Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Lite bilder från Sharm

  • Lite bilder från Sharm

    Publicerad av skanepaul på 19 maj, 2008 vid 20:58

    Från förra veckan, bra med vind alla dagar utom en.

    Eftersom det blåser mest på morgonen är tyvärr dem flesta bilderna tagna i lite motljus eftersom tjejen inte vill gå ut i det “kalla” morgonvattnet…

    Har försökt att fixa till dem lite.

    Hotellet Regency Plaza som ligger i anslutning till Colona Watersports.

    Femstjärnigt!!… obs! Egyptiska stjärnor d.v.s. kanske 2-3 svenska 🙂

    Nåja det är faktiskt rätt så fint, särskilt poolområdet! Vilket är bra då det inte blåser så ofta efter kl. 13.

    Mycket bättre hotell än Magawish i Hurghada, för er som varit där.

    sourra svarade 16 år sedan 11 Medlemmar · 29 Svar
  • 29 Svar
  • skanepaul

    Medlem
    19 maj, 2008 vid 21:02

    Lite morgonsurf.

    Fick med mig en leksak från Jens aka Milkman, en 10:a 666 NHP, riktigt go kite!

    Klicka på bilderna så blir dem lite bättre.

  • skanepaul

    Medlem
    19 maj, 2008 vid 21:10

    Med mera….

  • skanepaul

    Medlem
    19 maj, 2008 vid 21:13

    Sköna snubbar…

  • virena

    Medlem
    19 maj, 2008 vid 21:15

    Ser gott ut där med, själv kom jag aldrig dit, fastnade i El gouna efter några dagar i Safaga. Hur var det med vind i Sharm? Var det paltt eller chopp? Djupt eller för grundt? Mkt sten eller rev? Kommer defentitiv åka tillbaka till egypten, undrar bara om det är värt att ta sig upp till sharm, nån som kan jämföra.

  • skanepaul

    Medlem
    19 maj, 2008 vid 21:15

    Hadlow var o träna här med farsan…Ska tydligen köra superstabila Peter Lynn nu ser det ut som…Så jävla stabila dem är, helt otroligt går inte att förklara!

  • skanepaul

    Medlem
    19 maj, 2008 vid 21:19

    @Virena 466655 wrote:

    Ser gott ut där med, själv kom jag aldrig dit, fastnade i El gouna efter några dagar i Safaga. Hur var det med vind i Sharm? Var det paltt eller chopp? Djupt eller för grundt? Mkt sten eller rev? Kommer defentitiv åka tillbaka till egypten, undrar bara om det är värt att ta sig upp till sharm, nån som kan jämföra.

    Jag skulle vilja säga att stället är väldigt likt Habo, en aning plattare kanske.

    Bra med vind men den lägger av vid ca 13.00 och nordlig till 99%.

    Iofs samma dag som jag kom ner, var vi hotellet vid 15.00 tiden så blåste det 20 knots sydligt så det var bara att kasta sig i plurret, men det hände tydligen inte så ofta. 3:e gången jag är här nu och jag tycker det är perfekt om man vill komma iväg en vecka.

  • skanepaul

    Medlem
    19 maj, 2008 vid 21:21

    Lite mer.

    Kevin och Diane som sköter stället.

  • skanepaul

    Medlem
    19 maj, 2008 vid 21:26

    En sista. Vet inte om jag har alla positioner rätt på det extremt svåra trick, t.ex. gör jag honnör med rätt hand???

    Ska tilläggas, ca 10-15 min upwind (inga problem att höjda om det blåser på, särsklit inte med en 666, helt sinnes vad den tar höjd!!) ligger det en vågspot som jag endast var på denna gång vilket jag nu ångrar att jag inte gjort innan. Kevin sa det var ok vågor så jag tänkte ok vågor i Egypten kan väl inte vara något men tji fick jag, dem var fan huvudhöjd och denna dag blåste det väl ca 25 knots, skulle gärna dra dit där igen vid 30+!

  • tobas

    Medlem
    19 maj, 2008 vid 22:19

    @SkånePaul 466656 wrote:

    Hadlow var o träna här med farsan…Ska tydligen köra superstabila Peter Lynn nu ser det ut som…Så jävla stabila dem är, helt otroligt går inte att förklara!

    Såg inte kiten först och tänkte att du må ha stora problem som måste ta upp det ämnet här osså. Men sen såg jag madrassen och då var det ju genast ganska spot on. Men så svårt att förklara är det ju inte, men nu låter vi din tråd vara en rolig bildvisning. Hadlow måste lagt på sig litte och hans pappa måste vara en riktig Giant 😉

    Såg trevligt ut det där och säger du att det finns vågor osså får man kanske ta sig en funderare på Egyptien ändå

    Stabil Surf!/ Tobas

  • skotten

    Medlem
    19 maj, 2008 vid 22:19

    aldrig fel med generalen : )

  • nordstedt

    Medlem
    20 maj, 2008 vid 02:39

    Generalen är ett fett trick men som gammal krigare så måste jag tyvärr säga att du gör det med fel hand. Annars har du bra vinkel på både handen och armbågen 🙂

  • martent

    Medlem
    20 maj, 2008 vid 05:48

    jag gillade sharm riktigt mycket! Var bokade du din resa? Ville också bo på Regency Plaza men hade svårt att hitta resor dit?

  • jonaish

    Medlem
    20 maj, 2008 vid 05:56

    fan va najs Paul, blir de bar’a bar till helgen?

  • skanepaul

    Medlem
    20 maj, 2008 vid 06:34

    @MårtenT 466676 wrote:

    jag gillade sharm riktigt mycket! Var bokade du din resa? Ville också bo på Regency Plaza men hade svårt att hitta resor dit?

    Bokade flyg genom http://www.atlantisrejser.dk och hotellet genom http://www.planetwindsurf.com

    Bokade först direkt med hotellet men det funkade inte så bra, när jag skulle bekräfta bokningen en vecka före fanns där inga rum!

  • skanepaul

    Medlem
    20 maj, 2008 vid 06:37

    @jonaish 466679 wrote:

    fan va najs Paul, blir de bar’a bar till helgen?

    Vet inte faktiskt, man har ju fyllt 30 nu så…

    Figge, en av delägarna håller på att lära sig kajta förresten, han har ju bästa intruktören så han är nog snart uppe på brädan.

    Kände att vi behövde lite tillväxt på sydkusten…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Lite bilder från Sharm

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.