Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing LCD tillbehör till GO Pro?

  • LCD tillbehör till GO Pro?

    Publicerad av Knatte på 3 juni, 2010 vid 19:23

    Lite OT, men misstänker att man får mera svar/synpunkter i detta forumet jämfört med foto/video::wink:

    Någon som har koll och vet om LCD bakstycket till Go Pro finns att köpa ännu?
    Står ju bara att det skall lanseras sent i vår. Om det finns vad är priset i så fall.
    De som har köpt en Go Pro HD helmet kamera, hur mycket minne har ni köpt/behöver man köpa för att det skall funka skapligt. Jag kommer inte filma i timmar, men 60 minuter eller så kan vara bra i alla fall:smirk:

    Knatte svarade 13 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • wilund

    Medlem
    3 juni, 2010 vid 21:56

    Jag köpte största möjliga kort (32 gb) , men det är onödigt mycket för batteri tiden är ca 2,5 h och 32 gb räcker till över 4 h i HD och nästan 6h i näst högsta upplösningen. Så ett 16 gb kort räcker gott och väl såvida du inte tänkt ha fler batterier .

    Jr för övrigt supernöjd med kameran, även stillbilderna blir riktigt bra.

  • swingout

    Medlem
    4 juni, 2010 vid 07:43

    Jag köpte 16gb då jag tyckte det var för dyrt med 32gb. Tänkte oxå som wilund säger att det inte lönar sig att ha mer minne än batteri tid. Nu filmar jag med lägsta uplösningen och är jätte nöjd! Ser fantastiskt ut på min HD Ready TV och filerna är ändå små nog att min gamla laptop nätt och jämt klarar av att spela dom.
    10 minuter film blir ca. 1 gb i den upplösningen, så minnet räcker (teoretiskt) precis så långt som batteriet. Har bara haft med mig kameran på en veckas surf i Prassonissi ännu så länge, men har hittils inte kommit i närheten av att fylla kortet eller tömma batteriet på en dag. Varje kväll dumpade jag till laptoppen, och eftersom kameran laddas via usb så var batteriet fullt igen efter att jag hade tittat igenom dagens filmer 🙂

  • Knatte

    Gäst
    4 juni, 2010 vid 07:54

    För att utveckla frågan ytterligare några snäpp:wink:
    Var fäster ni eran kamera? På hjälmen, på bommen, på brädan eller i masten?
    Funderar på om man vågar fästa en kamera i fören på brädan pga kastfallsrisken:tongue: Lurar på hur man fäster en kamera uppe i masttoppen. Gärna kreativt tänkande i ämnet:laugh:

    Ingen som har koll på LCD-bakstyckets vara eller inte vara ännu?

  • wilund

    Medlem
    4 juni, 2010 vid 12:12

    har satt den på huvudet med medföljande pannband (helmet hero utförande ), surrat den på bomnock , surrat den i i mast top mm. jag har ej surf hero plattan så jag har ej haft den på brädan, nackdelen med det är väll att den är svår att sätta dit en säkerhetslina ( möjligtvis en tamp till mastfoten )
    när jag har den på huvudet så har jag en tunntamp knyten till hängselen .

    spring å köp

  • sinker

    Medlem
    4 juni, 2010 vid 17:42

    Jag tycker att det blir en bra vinkel på bommen framför dig. Kolla på 15dagarmaui.blogspot.com så ser du både bomvinkel och hjälmvinkel.

    Just nu funderar jag på att sätta den halvvägs upp i masten men då måste jag ha ett bättre fäste och göra hål i maststrumpan, så det kanske dröjer lite…

    /sinker

  • Knatte

    Gäst
    4 juni, 2010 vid 20:25
    wilund;615331 wrote:
    har satt den på huvudet med medföljande pannband (helmet hero utförande ), surrat den på bomnock , surrat den i i mast top mm. jag har ej surf hero plattan så jag har ej haft den på brädan, nackdelen med det är väll att den är svår att sätta dit en säkerhetslina ( möjligtvis en tamp till mastfoten )
    när jag har den på huvudet så har jag en tunntamp knyten till hängselen .

    spring å köp

    Jo, jag jobbar på ett köp så att säga 😉

  • Knatte

    Gäst
    7 juni, 2010 vid 04:51

    Mera frågor:wink:
    Någon som har testat bilfästet och vet hur bra sug/fästförmåga detta har??

    Suction-Cup.jpg
    Funderar att fästa en sådan på kajaken, men vill ju inte att den skall ramla/ eller gör bucklor i kajaken i värsta fall..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing LCD tillbehör till GO Pro?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.