• Lomma 5dec

    Publicerad av snaffe på 5 december, 2015 vid 16:31

    var väldigt tveksam till att ge mig ut i dag då jag skadade vaden förra helgen. Blev ett litet pass i Lomma. Små vågor, usel vinkel men massor med vind.

    [video=vimeo;147944976]https://vimeo.com/147944976[/video]

    snaffe svarade 8 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • john1

    Medlem
    6 december, 2015 vid 00:15

    Säkert svårt att segla i detta choppiga hav, duktigt med framåtlooparna i dessa vågor. Vilken bräda seglade du med, är själv inne på att köpa ny, men så smal tail som möjligt för kontrollens skuld.
    JJ

  • cosmosurfer

    Medlem
    6 december, 2015 vid 07:36

    Tack för den! Skoj med filmer från surfare i vintersverige.

  • snaffe

    Medlem
    6 december, 2015 vid 10:29

    @john1 737423 wrote:

    Säkert svårt att segla i detta choppiga hav, duktigt med framåtlooparna i dessa vågor. Vilken bräda seglade du med, är själv inne på att köpa ny, men så smal tail som möjligt för kontrollens skuld.
    JJ

    Kör en 82liters jp twinzer quad från 2013 och ett 3,7 naish session. Brädan kördes som twin vilket funkar bra trots att det bara är 14cm fenor. Enda problemet är att den slajdar ut lite för lätt i toppsvängen med så små twinfenor, men det blev inte mycket till vågridning i går så det spelade ingen större roll. Anledningen att jag körde den som twin är att jag kört sönder mina framfenor. När det blåser mycket tycker jag det är viktigt att ha ett litet segel som är ganska mjukt och förlåtande. Körde ett litet tag med 4,0 men tycker det var mycket bättre med 3,7 i går. Full drag i det med. Stor skillnad mellan 4,0 och 3,7 trots att det låter som ett litet hopp. Små segel går ju att hitta begagnat jättebilligt. Tror jag gav 800kr för mitt. Bra att ha nu på senhösten och vintern.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.