Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lurad på köp&sälj

  • wndsrf

    Medlem
    10 oktober, 2006 vid 11:46
    holma81 wrote:
    betalningen är gjord.. och de har jag kvitto bevis på… om jag går till banken och hämtar ut konto utdrag… dock har banken krånglat med överföringen så som till alla mina “räknings” mottagare….. så alla har fått har vänta tack vare att banken har hafft problem med datorerna eller data servern inte F*N vet jag… men jag vet att pengarna är dragna från mitt konto… och att pengarna ska vara på PETTERS konto…… ! Jag har inte lurat någon… !!!!! och kommer aldrig att göra heller… !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! thats IT! over n out!!

    holma81 — Om det är du som är Jonas Holmström, så tycker jag att du ska se till att betala dom där vågfenorna jag skickade till dig för två månader sen.
    /Christian

  • hella

    Medlem
    10 oktober, 2006 vid 11:47

    http://www.payson.se
    Enkelt och säkert.

  • calle_b

    Medlem
    10 oktober, 2006 vid 12:27
    WNDSRF wrote:
    holma81 wrote:
    betalningen är gjord.. och de har jag kvitto bevis på… om jag går till banken och hämtar ut konto utdrag… dock har banken krånglat med överföringen så som till alla mina “räknings” mottagare….. så alla har fått har vänta tack vare att banken har hafft problem med datorerna eller data servern inte F*N vet jag… men jag vet att pengarna är dragna från mitt konto… och att pengarna ska vara på PETTERS konto…… ! Jag har inte lurat någon… !!!!! och kommer aldrig att göra heller… !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! thats IT! over n out!!

    holma81 — Om det är du som är Jonas Holmström, så tycker jag att du ska se till att betala dom där vågfenorna jag skickade till dig för två månader sen.
    /Christian

    Denna “quote” säger juh allt…
    Där jag kommer ifrån brukar man betala för det man köper…
    Kanske framtida obligatoriska personuppgifter på KÖP&SÄLJ kan göra affärerna här säkrare?

  • ola-h

    Medlem
    10 oktober, 2006 vid 12:34

    Holma81: Det är nog en bra ide att gå till banken och hämta ett kontoutdrag som visar att pengarna hamnat på donpedros konto, vilket datum de överförts etc. Sådana detaljer syns ju tydligt på ett kontoutdrag.

  • donpedro

    Medlem
    10 oktober, 2006 vid 15:02

    Väldigt konstigt om pengarna har dragits holma eftersom det inte finns några pengar på mitt konto från dig. Sitter i denna stund och kollar mina kontouppgifter men inga pengar.

  • jat

    Medlem
    10 oktober, 2006 vid 16:46
    donpedro wrote:
    Hallå alla konfare, jag e sååå ledsen just nu och hoppas på era råd/hjälp.

    Så vad ska jag göra? Jag har köpt en ny bräda nu och behöver verkligen mina pengar. Finns det någon i varberg som kanske känner till Jonas Holmström och kan be honom att sätta tillbaka mina pengar och svara i telefon när jag ringer. Kan jag polisanmäla händelsen och kan jag då få upprättelse?
    Snälla hjälp mig!

    Ja, det verkar ju som viss kontakt tagits via detta forum om ärendetr. Så det kanske löser sig.
    Dock för att svara på din fråga: Kan jag polisanmäla händelsen och kan jag då få upprättelse?
    Svar: Ja, naturligtvis. Du har alltid den friheten.
    Vad behövs göras: Jag var i en liknande händelse och fick beskrivet vilka steg som skall tas. Det löste sig också.
    Skriv skriftligt brev om begäran om pengar tillbaka. Med kopia till Jurist eller bank. Jag tror till och med bankerna har jurister utpekade i dessa fall. Efter skriftlig begäran är gjord polisanmäler du ärendet med kopia av din begäran. Tag kopia på dina kontoöverföringar och be banken spåra till vilket konto de pengarna skickades till, alltså att överföringen gick fram. Sedan brukar det börja rulla… med risk för att det blir liggande länge hos polisen då sådana här fall inte brukar få hög prio.

    I mitt fall så räckte det med samtal från jurist till motpart så gick det en halv dag innan pengarna var tillbaka. Kan dock inte lova att det blir samma i detta fall.

    Hoppas dock det löser sig på mer fredligt maner för det är inte kul för någon av parterna.
    ///J

  • bjornen

    Medlem
    10 oktober, 2006 vid 17:26
    JAT wrote:
    [I mitt fall så räckte det med samtal från jurist till motpart så gick det en halv dag innan pengarna var tillbaka. Kan dock inte lova att det blir samma i detta fall.

