Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Lib techs brädor till snökite?

  • Lib techs brädor till snökite?

    Publicerad av blaffa på 28 november, 2010 vid 22:52

    E lite sugen på att köpa mig en skate banana eller kanske en TRS.

    Nån som har erfarenhet av de brädorna? Funkar de bra att snökita med o hur e dom utan kiten -alltså i backarna?:smirk:

    blaffa svarade 13 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • blaffa

    Medlem
    30 november, 2010 vid 01:36

    Inga lib tech-åkare på forumet?

    Sent from my HTC Hero using Tapatalk

  • ag

    Medlem
    30 november, 2010 vid 12:57

    Lib Tech kommer funka finfint att köra kite med. För vanlig snowboardåkning så är de bland det bästa som finns. Lib har varit med från snowboardåkningens början och tillverkar fortfarande sina brädor för hand i Washington state i USA.

    Det är kvalitetsgrejer och LT är dessutom mycket innovativa. De var först med att införa rocker på moderna snowboards och var även först med magne-traction, en teknik där stålkanten är vågformad likt en brödkniv. Klassiskt märke med bra kvalite, snygg design och bra team-åkare.

  • ryden

    Medlem
    30 november, 2010 vid 14:07

    Jag köpte precis en Skate Banana 156, hade precis samma funderingar som du innan jag köpte.

    Nu i efterhand kan jag bara säga att jag aldrig någonsin kommer gå tillbaka till camberbrädor!
    Min banana har levererat högklassig åkning med både kite och i pisten.

    I helgen pumpade jag 60-70 cm puder i Bydalen (mest i sverige just nu), tog med min brors bräda för säkerhets skull som är ca 165cm och extra bred, körde den i två åk, sedan bytte jag tillbaka till min Banana och körde precis lika bra i pudret ändå.

    Helt perfekt flex och mjukhet (jag väger 70kg) superbt kantgrepp och extremt lekfull.

    Den uppför sig lite annorlunda än en camber bräda, men när du vant dig kommer du aldrig gå tillbaka.

    Magnetraction biter sjukt bra i is, kitade på nyfrusen sjö med ca 5 cm snö på med hur bra grepp som helst!

    KÖP!

  • blaffa

    Medlem
    1 december, 2010 vid 19:00

    Tack för inläggen! Jäkligt utförliga o det uppskattas!

    Det lutar helt klart åt en skate banana, får bli en liten julklapp till mig själv:=)
    Ingen av er som kört TRSen?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Lib techs brädor till snökite?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.