• Landspots?

    Publicerad av sourra på 29 september, 2006 vid 12:21

    Är det någon som har kläm på om det finns några vettiga landkitingspots i västra götaland eller måste jag torka ut en enorm insjö fullständigt om jag önskar åka?

    grozzny svarade 17 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • grozzny

    Medlem
    29 september, 2006 vid 14:21

    Jag har själv vart runt och försökt hitta lite landkiteställen runt Göteborg, men tyvärr inte hittat nåt ultimat ännu.

    Vad har du tänkt åka på? Mountainboard, buggy?

    Men ett allmänt tips är ju åkrar så här års, de de är nyslagna och fina, det finns ju lite här och var också + att de brukar ju vara rätt stora!

  • nn4an_mike

    Medlem
    29 september, 2006 vid 14:55

    Det blåser bra uppe på brudarebacken vid TVmasten i gbg.

    Tyvärr finns det en läskig kite-ätar-lift där också, som åt upp min kite i våras.

  • sourra

    Medlem
    29 september, 2006 vid 17:07
    grozzny wrote:
    Jag har själv vart runt och försökt hitta lite landkiteställen runt Göteborg, men tyvärr inte hittat nåt ultimat ännu.

    Vad har du tänkt åka på? Mountainboard, buggy?

    Men ett allmänt tips är ju åkrar så här års, de de är nyslagna och fina, det finns ju lite här och var också + att de brukar ju vara rätt stora!

    Hade nog tänkt mig bräda till att börja med, så man har något att göra de dagarna då vindriktningen eller tiden inte medger trippar till bra vattenspots. Är inte åkrar rätt jäkla ojämna? Och finns det ingen risk att man blir jagad av en grepbonde om man jazzar runt på hans åker?

    Det där med brudarebacken lät intressant. Är det flacka partier eller är det mestadels backigt? Jag vill gärna höra mer om incidenten då du sumpade din kite. Hur mycket blåste det och vad hade du för size på tyget?

  • milkman

    Medlem
    29 september, 2006 vid 17:26

    Snacka med Per, han kör ju en del med MBS grabbarna. ring honom för han är dålig på forum 🙂
    070-454 2000 eller maila per@ozonekites.se

  • grozzny

    Medlem
    30 september, 2006 vid 08:20

    Alltså nu är åkrarna rätt bra faktiskt, många är klippta hyffsat kort också. Men sen lär de väl plöja dem, eller hur funkar det??

    Ska testa en åker/landningsbana som ligger nere i åsa när det blåser syd alt nordligt, och se hur det funkar! Ska nog testa med mountainboard och buggy hade jag tänkt.

    Jag har faktiskt också varit i brudarebacken och kört mountainboard, dock utan kite. Vi körde bara i backen. Nu är det ruskigt högt gräs där, typ 1 meter. På flacken högst upp skulle man säkert kunna köra om det var lite mer välklippt =)

  • henkish

    Medlem
    30 september, 2006 vid 17:43
    grozzny wrote:
    Alltså nu är åkrarna rätt bra faktiskt, många är klippta hyffsat kort också. Men sen lär de väl plöja dem, eller hur funkar det??

    Ska testa en åker/landningsbana som ligger nere i åsa när det blåser syd alt nordligt, och se hur det funkar! Ska nog testa med mountainboard och buggy hade jag tänkt.

    Jag har faktiskt också varit i brudarebacken och kört mountainboard, dock utan kite. Vi körde bara i backen. Nu är det ruskigt högt gräs där, typ 1 meter. På flacken högst upp skulle man säkert kunna köra om det var lite mer välklippt =)

    Beträffande plöjningen så e det väl som att köra när det e lite vågor-nemas problemas-skaffa en brädleash =0)

  • grozzny

    Medlem
    30 september, 2006 vid 19:52

    Beträffande plöjningen så e det väl som att köra när det e lite vågor-nemas problemas-skaffa en brädleash =0)

    Hehe =)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.