    Hoppas dock det löser sig på mer fredligt maner för det är inte kul för någon av parterna.
    ///J

    Brukar funka bra, jag fick hjälp av en advokat som skrev ett fint brev i samband med en bilaffär som gick lite snett. Vipps var pengara på kontot 😀

  • mbkpeter

    Medlem
    10 oktober, 2006 vid 18:59
    Oregistrerad wrote:
    http://www.balticinkasso.com
    Verkar sjukt farligt
  • andreas_surf

    Medlem
    10 oktober, 2006 vid 20:33

    nu vet jag inte riktigt hur mycket pengat det var du skickade till Jonas. Men ärligt talat så är man inte bra dum om man skickar en massa pengar till någon man inte känner och aldrig har träffat och sen lipa här på konfen?
    En sak ska man ha klart för sig. Det finns folk som lurar andra eller det händer saker man inte kan göra något åt. T ex om banken strular osv. Nu kan jag inte uttala mig om den här affären. Men FFS lite ligger det allt på dig tycker jag. Hänga ut personer här på konfen gillar inte jag men det är som sakt vad jag tycker.Du får allt se det här som en erfarenhet rikare.
    MAN KÖPER INTE SAKER AV FRÄMLINGAR OCH SKICKAR PENGAR INNAN SAKERNA HAR HÄMTATS THATS IT! Sen vad ni andra tycker får stå för er….:mad2:

  • stewen

    Medlem
    10 oktober, 2006 vid 21:05
    andreas_surf wrote:
    nu vet jag inte riktigt hur mycket pengat det var du skickade till Jonas. Men ärligt talat så är man inte bra dum om man skickar en massa pengar till någon man inte känner och aldrig har träffat och sen lipa här på konfen?
    En sak ska man ha klart för sig. Det finns folk som lurar andra eller det händer saker man inte kan göra något åt. T ex om banken strular osv. Nu kan jag inte uttala mig om den här affären. Men FFS lite ligger det allt på dig tycker jag. Hänga ut personer här på konfen gillar inte jag men det är som sakt vad jag tycker.Du får allt se det här som en erfarenhet rikare.
    MAN KÖPER INTE SAKER AV FRÄMLINGAR OCH SKICKAR PENGAR INNAN SAKERNA HAR HÄMTATS THATS IT! Sen vad ni andra tycker får stå för er….:mad2:

    Så jevla mycket dumt har jag inte hört samtidigt på länge

  • flippocalippo

    Medlem
    10 oktober, 2006 vid 23:38

    Sicken såpa… hoppas du får dina cash donpedro.
    Häng ut dom asen bara. En deal e en deal o kan den inte skötas rätt så ska det straffas. hur svårt kan d va att leva upp till sitt ord med eller utan strul, de har ju gått över 2 mån…
    Ngn dag blåser han fel person.

  • lars_k

    Medlem
    11 oktober, 2006 vid 05:52
    andreas_surf wrote:
    MAN KÖPER INTE SAKER AV FRÄMLINGAR OCH SKICKAR PENGAR INNAN SAKERNA HAR HÄMTATS THATS IT! Sen vad ni andra tycker får stå för er….:mad2:

    Surfarbröder är fan inte främlingar! De ska man kunna lita på!

  • calle_b

    Medlem
    11 oktober, 2006 vid 06:08
    andreas_surf wrote:
    nu vet jag inte riktigt hur mycket pengat det var du skickade till Jonas. Men ärligt talat så är man inte bra dum om man skickar en massa pengar till någon man inte känner och aldrig har träffat och sen lipa här på konfen?
    En sak ska man ha klart för sig. Det finns folk som lurar andra eller det händer saker man inte kan göra något åt. T ex om banken strular osv. Nu kan jag inte uttala mig om den här affären. Men FFS lite ligger det allt på dig tycker jag. Hänga ut personer här på konfen gillar inte jag men det är som sakt vad jag tycker.Du får allt se det här som en erfarenhet rikare.
    MAN KÖPER INTE SAKER AV FRÄMLINGAR OCH SKICKAR PENGAR INNAN SAKERNA HAR HÄMTATS THATS IT! Sen vad ni andra tycker får stå för er….:mad2:

    Bra attityd du har. Som redan skrivet ovan bör man kunna lita på sina “fellow surfers”… Skönt att det är ditt första inlägg, man undrar om det är en tillfällighet?

  • Knatte

    Gäst
    11 oktober, 2006 vid 06:48

    Utan att lägga några vidare aspekter i affären: Så är det väldigt ofta som allt bankstrul osv. som helt plötsligt löser sig efter en notis här på konfen :blush:
    Efter att inget har funkat på typ månader, så löser sig allt på någon dag.. konstig att det skall behöva vara så :smirk:

    (Så misssköter sig någon, så tycker jag det kan vara värt en notis om detta här)
    Nu pratar jag inte om någon veckas strul eller liknande. Har faktiskt aldrig råkat ut för något liknande här på konfen och jag har köpt och sålt en del prylar 🙂 Jag har väl haft tur !

  • oaxen

    Medlem
    11 oktober, 2006 vid 08:42

    Undertecknad genomförde en god affär med ovanstående Knatte. Pengarna i förskott utan magont!
    Det är ju enklare att handla av de som är “kändisar” på SurfZone-konfen.

    Slå vakt om vårt gemensamma förtroendekapital – surfsverige är en mycket liten värld!

    / Patrik

Sida 2 av 11

Diskussionen ‘Lurad på köp&sälj’ är stängd för nya svar.

Inledning av diskussionen
0 av 0 svar Juni 2018
Nu
Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lurad på köp&sälj

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.