Senaste nytt Forums Vågsurfing Livsfarligt i Lejet

  • Livsfarligt i Lejet

    Publicerad av doc på 16 september, 2010 vid 20:44

    [ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=77194″]Världsklass i Lejet igår! – http://www.Surfzone.se[/ame%5D

    Lurigt som fan med blandat kitesurfare, vindsurfare och vågsurfare i Lejet samtidigt, särskilt i regn, stora vågor och skymning.

    För er egen skull – skaffa en färgglad huva eller rashguard. Det är skitsvårt att se en vågsurfare ibland och det blir ännu värre när man har ett öga snett uppåt för att hålla koll på en drake.

    Det sista vi vill är att kollidera. Det kan gå fan så illa!

    robrox svarade 13 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • above_the_law

    Medlem
    18 september, 2010 vid 12:47

    Ja, fyyyyy fn vad bra det var igår!!!:-)
    Klockren side shore som i o f s pendlade lite till side on, men vilka goa sväll! Facen gjordet det ju dessutom möjligt att släppa allt tryck i kiten och vågrida åt vilket håll som helst. Heeeeelt sjukt bra helt enkelt!

    Var är bilderna???!!!!
    Jag körde ju trots allt med sprucket ögonbryn i flera timmar för fotografernas skull;-)! Och för min egen så klart, he he!

    Och ja, jäkligt tricky att hålla koll på alla dimensioner av surfare. Tyska surfmodet i neon är nog att föredra ändå tyvärr, ha ha!

    Extra lurigt när man vågred från yttre delen av piren med brytande face som var så höga att man inte ens såg om det kom en windsurfare på väg ut när man var i vågdalen!!! Höll på att få en loopande jeppe rakt i huvudet vid ett tillfälle och han borde ju i alla fall ha sett min kite, eller;-(!!!

    Självklart var det då också mycket svårt att veta exakt var de paddlande vågsurfarna (Henke m fl) låg när man var på väg in, även fast man kollat på vägen ut. Svårt att veta om de ska ta/har tagit vågen eller inte o s v.

  • m3lk3r

    Medlem
    20 september, 2010 vid 21:18

    Senast jag var ute så drog jag ett hopp över en våg. Hade ingen jävla aning att det var en vågsurfare där. Han reagerade dock snabbt och dök ner under vattnet innan jag han landa men jag landade ändå vid sidan av honom.
    Så ja, otroligt svårt att se tycker jag, fast i det läget var det nog mest mitt fel.

  • robrox

    Medlem
    21 september, 2010 vid 21:12

    Det var grymt i helgen absolut. Nicco jag har en serie bra bilder på dig som du ska få se. De är tyvärr tagna på uppdrag av general agenterna för Sigma så jag ska se om jag kan få loss nån bra bild till dig annars får du/ni hänga i Sigmas monter på Fotomässan nu i vinter.

    Kan hålla med om man inte syns som vågsurfare. När jag ligger ute försöker jag heja och synas så mycket som möjligt och paddlar så ofta det går iaf längs med piren i läjet.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Livsfarligt i Lejet

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.