Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing lite skit från Tarifa

  • lite skit från Tarifa

    Publicerad av arnolderik på 27 oktober, 2008 vid 19:09

    tjenare tjenare! här e lite skräp från tarifa där jag och min familj hänger sen i maj. Fotar m en vanlig pocket kamera så allt e på lite långt håll. September och oktober har varit riktigt dåliga tyvärr, men imorgon kommer 10 me och 2,5 m vågor och det fortsätter hela veckan som det ser ut. 25 gr idag, sol å bad. Har hört at det blåser bra i Svedala. Ha kul på vattnet alla!! På bilderna är det jag och sen okända lokals.

    Ses till våren

    ps. vi har en blog också men där e det mest familjelull. Kolla om ni vill
    http://www.tarifa08.blogspot.com

    ollep svarade 15 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • ollep

    Medlem
    27 oktober, 2008 vid 19:41

    Härliga bilder! Jag kommer ner till Tarifa på onsdag, håller tummarna för vind. Jag har hört att det har varit ett par dåliga månader, får hoppas att november blir bra. Kör du med shorty eller är det hela paketet som gäller? Några tips på bra/billigt boende i Tarifa området? 🙂

  • haze

    Medlem
    27 oktober, 2008 vid 20:08

    Jag hade ju surf nästa alla dagar när jag var där i tre veckor i okt ju så dåligt var det inte. I och fär sig så var det stora kites och mycket vågsurfing på andra ställen så 😉 Marocko oxå sådant 😉

  • trumpeten

    Medlem
    27 oktober, 2008 vid 20:22

    Schyssta färger speciellt på första bilden.

  • arnolderik

    Medlem
    27 oktober, 2008 vid 21:13

    @BennyTC 512267 wrote:

    Härliga bilder! Jag kommer ner till Tarifa på onsdag, håller tummarna för vind. Jag har hört att det har varit ett par dåliga månader, får hoppas att november blir bra. Kör du med shorty eller är det hela paketet som gäller? Några tips på bra/billigt boende i Tarifa området? 🙂

    tjena! Igår körde jag shorty, men imorgon blir det kallt dvs runt 15 gr och 10 ms och det ser ut att fortsätta med kallt och blåsigt/regnigt under veckan… så ta med en 3/2 iaf. Finns massa bra å billiga ställen att bo på. Vill du bo i lgh eller hotell?

  • patrikol

    Medlem
    27 oktober, 2008 vid 21:23

    Härligt! Tack för bilderna. 🙂

  • kygen

    Medlem
    27 oktober, 2008 vid 21:28

    Fins det bra plattvatten spots där?

    Någon som har en bra vindstatistik över tarifa?

  • ollep

    Medlem
    27 oktober, 2008 vid 21:55
    ArnoldErik;512310 wrote:
    tjena! Igår körde jag shorty, men imorgon blir det kallt dvs runt 15 gr och 10 ms och det ser ut att fortsätta med kallt och blåsigt/regnigt under veckan… så ta med en 3/2 iaf. Finns massa bra å billiga ställen att bo på. Vill du bo i lgh eller hotell?

    Kallt, jo ja tackar:smile: För mig blir det då alldeles utmärkt! Hmm frågan är om man skall slänga med sig shortyn då..:confused2: Till att börja med kommer jag att bo en bit bort ifrån Tarifa men efter någon vecka så kommer jag antagligen att vilja bo lite närmare. Ett enklare rum någonstans duger finfint, det behöver inte vara något märkvärdigt med tanke på att jag förmodligen kommer att vilja resa mer i år så är det viktigt att det är någorlunda billigt. Klart det vore gött med tillgång till kök etc men jag har inte riktigt koll på vad man får pröjsa där nere, hur mycket kostar det per natt på ett billigare ställe? Länka gärna om du känner till ett schyst ställe med hemsida.

    Förresten jag har kikat en del efter en hemsida med vindprognoser för Tarifaområdet men inte hittat något bra. Finns det någon “officiell” sajt med väder och vindprognoser för Tarifa?

  • nic

    Medlem
    27 oktober, 2008 vid 23:14
    BennyTC;512338 wrote:
    ….

    Förresten jag har kikat en del efter en hemsida med vindprognoser för Tarifaområdet men inte hittat något bra. Finns det någon “officiell” sajt med väder och vindprognoser för Tarifa?

    http://www.windguru.com

  • ollep

    Medlem
    28 oktober, 2008 vid 06:43

    Tack Nic, vad jag har förstått så är windguru inte så värst pålitlig? Jag tänkte mer om det finns någon spansk sajt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing lite skit från Tarifa

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.