Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Letar kite paket!

  • Letar kite paket!

    Publicerad av antonhau på 17 september, 2009 vid 17:49

    ( Sorry om det är fel forum )

    Tjenare!

    Skall gå kite kurs i helgen och eftersom att man är studerande och inte har hur mycket pengar som helst att spendera på saker så kommer jag antagligen eftersöka ett helt Kite paket! ( Komplett Kite , Bräda , Eventuellt Sele )

    Bor på västkusten ovanför Uddevalla. Skall ner till varberg i helgen p.g.a kursen!

    Söker 10-12 kvm Kite !

    Runt 135 cm Bräda! ( inte för bred , Vet inte riktigt vad som är normalt i bredd)

    Sele runt ( L ) tror jag.. Är lite små rund ! : )

    Om det finns några personer här som har drakar/bräda osv som ligger och inte används så skicka gärna ett PM !

    Mvh Anton

    dunderklumpen svarade 14 år, 7 månader sedan 10 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • gadget

    Medlem
    17 september, 2009 vid 17:56
    antonhau;576811 wrote:
    ( Sorry om det är fel forum )

    Tjenare!

    Skall gå kite kurs i helgen och eftersom att man är studerande och inte har hur mycket pengar som helst att spendera på saker så kommer jag antagligen eftersöka ett helt Kite paket! ( Komplett Kite , Bräda , Eventuellt Sele )

    Söker 10-12 kvm Kite !

    Runt 135 cm Bräda! ( inte för bred , Vet inte riktigt vad som är normalt i bredd)

    Sele runt ( L ) tror jag.. Är lite små rund ! : )

    Om det finns några personer här som har drakar/bräda osv som ligger och inte används så skicka gärna ett PM !

    Mvh Anton

    Kanske är bra att skriva var du bor…

  • antonhau

    Medlem
    17 september, 2009 vid 18:09
    Gadget;576814 wrote:
    Kanske är bra att skriva var du bor…

    oops.. tack

  • serotonin

    Medlem
    17 september, 2009 vid 18:22

    Hej har en cabrinha switchblade 2006 12m. Den är dock lagad på olika ställen. Huvudblåsan är bytt av surfers. Mittenlinorna är i mycket bra skick då jag bytt dem. Styrlinorna är sämre. Jag har gjort en förlängning med en line connector på denna ena. Funkar dock bra. Jag har även lagat ena bridellinan med en kitelina som är till för detta ändamål. Funkar bra.

    För övrigt är detta en super bra första kite då man bara kan lägga den i vindfönstret för att sedan åka med. Jag säljer den för 2000:- med bom. Cabrinha switchblade är mycket lätt att vattenstarta :-).
    Tel 0706952608

  • hugeo

    Medlem
    18 september, 2009 vid 07:17

    har en, Ov11 kvm för 4 lock, lagad men nice endå

  • mangsta

    Medlem
    18 september, 2009 vid 08:36

    Har du kollat på Köp&Sälj? Finns en jivlar massa prylar till salu…:)

    Har en gammal bräda, Cabrinha ICON 140 cm på vinden som du kan få för en tussing om du är intresserad.

    Lycka till med köpandet!

    //Mangan

    0709-351853

  • antonhau

    Medlem
    18 september, 2009 vid 09:38

    Tack för alla svar!
    Kommer kolla närmare på allt efter kite kursen i helgen!

  • hildingdude

    Medlem
    18 september, 2009 vid 10:16

    skrev PM

  • kitemaster

    Medlem
    18 september, 2009 vid 12:11

    Helt rätt att vänta till efter kursen med att köpa paket. Förhoppningsvis kommer du vara bättre införstådd i vad du kan tänkas behöva för utrustning då!

  • skotten

    Medlem
    18 september, 2009 vid 12:22

    looks like there is no wind in Varberg this weekend :(…. or would someone actually do a course in 3-4 m/s?

  • pjoter

    Medlem
    18 september, 2009 vid 12:54

    fast köper man nåt innan så kan man träna på sina egna grejer under kursen, sjukt bra det också. 🙂
    Dock behöver man då få lite hjälp i val av utrustning, vilket iofs din blivande instruktör också borde ställa upp med, för att fråga här inne är lite svårt då alla vill kränga sina egna gamla grejer eller nån kompis grejer. 🙂
    Nu säger jag inte att inte instruktören eller skolan gör det samma men dom/vi tänker förhoppningsvis på sitt rykte mer än att kränga på nån en skabbig kite.

  • antonhau

    Medlem
    21 september, 2009 vid 17:40

    Gjorde endast en del av kursen i helgen! Skall förmodligen ner och fortsätta till helgen! Väntar därför tills hela kursen är klar tills jag köper ! Men har fått en del fina erbjudanden!
    Tackar!

  • dunderklumpen

    Medlem
    22 september, 2009 vid 08:30

    Jag köpte grejer innan kursen och det kändes som att det var ett bra val då, precis som pjoter säger, kunde jag köra in mig på mina egna grejer direkt och få tips på vad som funkar på just mina saker.

    Sen hade jag en massa hjälp med polare som ställde upp och tålmodigt motade bort de som inte var aktuella. Tror inte jag har värst mycket mer koll nu på vilka grejer som passar mig bäst än jag hade innan kursen.

    Jag fick ihop ett paket med kite, sele, bräda, våtdräkt, skor, solbrillor (?!:ooo:) för runt 8k, känns som ett bra paket att börja med.

    Lycka till

    /Anders

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Letar kite paket!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.