• gonzo

    Medlem
    8 oktober, 2007 vid 17:52

    hoppa med på land????????

  • skotten

    Medlem
    9 oktober, 2007 vid 05:30

    this thread should really be “101 GREAT WAYS TO DIE…. #57”

  • mania

    Medlem
    9 oktober, 2007 vid 13:25

    haha ! nej men jag är lite små sugen på att testa köra på mountainboard så jag undrar om någon vet någon bra kite? går det att använda en bow? kommer troligen köra på gräs!

    eller ska jag skriva en ny tråd på “kitesurfing 4 dummies”? haha

    har en till fråga på min profil står det främling ändrar man det själv eller görs det med tiden??

  • gonzo

    Medlem
    9 oktober, 2007 vid 15:37

    oki
    borde väl funka fint med en bow tycker jag men jag har knappt testat mountainboard.
    börja skriv 10-20 inlägg om dagen så ser du snart att det ändras. hehe

  • gh0st

    Medlem
    9 oktober, 2007 vid 15:48

    Jag är riktigt sugen på en mountain board med.

  • skotten

    Medlem
    9 oktober, 2007 vid 15:49

    we have a guy in the UK riding buggies with a bow, its all good. I have a few used ones kicking around the store, pm me for proces if ya are interested.

  • pjoter

    Medlem
    9 oktober, 2007 vid 15:52

    mountainboard är överskattat. när det är kraft nog för att få till lite hopp så funkar de lika bra att köra med en sessionbräda på vattnet å där kan man satsa 10ggr hårdare. men de e jävligt gött att slippa mecka på sig våtdräkt å sånt.

    Bäst funkar ju en foil eftersom dom flyger i mindre vind och är ofantligt lätta att starta och landa själva. men de funkar helt klart med en bow eller c-kite också. men tycker du borde lägga pengarna på en lättvindsbräda istället för mountainboard… om du nu inte tänkte köra downhill med den också.

  • grozzny

    Medlem
    9 oktober, 2007 vid 16:06

    Nackdelen med att köra med en bow är ju att det är värre med start och landning. Med en foil gör du ju detta otroligt enkelt själv, sen tål ju foilen mer än vad bowen gör, tänker då på kraftiga krascher osv. Foil (Radsails och U-turn som jag kör med) tål otroligt mycket! Har själv satt min i ett träd och då slitit och dragit ordentligt utan någon åverkan på kiten, dock på trädet =).

    Den stora fördelen med mountainboard att det är kul att köra redan i lättvind (när det inte är så kul på vatten) och att du slipper allt meck med våtdräkt, bli blöt m.m. Sen bor ju inte alla vid kusten/nära vattenspot heller….

    Jag är ju givetvis partisk men prisvärda mountainboards och kiter finns på:

    http://www.powerkite.se

  • samhansson

    Medlem
    9 oktober, 2007 vid 16:16

    köp foil, gärna v19 för den är bäst

  • mania

    Medlem
    9 oktober, 2007 vid 18:17

    Får tacka så mycket för alla tips ! Kanske blir en mountainboard till nästa sommar!
    lite dålig formulering på frågan från början ska bli bättre nu när jag ska lägga in meningslösa inlägg överallt!:cool2:

    Tackar!

  • mrmille

    Medlem
    9 oktober, 2007 vid 19:04

    Mountainboard är ju sjukt kul. Men var lite försiktig, man tenderar till att slå sig rätt bra.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.