Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Malmö / Ribban: många frågor

  • Malmö / Ribban: många frågor

    Publicerad av christian12345 på 16 april, 2007 vid 13:25

    Hej!

    Jag har nyligen flyttat till Malmö och behöver lite hjälp.

    Enligt dmi kan man segla i morgon innan jobbet och det tänker jag göra. Frågorna är:

    Ribban är där nere vid Turning Torso, eller hur?
    Går man ut över den där stora stenpiren, eller?
    Var launchar man?
    Finns det något annat ställe som ligger nära staden som är bättre, om man bara vill ha en timme eller två på vattnet? Vill helst inte sitta i morgontrafik i sju år på väg tillbaka.
    Är det någon annan som är frisk vid halv sextiden i morgon, fram till klockan åtta eller liknande?

    /C

    patrikol svarade 17 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • mjersen

    Medlem
    16 april, 2007 vid 13:30

    @christian12345 376689 wrote:

    Hej!

    Jag har nyligen flyttat till Malmö och behöver lite hjälp.

    Enligt dmi kan man segla i morgon innan jobbet och det tänker jag göra. Frågorna är:

    Ribban är där nere vid Turning Torso, eller hur?
    Går man ut över den där stora stenpiren, eller?
    Var launchar man?
    Finns det något annat ställe som ligger nära staden som är bättre, om man bara vill ha en timme eller två på vattnet? Vill helst inte sitta i morgontrafik i sju år på väg tillbaka.
    Är det någon annan som är frisk vid halv sextiden i morgon, fram till klockan åtta eller liknande?

    /C

    Vi brukar köra till höger om kallbadhhuset, tror det e det bästa stället. där finns även gott om plats att rigga på en stor gräsmatta..

  • kyrra

    Medlem
    16 april, 2007 vid 13:40

    @christian12345 376689 wrote:

    Hej!

    Jag har nyligen flyttat till Malmö och behöver lite hjälp.

    Enligt dmi kan man segla i morgon innan jobbet och det tänker jag göra. Frågorna är:

    Ribban är där nere vid Turning Torso, eller hur?
    Går man ut över den där stora stenpiren, eller?
    Var launchar man?
    Finns det något annat ställe som ligger nära staden som är bättre, om man bara vill ha en timme eller två på vattnet? Vill helst inte sitta i morgontrafik i sju år på väg tillbaka.
    Är det någon annan som är frisk vid halv sextiden i morgon, fram till klockan åtta eller liknande?

    /C

    tjena jag är på … kommer kl när solen börjar gå upp typ kvart över 5 halv 6…
    vid kallbadhuset…

  • gh0st

    Medlem
    16 april, 2007 vid 13:42

    Exakt, det kan vara lite byigt ibland, nån jäkel satte upp en skyskrapa som stör vinden… ligister.. o bryggorna gör inte att det blir mycket plats.

  • christian12345

    Medlem
    16 april, 2007 vid 13:46

    @mjersen 376692 wrote:

    [..]till höger om kallbadhhuset[..]

    Tack för det snabba svaret.

    Har scrollat runt lite på eniro. Du menar “Hylliekrokens handikappbad”, eller?
    Ska man parkera vid slutet av Ribersborgsstigen?

    /C

  • gh0st

    Medlem
    16 april, 2007 vid 13:47
  • christian12345

    Medlem
    16 april, 2007 vid 14:23

    @gh0st 376701 wrote:

    http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?SearchType=4&UCSB%3aWflWhite=1a1b&UCSB%3aWflPink=4a&UCSB%3aTextBoxWho=ribbersborgs+kallbadhus&UCSB%3aTextBoxWhere=malm%f6&Vkiid=JMcxGOn0AUWePeL+tcKKOQ%3d%3d&Vkid=11466614&isAlternateNumberResult=False[..]

    Tack.

    Åkte dit och kollade på det – ser ju hur bra som helst ut! Plus att det kom en skåning och viftade med armarna och svor att man inte får köra där! asbra!

    Ses i morgon!

    /C

  • pjoter

    Medlem
    16 april, 2007 vid 14:37

    se upp för stenar bara.

  • christian12345

    Medlem
    16 april, 2007 vid 15:01

    @pjoter 376723 wrote:

    se upp för stenar bara.

    Tack för tipset.
    Jag har stenskräck – en kompis fick armbågen helmosad på en sten vid sydvästpynten och så sent som i Februari trillade jag själv igenom meterdjupt vatten och slog huvudet i en rackare.

    Om det nu är så att jag blir ensam där i morgon bitti: finns det något sätt att undvika stenarna – hålla sig långt ute, segla långt öster om badhuset, eller segla nära badhuset?

    Syns stenarna?

    Ja, jag lovar, jag ska sluta med alla jobbiga frågor snart 🙂

    /C

  • kyrra

    Medlem
    16 april, 2007 vid 15:01

    @christian12345 376717 wrote:

    Tack.

    Åkte dit och kollade på det – ser ju hur bra som helst ut! Plus att det kom en skåning och viftade med armarna och svor att man inte får köra där! asbra!

    Ses i morgon!

    /C

    haha körde du ut på strandpromendaen? japp det gör vi kl 05.30 …

  • pjoter

    Medlem
    16 april, 2007 vid 15:03

    långt ut e de lugnt, om du e rätt bra bit utanför badhuset.

    där inne är bästa sättet att helt enkelt hålla sig på benen å inte satsa för hårt. ligger stenar lite häråvar i de vattnet.

  • gh0st

    Medlem
    17 april, 2007 vid 08:28

    o man får visst köra där. Nästa gång du ser gubben med dom viftande armarna be honom sluta röka på så tidigt på morgonen.

  • patrikol

    Medlem
    17 april, 2007 vid 13:44

    @christian12345 376700 wrote:

    Tack för det snabba svaret.

    Har scrollat runt lite på eniro. Du menar “Hylliekrokens handikappbad”, eller?
    Ska man parkera vid slutet av Ribersborgsstigen?

    /C

    Nej du får inte köra någonstans på Ribersborg utom till höger om Kallbadhuset och inte handikappbadet fråga vilken malmöbo som helst om vilket som är kallbadhuset. Ribban funkar vid nordlig vind men är inget bra ställe precis som tidigare nämnts så är det byigt och stenigt. Men visst om du har nära dit och kort om tid så kan det funka men aldrig bra tyvärr.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Malmö / Ribban: många frågor

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.