Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Liquid Force Luxury pads/straps?

  • Liquid Force Luxury pads/straps?

    Publicerad av ryden på 3 maj, 2012 vid 10:18

    Är på jakt efter ett par sköna pads/straps, har spanat in Liquid force luxury.
    Ni som kör på dessa vad tycker ni? Är det tom någon som har ett par beg liggandes och vill sälja?

    ollos svarade 12 år sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • nolcap

    Medlem
    4 maj, 2012 vid 18:31

    Kan rekommendera LF comp straps annars.
    /CC

  • telekiter

    Medlem
    4 maj, 2012 vid 19:22

    Som jag skrev i en tidigare tråd angående LF-pads; kolla att håldelningen funkar på brädan. De nya LF-padsen funkar inte på Ocean rodeo Mako-brädorna iaf.

    /Urban.

  • ryden

    Medlem
    4 maj, 2012 vid 20:18
    Telekiter;687649 wrote:
    Som jag skrev i en tidigare tråd angående LF-pads; kolla att håldelningen funkar på brädan. De nya LF-padsen funkar inte på Ocean rodeo Mako-brädorna iaf.

    /Urban.

    Det är en Liquid force influence grind från 2010 som bindningarna ska sitta på.
    Funkar alla års LF bindningar på alla deras brädor?

    Ang LF comp, det blir inte meckigt att ställa om dom med den där “knappen” hela tiden?

  • nicolai

    Medlem
    4 maj, 2012 vid 21:17

    Du skall inte ställa om hela tiden. Du ställer in den så passar och har den så. Du får såklart ställa om om du kör med el utan skor. 2010 har 6″ spread på inserts så dom passar.

  • ollos

    Medlem
    13 maj, 2012 vid 21:36
    Ryden;687497 wrote:
    Är på jakt efter ett par sköna pads/straps, har spanat in Liquid force luxury.
    Ni som kör på dessa vad tycker ni? Är det tom någon som har ett par beg liggandes och vill sälja?

    Jag har testat dem (i version 2.0) och visst sitter de bra, men är sjukt besviken på padsen. De blir snabbt nertryckta och sedan är det verkligen noll dämpning kvar. Höll på att få tillbaka mina problem med hälsporre. Trodde LF gjorde kvalitetsgrejor?

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Liquid Force Luxury pads/straps?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.