Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lite nyheter på surfdagboken.se

  • toka

    Medlem
    29 mars, 2007 vid 12:25

    Måste ju då mitt i all beröm ge bakläxa till Mattias som inte verkar ha uppdaterat på lääänge. För mycket husrenoverande, eller för mycket tid på vattnet? 🙂
    Blev det bara segling på lördagen förresten i Klagan eller, Staffan? Ingen buss-invigning för året?

  • s

    Medlem
    29 mars, 2007 vid 14:48

    @Vinta_Kestrel 373061 wrote:

    Staffan,
    signa upp för ett konto på Google Analytics, så får du bra mkt bättre (korrektare) statistik. Dessutom ett grymt verktyg för att vara gratis. Verktyg som använder sig av webb-loggar är inte så bra annat än att ljuga om statistiken 😉

    Du nämner unika träffar. En träff är när sidan hämtas, en ny träff för varje element (t.ex. videosnutt, bild etc.) som hämtas. Se istället efter antal Page views, de sä’ger lite mer om hur folk surfar. Med Google Analytics kan du dessutom GRAFISKT se vilka vägar folk surfar på sajten, var du tappar de etc.

    Tjo

    Äh! Så stor roll spelar det inte! Vi går in och kollar på det ett par gånger om året och blir bara förvånade av att det hela tiden ökar. Sen spelar ju antalet träffar ingen roll eftersom vi inte säljer något eller tjänar några pengar på den.
    Vi startade den ju för att meddela varandra om vår segling eftersom vi inte alltid seglar ihop – sen fick ett antal kompisar reda på det och sen spred det sig.
    Det var väl först hösten 2004 som vi gjorde den officiell.
    Och det var först förra veckan som jag la in indexord som sökmotorerna kan söka på. Innan dess var den osynlig för sökmotorer med en no-index-tagg, även om vissa motorer hittat MC:s tidigare sidor.
    Så statistik är bara lite kuriosa för oss.

    /Staffan

  • s

    Medlem
    29 mars, 2007 vid 14:49

    @gurra1978 372523 wrote:

    Hihi, kul att få vara med i din surfdagbok. Jag kan tala om att du är med rätt mycket i den kommande filmen från Klagshamn. Den blir riktigt bra!

    Klart du ska vara med så bra som du laddade!

    /Staffan

  • s

    Medlem
    29 mars, 2007 vid 14:53

    @Toka 373228 wrote:

    Måste ju då mitt i all beröm ge bakläxa till Mattias som inte verkar ha uppdaterat på lääänge. För mycket husrenoverande, eller för mycket tid på vattnet? 🙂
    Blev det bara segling på lördagen förresten i Klagan eller, Staffan? Ingen buss-invigning för året?

    Nä, vi cruisade upp och ner till Klagis under lördagen. Men vi var lite sugna på en natt i bussen!
    Nästa gång kanske? I helgen kanske? 😉
    Hanna begåvades med massa ny neoprene så nu är hon redo för vintersurf! Säg bara till när! Har du (eller någon annan) tips om små slutna handskar till henne? Neil Prydes small var alldeles för stora för henne.

    /Staffan

  • callep

    Medlem
    29 mars, 2007 vid 17:31

    @S.. 373277 wrote:

    Nä, vi cruisade upp och ner till Klagis under lördagen. Men vi var lite sugna på en natt i bussen!
    Nästa gång kanske? I helgen kanske? 😉
    Hanna begåvades med massa ny neoprene så nu är hon redo för vintersurf! Säg bara till när! Har du (eller någon annan) tips om små slutna handskar till henne? Neil Prydes small var alldeles för stora för henne.

    /Staffan

    staffan! ska du ner till klagshamn i helgen?? vore grymt bra om du hade nån plats över isåfall!! ( nikke rapporterade att det var fullt drag i 5,3 där idag )

  • toka

    Medlem
    30 mars, 2007 vid 11:13

    @S.. 373277 wrote:

    Hanna begåvades med massa ny neoprene så nu är hon redo för vintersurf! Säg bara till när! Har du (eller någon annan) tips om små slutna handskar till henne? Neil Prydes small var alldeles för stora för henne.

    /Staffan

    Fick hem mina CWM igår. Provade både Kates XS och mina S. På händerna kunde jag ha XS, men de satt hårdare runt underarmarna vilket förmodligen bara ger mer pump, så för mig var det tur jag hade beställt storleken större. Test på vattnet blir det förmodligen inte förrän bland monstervågorna i Danmark, om inte nästa vecka bjuder på kvälls-surf. Hur muskulösa underarmar Hanna har kommer jag inte ihåg….men hon ska ju hålla i en del stora tunga saker på jobbet…haha…

    Ni träffar väl säkert Käjtan nästa gång ni är ute och surfar så det är bara att prova hennes!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lite nyheter på surfdagboken.se

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.