Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lillskärsudden Umeå, nu igen :)

  • Lillskärsudden Umeå, nu igen :)

    Publicerad av calle_b på 19 augusti, 2009 vid 11:24

    Fortsätter min tradition av att hypa prognoser, MEN denna har iaf jag haft span på länge. Imponerande träffsäkerhet av både Windfinder och Gurun med så lång framförhållning (nästan en vecka).
    Nå, nu (eller imorgon) är det alltså dax.
    Smhi är fortfarande lite bakom flötet, men det är inget nytt.

    Finsken lovar i princip tvåsiffriga m/s från kl 12 och framåt.
    Dmi gillar läget och ser allmänt positiva ut dom med.

    Jag kommer (efter kortvariga förhandlingar med kollegor) kunna köra heldag imorgon, lite dryg halvdag på fredag. (kolla vågproggen för fredagen btw..)

    Inget gnäll nu Jacob, du missade en galen, kall, regnig SO-körare den 16e tror jag. En timmes flygande med 4.2an… Tänk Positivt. 😉

    Fridens.
    (och jag är på Lillis från kl 10 och framåt…)

    calle_b svarade 14 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • frerok

    Medlem
    19 augusti, 2009 vid 12:15

    Vi har också spanat på denna prognos hela veckan och är fyra luleåsurfare som är laddade till tänderna ! Vi har haft en bedrövlig vindsommar (som vanligt) och är rejält sugna på tvåsiffriga vindrapporter. Alla har vi trixat ledigt och är redo att sätta av ner till Umeå imorrn men nu vacklar ju några väderprognoser om morgondagen. Vinden och vågorna blir framskjutet ett dygn eller..?? Kanske väljer vi fredag istället, vi får se.

  • frerok

    Medlem
    19 augusti, 2009 vid 13:10

    Efter SMHI:s senaste uppdatering så är det torsdag som blir blåsigast men hinner det bygga upp några vågor på en eftermiddag?

  • jakob_s

    Medlem
    19 augusti, 2009 vid 15:42

    Jag vet att jag missade bra (och kort) surf =)

    Men frågan är vart man ska åka? På foreca och finska så ser man ju smärtsamt tydligt skillnaden på Fårskär och Lillis.

    Det punkar på kvällen över land men vinder fortsätter ute till havs (fårskär) och vinden är ständigt 3-4ms mindre på lillis.

    Jag röstar Fårskär !

  • calle_b

    Medlem
    19 augusti, 2009 vid 20:35

    Jacob, var ligger Fårskär? Jag åker nog till Lillis och kollar läget, är där från ca kl 10 gissar jag.

    Edit – Ta med våtskor. Det var SVIN-kallt sist, och efter härjningarna från N i veckan lär det knappast vara varmare..

    Edit nr 2. Kolla DMI´s vågprognos för fredagen!!!!!

  • smjole

    Medlem
    19 augusti, 2009 vid 21:23

    Fårskär ligger ut vid Järnäs. Kör ner till Nordmaling och sedan körd du ut mot havet. Blir nog mycket stort och blåsigt där, de här dagarna. Vet ej var jag åker. Vi får se…

  • frerok

    Medlem
    20 augusti, 2009 vid 03:30

    Vi är tre som åker ner nu på morgonen, är framme i Lillskärsudden vid 10.

  • jakob_s

    Medlem
    20 augusti, 2009 vid 16:48

    Blir Fårskär imorgon !

  • calle_b

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 06:15

    det har ju sätt värre ut… 🙂

    (15.00)

  • kite_johanna

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 06:40

    F*n jag jobbar! Väntat hela sommaren och aldrig lyckats pricka in nån bra vind.
    Skriv sen hur det var på Lillis idag så hoppas jag på bra prognos för imorgon!

  • chrilleg66

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 15:25

    Idag sög det riktigt! Blev inte alls som utlovat..
    Vi hoppas på morgondagen istället Fm verkar lovande.
    Vi syns där 🙂

  • calle_b

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 20:51

    Va, det var ju GRYMT! Full must i 4.0an, 3 meters vågor, solsken, salongsgolv mellan vågorna, jämn och fin vind.

    Eller?

    Årets mest upp-hypade prognos resulterade i en jävla skitdag. Vågorna var fina, men irriterande nog fanns det bara vind i ungefär 2 minuter för att ens försökar hoppa/rida dem. (vilket var ruggigt utmanande/omöjligt i noll vinkel och underriggad 5.3 med sjögräs på fenan.)

    Ajja, kul o stå o ljuga på stranden iaf.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lillskärsudden Umeå, nu igen :)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.