Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Leash för urkrokad körning?

  • Leash för urkrokad körning?

    Publicerad av frippe-s på 16 maj, 2011 vid 17:21

    Någon som har en bra leash att rekommendera om man vill börja köra urkrokat?

    //Fredrik

    nordqvist svarade 13 år sedan 9 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • maackaan

    Medlem
    16 maj, 2011 vid 18:24

    Alla funkar ju! Inte så noga, ibland får man kanske förlänga de lite bara.

  • nordqvist

    Medlem
    16 maj, 2011 vid 18:45

    Skulle också behöva tips på detta.
    Just nu har jag en slingshot-leash som jag inte litar på…har hänt (typ 7 gånger) att den löst ut av sig själv när jag kraschat, förmodligen när den kläms mellan sanden och mig själv. Som tur är har det bara hänt när jag varit ikrokad 🙂

  • johanw

    Medlem
    16 maj, 2011 vid 19:22
    nordqvist;655482 wrote:
    Skulle också behöva tips på detta.
    Just nu har jag en slingshot-leash som jag inte litar på…har hänt (typ 7 gånger) att den löst ut av sig själv när jag kraschat, förmodligen när den kläms mellan sanden och mig själv. Som tur är har det bara hänt när jag varit ikrokad 🙂

    händer med alal leacshar lite då o då.. tejpa skiten så löser den inte ut

  • mjersen

    Medlem
    16 maj, 2011 vid 19:41

    ta vilken leach som helst.. tejpa allt rött på den och förläng den med valfritt snöre som du sedan täcker med nån slags dammask eller skumgummi..

  • mickec

    Medlem
    16 maj, 2011 vid 20:24

    bogseringslina?

  • dadil

    Medlem
    16 maj, 2011 vid 23:16

    alla bra leashar ser ju ut som på bilden… men som sagt, om den löser ut för lätt, gör den trögare genom att tejpa lite här och var. (det går att tejpa fast den så att den sitter bra, men om man sliter till så lossnar tejpen eller går av)

  • pjoter

    Medlem
    17 maj, 2011 vid 09:11

    pjott custom leash är the shit! går inte av och hänger inte å dinglar i vattnet.

    Finns i en begränsad upplaga och är helt enkelt bäst. 🙂

  • nordqvist

    Medlem
    17 maj, 2011 vid 18:29

    tejpade skiten.. tack för tipsen

  • olandstoken

    Medlem
    18 maj, 2011 vid 08:44
    nordqvist;655482 wrote:
    Skulle också behöva tips på detta.
    Just nu har jag en slingshot-leash som jag inte litar på…har hänt (typ 7 gånger) att den löst ut av sig själv när jag kraschat, förmodligen när den kläms mellan sanden och mig själv. Som tur är har det bara hänt när jag varit ikrokad 🙂

    Den där leashen har jag haft problem med.
    Köp en som inte löser ut istället, jag tänker inte rekommendera dig någon, för då blir man påhoppad 😉
    Tejpa är aldrig bra, vem vet om tejpen flyttar sig och jammar hela skiten istället när du väl behöver använda den..

    Iofs.. tuffa grabbar behöver inga säkerhetssystem.. det har jag hört på steffo. 🙂

  • nordqvist

    Medlem
    18 maj, 2011 vid 14:26
    ölandstoken;655717 wrote:
    Den där leashen har jag haft problem med.
    Köp en som inte löser ut istället, jag tänker inte rekommendera dig någon, för då blir man påhoppad 😉
    Tejpa är aldrig bra, vem vet om tejpen flyttar sig och jammar hela skiten istället när du väl behöver använda den..

    Iofs.. tuffa grabbar behöver inga säkerhetssystem.. det har jag hört på steffo. 🙂

    Jag tror inte att det är hela världen om du rekommenderar en leash för någon som ber om det. Förutsatt att du inte är sponsrad av något annat fabrikat :smirk:

    Jag tejpade min leash så att den inte går att lösa ut. Har dock kvar säkerheten i selens handtag där jag kan göra mig fri från leashen med en quick-release, vilken jag troligtvis inte behöver använda

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Leash för urkrokad körning?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.