Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Ljudet på datorn fungerar inte?

  • mr_johan

    Medlem
    19 juli, 2007 vid 21:41

    @jonaish 398363 wrote:

    Ahaaaa, kan du va snäll å säga va det är som jag har gjort fel!?

    Jomenvisst.
    Gör så här istället så ska det nog gå bättre:
    @BooMan 398090 wrote:

    Här kommer det:

    “To all having no sound but only video, I tried the solution on the regedit, as suggested above, Start> run> type regedit, then go to “My ComputerHKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindows NTCurrentVersionDrivers32

    Create a new String value named “wavemapper“. (högerklicka i tomt område) As value give it “msacm32.drv” (dubbelklicka på den nya strängen)

    This does work! Inmediately got the sound back!”

    Det funkar…:smile:

    //BooMan

    D.v.s. allt ska göras i registereditorn och inte i utforskaren. klicka på Start>Kör, skriv regedit i fälter och tryck enter prcis som i BooMans “guid”.

  • jonaish

    Medlem
    20 juli, 2007 vid 14:49

    @mr_johan 398710 wrote:

    Jomenvisst.
    Gör så här istället så ska det nog gå bättre:

    D.v.s. allt ska göras i registereditorn och inte i utforskaren. klicka på Start>Kör, skriv regedit i fälter och tryck enter prcis som i BooMans “guid”.

    Tyvärr så funka de så här bra…

  • booman

    Medlem
    27 juli, 2007 vid 13:34

    @jonaish 398907 wrote:

    Tyvärr så funka de så här bra…

    tryck alltså på startknappen. Välj kör…, skriv: regedit, och tryck enter så ska du komma in i registret. leta sen rätt på mappen enl tidigare inlägg och följ intruktioner så ska det funka… Kommer du inte in i registret på det här sättet så har du andra fel i datorn…

    Mvh

    //BooMan

  • jonaish

    Medlem
    29 juli, 2007 vid 18:57

    De här sakerna hittar inte datorn:

    Videostyrenhet (VGA-kompatibel)
    Videostyrenhet
    Ljudstyrenhet för multimedia
    Raid-styrenhet

  • booman

    Medlem
    2 augusti, 2007 vid 17:53

    Ojdå! då har du lite problem som är svåra att lösa på ett forum…
    Någon måste nog titta fysiskt på “burken”.

    Jag kan tyvärr inte hjälpa dig

    Mvh

    //BooMan

  • nikke

    Medlem
    11 augusti, 2007 vid 11:24
    BooMan;402332 wrote:
    Ojdå! då har du lite problem som är svåra att lösa på ett forum…
    Någon måste nog titta fysiskt på “burken”.

    Jag kan tyvärr inte hjälpa dig

    Mvh

    //BooMan

    Har äntligen fixat ljudet tack vare dig Booman, du är såå grymm och jag är såå glad! :laugh: Tack än en gång och utnämner dig till månadens hedersmedlem på steffo…hehe

  • booman

    Medlem
    11 augusti, 2007 vid 18:51

    @NIKKE 404517 wrote:

    Har äntligen fixat ljudet tack vare dig Booman, du är såå grymm och jag är såå glad! :laugh: Tack än en gång och utnämner dig till månadens hedersmedlem på steffo…hehe

    Oj, oj, tack för det, det var så lite så…:blush:

    //BooMan

  • kinetic

    Medlem
    12 augusti, 2007 vid 06:48

    Jonaish: Det saknas en bånke me drivisar i din dator…Gällande ljudet så bör on-board ljudet vara inaktiverat i BIOS om man har ett PCi-ljudkort…

  • jonaish

    Medlem
    12 augusti, 2007 vid 10:36

    @kinetic 404621 wrote:

    Jonaish: Det saknas en bånke me drivisar i din dator…Gällande ljudet så bör on-board ljudet vara inaktiverat i BIOS om man har ett PCi-ljudkort…

    Jag får nog låta någon som kan det där göra det 😉

    …om inte någon kan göra en fin GUIDE!! Tack för hjälpen boys

  • booman

    Medlem
    13 augusti, 2007 vid 07:16

    @jonaish 404661 wrote:

    Jag får nog låta någon som kan det där göra det 😉

    …om inte någon kan göra en fin GUIDE!! Tack för hjälpen boys

    Om du har möjlighet: Lägg upp en lista på den maskinvara du har, Grafikkort,
    Ljudkort (onboard/PCI), RAID? Har du 2 hårddiskar? om inte så ska du kanske avaktivera RAID i BIOS. (BIOS-version/namn brukar man kunna se när datorn startar. Om du kan ta reda på det så kan jag kanske lägga upp en guide till att komma in i BIOS och avaktivera RAID ev oxå onboard ljudkort)

    Vet man inte vilken maskinvara som det gäller är det nästan omöjligt att lägga upp en generell guide.
    Men vad gäller drivrutiner till grafikkort, och troligen också ljudkort, så gå in på respektive tillverkares hemsida, Drivers/software och ladda hem. Det brukar bara vara en .exe-fil och då är det bara att köra den så sköter installationen sig självt… ev kan omstart krävas, men svårare än så är det inte…

    Mvh

    //BooMan

  • laving

    Medlem
    21 september, 2007 vid 12:27
    BooMan;398090 wrote:
    Här kommer det:

    “To all having no sound but only video, I tried the solution on the regedit, as suggested above, Start> run> type regedit, then go to “My ComputerHKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindows NTCurrentVersionDrivers32

    Create a new String value named “wavemapper“. (högerklicka i tomt område) As value give it “msacm32.drv” (dubbelklicka på den nya strängen)

    This does work! Inmediately got the sound back!”

    Det funkar…:smile:

    //BooMan

    Testade detta, men wavemapper med värdet msacm32.drv fanns redan. Ljudet fungerar fortfarande inte på youtube. Men om jag minns rätt så fungerar ljudet om jag sätter i hörlurar i burken.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Ljudet på datorn fungerar inte?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.