Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Läsö "Stokken"

  • Läsö "Stokken"

    Publicerad av mattias-j på 6 september, 2011 vid 11:05

    Jaha, Mackorna är på Läsö just nu och ska provsegla. Proggen är syd 18-23 m/s i e.m och jag skulle bli mycket förvånad om de inte rapporterar in grymma avg ikväll. Jag kunde tyvärr inte följa med denna gång, men jag hoppas på några timmar i dammen imörrn.

    mick svarade 12 år, 8 månader sedan 7 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • tobhed

    Medlem
    6 september, 2011 vid 11:18

    allt under 45 i average är en besvikelse… 😉

  • haze

    Medlem
    6 september, 2011 vid 15:34

    Är ju det jag har sagt! Læsø rocks!

  • marden

    Medlem
    7 september, 2011 vid 05:10

    Hoppas M o M fick till det igår eller är tillbaks i dammen nu med det tredje M,et ..
    Verkar vara 45 avg vindar där nu ..

  • bjornen

    Medlem
    7 september, 2011 vid 10:05

    Rykterna går….GRYMT!

  • marcus

    Medlem
    7 september, 2011 vid 14:38

    Blev tyvärr ett antiklimax …det såg grymt lovande ut men blev inte de rekordförhållande vi hoppats och trott på …..
    Men det är kanske det som är lite av charmen och spänningen i den här sporten …..man kan aldrig vara säker och vet aldrig när de där riktigt rätta förhållandena dyker upp ……

  • haze

    Medlem
    7 september, 2011 vid 14:46
    Marcus;668906 wrote:
    Blev tyvärr ett antiklimax …det såg grymt lovande ut men blev inte de rekordförhållande vi hoppats och trott på …..
    Men det är kanske det som är lite av charmen och spänningen i den här sporten …..man kan aldrig vara säker och vet aldrig när de där riktigt rätta förhållandena dyker upp ……

    Mmmm idag i Krik var det då sjuka förhållanden i alla fall..

  • mick

    Medlem
    7 september, 2011 vid 15:01
    Marcus;668906 wrote:
    Blev tyvärr ett antiklimax …det såg grymt lovande ut men blev inte de rekordförhållande vi hoppats och trott på …..
    Men det är kanske det som är lite av charmen och spänningen i den här sporten …..man kan aldrig vara säker och vet aldrig när de där riktigt rätta förhållandena dyker upp ……

    Tråkigt att höra Marcus, men vad tror ni om stället? Har det potential när vindförhållandena är rätt?

  • marcus

    Medlem
    7 september, 2011 vid 22:04

    Mick, kanalen var så vacker så man nästan blev tårögd, vinden fanns där, vinkeln bra -ev lite för djup slör, vattenståndet perfekt (måste vara minst på normalnivå, vi hade nog minst +30 cm).
    Men tyvärr så gjorde sandbankarna med visst gräs på att vinden blev extremt byig -för stora vindhål.
    Markus lyckades slita till sig en topp på 43 knop o hyfsad avg. ..vilket var en stark prestation…
    men såklart en besvikelse ändå. I ankdammen med vind på över 20 ms så hade det gått mkt mkt fortare …
    Vågar inte säga om det kan fungera bra på annan vindvinkel ….kanske …..det pratas också om andra ställen på Läsö som ska kunna vara grymma ………men de låter vi nog någon annan utforska innan vi beger oss till denna vackra ö igen…

  • marden

    Medlem
    10 september, 2011 vid 09:35

    ska ni inte ladda upp det på gp3s så vi får se hur snabb en hyffsad avg är?

    och vems ide var det igentligen från början att åka ?var det mattias ide att åka dit för att offra er till vindgudarna o få haga för sig själv?
    jag tycker ni ska åka på spotjakt denna onsdag också ,jag har hört att bla wacumbeach går av då 🙂

  • mick

    Medlem
    10 september, 2011 vid 09:39

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Läsö "Stokken"

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.