Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Leveranstid för fenor samt årsmötet????

Taggad: 

  • swe-16

    Medlem
    4 november, 2003 vid 23:27

    Ok då förstår jag förra inlägget.
    Tycker också det är beklagligt om alla betalande medlemmar inte fått tidningen. Om så är fallet är det givetvis inte bra.

    Nä jag tror också att det blir svårt att locka de som endast gick med för tidningens skull om tidningen inte kommer. Det säger sig väl självt eller? Jag försvarar dock fortfarande det initiativ som drogs igång (mig inklusive)…vi var ett glatt gäng som verkligen trodde att det skulle gå runt. Känns mycket tråkigt att få kritik för sådana initiativ som görs ideellt i all välmening för att sporten skall växa. Det är ju inte så att vi medvetet lurade pengar av någon. Och skulle någon känna sig lurad pratar vi ju ändå bara om 200:-

    mvh
    Per

    PS Jag gjorde personligen de första två utskicken till alla registrerade betalande medlemmar av tidningen. Kan bara säga att det var ett dj-a slit. 400 tidningar i A4-format och 32 sidor väger BLY. La varje tidning i kuvert, klistrade på adressetikett samt stämplade. Kostar multum att skicka ut (trots föreningsbrev etc). Så det är inte alldeles enkelt…även om det givetvis måste göras DS

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 november, 2003 vid 07:17

    För din skull skall jag betala in i år också.
    Men då får ni lov att skicka tidningen till mig.
    Den är högintressant eftersom den handlar om NM hos oss.
    Har inte sett den bara hört om den.
    Du förstår att jag samlar på alla tidskrifter (svenska) om surfing). Trot om du vill. Jag har alla surftidningar som getts ut i detta land. Från första nr till sista.
    Kenneth

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 november, 2003 vid 10:04

    Hej alla engagerade vindsurfare. Jag gick med i SBF tidigt i våras. Jag fick ett segelnummer – tack för det! – och har varit med på de flesta av årets formulatävlingar – kalaskul! Jag har dock inte fått ett enda emailutskick, ett enda utskick med post, eller en enda tidning. Däremot har jag påminnt Sebastian om detta via email. Fortfarande ingenting. Dessutom tycker jag det var konstigt med SM i år. Inte ens vi som hade varit med på föregående tävlingar i svenska kuppen visste säkert om det var ett SM eller inte, åtminstone inte jag. Dessutom har jag inte sett en enda resultatlista i dagstidingarna, varken från SM, NM eller svenska kuppen. Det kan man inte direkt kalla för bra marknadsföring av sporten, snarare tvärt om.

    Jag tycker alla jag träffat under detta mitt första år som aktiv racenisse är kalastrevliga och hjälpsamma. Flera av tävlingsarrangemangen var också riktigt bra. Detta är väl främst tack vare de individer som seglar formula och klubbarna. Vad man gör i SBF har jag ingen aning om.

    Fortsätter dock självklart vara medlem i förhoppning om att någon gång i framtiden få en liten tidning, ett lite email eller kanske till och med ett litet medlemskort!

    Jesper B

  • swe-16

    Medlem
    5 november, 2003 vid 10:06

    🙂
    Det var vänligt. Jag hoppas att någon i SBF läser detta (som du vet slutade jag i SBF förra hösten eftersom jag blev pappa till lilla Maja i februari). Jag lovar att skicka ett mail till styrelsen och hänvisa till denna intressanta diskussion…du har nämnt många intressanta saker som inte kan ignoreras. Såg att Sebastian var inne och läste något inlägg i alla fall 🙂
    mvh
    Per

  • oscar

    Medlem
    5 november, 2003 vid 20:14

    Och jag beställde flera extranummer till vår klubbstuga som vi då givetvis skulle betala och beställde då även en prenumeration till klubben. Dessa har vi inte sett röken av trots att det är över en månad sedan jag mailade med Seb..

    Konstigt sätt att agera av ett förbund. Jag skulle gärna hjälpa till men just nu sköter jag ALLT åt min klubb så det räcker och blir över….

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 november, 2003 vid 06:09

    Jag lovade Per att betala för i år.
    Nu har jag gjort det. Nu hoppas jag att jag får tidningen också.
    Kenneth
    PS. Och så får jag rätt att gnälla i två månader till

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 november, 2003 vid 08:23

    Hej igen,
    Fick ett email från Sebastian som mycket riktigt påminde mig om att jag fick en tidning av honom på NM i Varberg, detta för att spara porto. Mycket förtjänstfullt agerande med förbundets medel tycker jag. Det visar även att Sebastian läser vad som skrivs här på konfen. Hoppas han och de andra på förbundet även svarar på den kritik som framhålls. Vill även passa på att ge en eloge till Per som trots att han inte längre är ordförande eller har racat på hela året för förbundets talan på ett nyanserat sätt “det finna mycket att förbättra”.

    Jag tycker verkligen att man kunde vara mer aktiv vad gäller information till medlemmar och marknadsföring utåt, inklusive resultatsprinding. Å andra sidan har jag förstått att man sliter riktigt hårt på förbundet. Jag kan inte låta bli att undra med vad. Klart jag hjälper till om ni behöver hjälp med era betungande arbetsuppgifter, det är bara att skrika till!

    Den otroligt prestandainriktade, tävlings- och träningsnarkomanen och formularacenissen Jesper B

  • sebbe

    Medlem
    6 november, 2003 vid 16:44

    Hej oscar

    Jag skickade faktist tidningarna till er adress som diskuterat.
    Tråkigt om dem inte har kommit fram.

    Får skicka nya igen.

    Sebastian

  • oscar

    Medlem
    7 november, 2003 vid 08:30

    OK, får gå ner och kolla boxen var några dar sen jag var där. Trodde inte de skulle komma då det gick en månad utan att nåt hänt.

    Förstår att ni har mkt att göra, man har ju trots allt ett annat liv också….

  • dala

    Medlem
    10 november, 2003 vid 08:51

    Måste säga att jag är mycket nöjd med service från för bundet gällande vissa saker. Jag får konternuereligt mail från förbunder samt även tidningen hemskickad i postlådan.

    Det jag dock önskar kunde förbättras i framtiden är resultat uppdatering efter tävlingar. 24 h efter avslutad tävling borde väl vara en rimlig målsättning för att lägga ut resultat på hemsidan. Då har man chansen att faxa in resultat till sin lokala tidnings resultatbörs och ge lite PR till sporten.

    // Dala //

  • sebbe

    Medlem
    13 november, 2003 vid 15:21

    Tack för det Dala.
    Skönt att inte bara höra klagomål!
    Jag håller med att vi måste se över tävlingresultat. Vore kul att kunna göra nåt liknande FormulaWindsufring där man kan följa varje dag alla tävlingar.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Leveranstid för fenor samt årsmötet????

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.