Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lördag Väddö?

  • Oregistrerad

    Gäst
    20 mars, 2008 vid 20:25

    -3 salt brädan bra.

  • surfen

    Medlem
    20 mars, 2008 vid 20:41

    Ska avvakta lite och se hur kalt det blir i luften, +-0 så dyker jag nog upp.

  • dr-masse

    Medlem
    21 mars, 2008 vid 09:59

    Det är en sjuj-a skillnad att segla exempelvis Apelviken med +5-6 i vattnet eller Torö på sydliga vindar såhär års och Väddö på nordligt med minus i luften…

    Faktum är att jag inte skulle rekommendera någon att segla på utsidan däruppe under sådana här förutsättningar i alla fall. Går något fel är kan det mycket väl vara helt kört, även med hela varma vinterstället på.

    Kapellskär och andra mer skyddade ställen är såklart lite annorlunda.

    Surfa På! (med stor förståelse för enormt surfsug, svårligen drabbad själv… )

  • perrapops

    Medlem
    21 mars, 2008 vid 11:24

    HFunkar kappelskär på nordostligt, är det någn som har koll? Det borde ju göra det så länge det inte är för mycket nord i vinden?
    Jag åker till ett sommarställe på rådmansö ikväll, och kappelskär känns ju betydligt närmare och safe ifall att kylan blir för stor.
    Stoorfaen jag har försökt ringa dig men blir bara dissad, sluta jobba nu, vi är lediga;)

  • gurra1978

    Medlem
    21 mars, 2008 vid 11:32
    dr Masse;453130 wrote:
    Det är en sjuj-a skillnad att segla exempelvis Apelviken med +5-6 i vattnet eller Torö på sydliga vindar såhär års och Väddö på nordligt med minus i luften…

    Faktum är att jag inte skulle rekommendera någon att segla på utsidan däruppe under sådana här förutsättningar i alla fall. Går något fel är kan det mycket väl vara helt kört, även med hela varma vinterstället på.

    Kapellskär och andra mer skyddade ställen är såklart lite annorlunda.

    Surfa På! (med stor förståelse för enormt surfsug, svårligen drabbad själv… )

    WORD! Been there, done that, not doing it again. Väddö är jävligt hardcore på nordlig vind. Men om du ändå ska segla, glöm inte den neongröna ansiktsmasken, annars är du körd 😉

    1.jpg

  • stoorfaen

    Medlem
    21 mars, 2008 vid 18:47

    Mmmm I hear you DrMasse och Gurra1978…är det inte minus så testar jag, men det verkar landa på -4…

    Surfen, -4 grader verkar det som att det kommer landa på, känns kanske en aning för “rich for my blood” eller vad säger du?

  • surfen

    Medlem
    21 mars, 2008 vid 21:10

    Jag har varit där förr om åren, både sent på hösten och tidig vår. Det är jävligt tufft i Nordan och -4 är i värsta laget för mig.

    Perapops, det är inte kul med NV i Kapellskär, byigt värre och bökigt att ta sig ut. Sommar och fint väder så kan man böka lite men inte nu när det är så här kallt. Den här kylan är väl bara kvar några dagar får man hoppas, sen är man på G igen….

    /surfen

  • thomme

    Medlem
    22 mars, 2008 vid 19:13

    @surfen 453221 wrote:

    Jag har varit där förr om åren, både sent på hösten och tidig vår. Det är jävligt tufft i Nordan och -4 är i värsta laget för mig.

    Perapops, det är inte kul med NV i Kapellskär, byigt värre och bökigt att ta sig ut. Sommar och fint väder så kan man böka lite men inte nu när det är så här kallt. Den här kylan är väl bara kvar några dagar får man hoppas, sen är man på G igen….

    /surfen

    Fan isen håller ju på o lägger sig utanför Alnäs – igen.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lördag Väddö?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.