• Publicerad av wille-plana på 24 april, 2014 vid 11:48

    :confused2:
    Någon som har erfarenhet av att handla av LASURF?
    Beställde en kite + bräda 15/4 och betalade.
    Sedan har jag inte hört något provat ringa,maila lämna meddelande via ordern men inget svar trodde det var mer safe att handla i Sverige men ska det vara så här kan man ju lika gärna handla från tyskland/England till bättre priser.

    /Wille

    lasurf svarade 9 år, 11 månader sedan 13 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • mikepunisher

    Medlem
    24 april, 2014 vid 13:14

    Lasurf har bra priser men tyvärr brukar det ta lång tid att få grejer. Detta var en anledning till att jag leta mig till ett annat märke. Kunde maila och prata med dem flera gånger innan det hände något. Men det har varit påsk och kanske är de borta på någon semester. Numer kör man på f-one. Ringde och prata med dem och fick bra pris och servicen är riktigt bra. Hoppas du får din Kite snart. /mik

  • mania

    Medlem
    24 april, 2014 vid 16:24

    Du behöver inte vara orolig att du blivit blåst!
    Jag köpte själv två kites av Lasurf förra året och det gick väldigt smidigt. Dock så kunde det ta lite tid att få svar på mail. Så jag skulle också gissa att det handlar om en påsksemester.
    Jag fick känslan av att det är ett seriöst företag men långt ifrån samma storlek som t.ex. surfers.
    Jag är övertygad om att Anders svarar dig så fort han får möjlighet.

  • lima-ko

    Medlem
    24 april, 2014 vid 18:29

    Jag och min bror med vänner har mycket goda erfarenheter de gånger vi har beställt kites från Anders och La Surf. Så anledningen till förseningen har förmodligen en naturlig förklaring, antingen ovan nämna Påskledighet eller något strul med webshopen på hemsidan.

  • petting_4

    Medlem
    25 april, 2014 vid 09:38

    Jag beställde en kite för några år sedan som jag aldrig fick trots att anders lovade. Betalade ca 4 mån innan jag tillslut hotade att kontakta konsumentverket och fick pengarna tillbaka.

  • lasurf

    Medlem
    26 april, 2014 vid 06:04

    Hej Wille ring mig på tel 0418 14109 så ska jag hjälpa dig
    Vi har haft problem om man beställer från sidan bäst är att maila lasurf@bredband.net
    det ska vara fixat nu.
    mvh Anders

  • wille-plana

    Medlem
    26 april, 2014 vid 19:17

    :smirk:Blivit lovad kiten om ca 2 veckor.

    /Wille

  • lejonsson

    Medlem
    19 maj, 2014 vid 19:59

    Har alltid köpt mina drakar av Anders på LA-Surf, och det är en hel del sedan jag började. Du kan helt lita på Anders. Han skulle dock kunna förbättra sin feedback om han sålt slut eller leveranserna blivit sena. Han ställer alltid upp för dig.

  • c4surfare

    Medlem
    21 maj, 2014 vid 08:09

    :laugh: Anders den goe gubben är alltid hjälpsam vad jag vet.

    Behöver man nåt bara plinga honom. Landskrona kite 4 ever ;-D

  • wille-plana

    Medlem
    21 maj, 2014 vid 13:54

    :cool2: ingen kite än pratat med Anders och
    Kiten är på väg. kommer att rapportera så fort jag fått kiten.
    Å nu är sommaren här åxå vill ha kiten nuuu!!!

    /Wille

  • birdtwig

    Medlem
    28 maj, 2014 vid 13:41

    Du lär få vänta på din kite.

    Jag beställde en 2013 14M Rally i Januari och har ej fått den än. För ca en månad sen så pratade jag med en annan som beställt i Oktober och ej fått än.

    Har mailat otaliga gånger med Lasurf och fått till svar att det tar ett par veckor till.

    Enda anledningen till att jag inte avbryter affären är att det är super pris.

    //Tobbe

  • ghan

    Medlem
    2 juni, 2014 vid 18:48

    Blev lite orolig när jag såg den här tråden, men var och hämtade min kite idag, som jag beställde för några veckor sedan. Så de är nog på väg ut nu kan man hoppas..

    /Gustav

  • tncallback

    Medlem
    6 juni, 2014 vid 21:38

    Kan bara instämma med tidigare dvs:
    Yes Anders kan lova kortare leveranstider än vad han kan hålla. Man behöver dock inte vara orolig för att bli blåst och som någon skrev tidigare han ställer alltid upp för dig om något skulle strula.

    Har själv köpt kite av honom i vår och leverans tiden blev väl kanske längre än lovat men absolut inga problem med svar på mail och dylikt.

    /Henrik

  • yfo

    Medlem
    10 juni, 2014 vid 09:10

    Var bra i början, på senare år har man som stamkund blivit lite dålig behandlad. Jag beställer nu mer Slingshot från utlandet. Bättre service, bättre pris och snabbare leverans.

    Tråkigt att vända sig utomlands dock.

  • wille-plana

    Medlem
    10 juni, 2014 vid 12:33

    :cool2:
    Kiten å bräda kommit tog väl lite längre tid än jag väntade mig.
    Men kommer nog även i fortsättningen fortsätta stödja våra svenska kite o surf handlare.

    /Wille

  • stiss

    Medlem
    10 juni, 2014 vid 14:31

    @yfo 723988 wrote:

    Var bra i början, på senare år har man som stamkund blivit lite dålig behandlad. Jag beställer nu mer Slingshot från utlandet. Bättre service, bättre pris och snabbare leverans.

    Tråkigt att vända sig utomlands dock.

    Varifrån beställer du om man får fråga?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.