Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Läjet, vindsurfförbud?

  • usel

    Medlem
    31 januari, 2008 vid 16:42

    Var nere idag, skylten sitter strax nedanför kiosken = badstranden. Längre ned (närmare hamnen fast innan den “ursrprungliga” surf parkeringen nere vid vattnet sitter en lika dan skylt fast bara med hundförbudet. Jag drar slutsatsen att man vill främja den delen av bad stranden på sommaren från främst kitare då de är de som vanligen håller till där. Antagligen har man skrämt en del badande barn etc med linorna (skrämmer ju mig med…)

    Men nu kanske det ändå är dax att bilda en wind / kite / surf klubb i Lejet så att vi som grupp kan föra en dialog med komunen etc om vilka regler som bör gälla och hur vi på bästa sätt kan tillvara ta allas intressen.

    Förslagsvis borde kanske ni som surfar och Bor i Lejet vara de som grundar klubben. Jag supporterar dock gärna.

  • kalabra

    Medlem
    31 januari, 2008 vid 22:02

    Skylten har suttit i minst 15år så dra inte igång nått på grund av den….

  • callekuling

    Medlem
    1 februari, 2008 vid 07:35

    Det sitter en likadan skylt i Apelviken. Fast det är nog inte många som sett den. Kör man förbi södra parkeringen, kommer man efter några hundra meter till en parkering, där en “vindsurfing förbjuden skylt” är uppsatt.

  • callekuling

    Medlem
    1 februari, 2008 vid 07:49

    Det sitter en likadan skylt i Apelviken. Fast det är nog inte många som sett den. Kör man förbi södra parkeringen, kommer man efter några hundra meter till en parkering, där en “vindsurfing förbjuden skylt” är uppsatt.

  • klang

    Medlem
    1 februari, 2008 vid 08:05

    @callekuling 442003 wrote:

    Det sitter en likadan skylt i Apelviken. Fast det är nog inte många som sett den. Kör man förbi södra parkeringen, kommer man efter några hundra meter till en parkering, där en “vindsurfing förbjuden skylt” är uppsatt.

    Det är kite-packet som sätter upp skyltarna. Inget att bry sig om.

  • ola_p

    Medlem
    1 februari, 2008 vid 09:21

    @callekuling 442003 wrote:

    Det sitter en likadan skylt i Apelviken. Fast det är nog inte många som sett den. Kör man förbi södra parkeringen, kommer man efter några hundra meter till en parkering, där en “vindsurfing förbjuden skylt” är uppsatt.

    Det är väl så att skyltarna i apelviken markerar vart badstranden är. Alltså bara förbjudet mellan de två skyltarna, och egentligen bara relevant sommartid när det inte blåser.

  • kamaaina

    Medlem
    1 februari, 2008 vid 17:42

    @Perrapops 441748 wrote:

    Löjligt med förbud mot vindusrfing! Fan ta och förbjud alla tokiga båtförare som bränner omkring här i stockholms skärgård!!
    Var ute och seglade hela sommaren och många som kör är riktiga puckon på sjön!

    Det var jag som körde båten, sorry. Men alla nakna tjejerna på fördeck skrek av glädje o ville bara åka snabbare. Shit happens.

  • j-s

    Medlem
    1 februari, 2008 vid 18:35

    Jasså!

    Kamaaina har du börjat köra Kona?? 😀 :santa:

  • jonhand

    Medlem
    2 februari, 2008 vid 10:27

    Vem har satt upp den skylten? Är ju ingen gul/röd förbudsskylt så det är bara att strunta i

  • wilund

    Medlem
    2 februari, 2008 vid 23:11

    Är det inte kite om man tittar lite närmare ?

  • yann

    Medlem
    3 februari, 2008 vid 17:21

    Det är jag som äger upphovsrätten på den där bilden. Nu kommer jag att stämma dig på 100 miljoner! 🙂

  • sioman

    Medlem
    3 februari, 2008 vid 19:13

    Skit it:) Ok polisen motförmodan skulle komma dra ut i havet o gå utt i Apelbiken 😉 – Nej men strunta bara i dem.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Läjet, vindsurfförbud?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.