Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Marocco i juni?

  • Marocco i juni?

    Publicerad av racso på 20 mars, 2005 vid 10:00

    Vet att frågan vart uppe förr men…

    Jag och en mate har halvbestämt oss för Marocco i juni, bara lite semesterförhandlingar kvar. Men hur är vinden/vågorna där i juni? Vilket flygbolag är billigast och vart ska man flyga?

    Ni som vart där, eller kollat upp stället, berätta!

    Tack/Oscar

    surfslusken svarade 19 år, 1 månad sedan 7 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • racso

    Medlem
    20 mars, 2005 vid 10:13

    Kollat lite priser och man kan får tur&retur för 4500 spänn/person. Rätt ok! Gött med couscous en månad…

    Hur bor man? Funkar bil och tält?

    /Oscar

  • frippe75

    Medlem
    20 mars, 2005 vid 10:47

    Kolla under reseberättelser… Det gjorde vi…

    Juni verkar grymt.. Vi är fyra som skall dit… Men Air France… 1200:- för 50kg vindsurfing bagage tur/retur !!!

    Kolla även staffans hemsida… Finns en länk under reseberättelser…..

  • frippe75

    Medlem
    20 mars, 2005 vid 10:47

    Det skulle ha stått…. MED airfrance för priset är ju grymt!

  • surf_matz

    Medlem
    23 mars, 2005 vid 06:17

    Var där för 1,5 år sedan i juli, körde mest överriggad 4,0 hela tiden laugh.gif

    Vågorna var dock inte speciellt bra. Jag tror dock jag hade otur, andra har haft riktigt bra vågor. Hopp med högerfoten fram. Såg en brutalt över-roterad dubbel-framåt och andra riktigt FETA hopp, så vill man – kan man!

    /Mats Hellström

  • drakglenn

    Medlem
    23 mars, 2005 vid 06:45

    Svar till:


    Det skulle ha stått…. MED airfrance för priset är ju grymt!

    [/ QUOTE ]

    Tips: Klicka på ändraknappen i första meddelandet o korrigera, fungerar om du är inloggad…..

    //Glenn – Besserwissersmith tongue.gif

  • dannew

    Medlem
    23 mars, 2005 vid 07:42

    Tjenare! Troligtvis kommer juni att bli kanon! Se reportage:

    http://www.apelviken.nu/vvk.index.html

    Kolla artiklar > Marocko 01

    Det står även en del på:

    http://www.surfdagboken.se

    Ni borde få bra vind (lagom vilket är 4.2) och bra vågor om ni har tur. Jag har varit där 3 gånger och kommer att åka dit igen! Vinden varierar över dagen, så går ni ut tidigt eller sent så slipper ni den överriggade 3.7 vind som kan blåsa på dagen. Kolla även in tidvattnet, vågorna varierar mkt beroende på det, kan vara värt att vänta in rätt läge. Om ni åker till Essaoiura > Moulay så bryter vågorna på lite olika ställen på revet under dagen. Bra mat finns på stället, men vissa har lite svårt för Kebaberna, eller hur CC? wink.gif

    Ha en trevlig resa!
    //DanneW

  • surfslusken

    Medlem
    23 mars, 2005 vid 08:56

    Svar till:


    Svar till:


    Det skulle ha stått…. MED airfrance för priset är ju grymt!

    [/ QUOTE ]

    Tips: Klicka på ändraknappen i första meddelandet o korrigera, fungerar om du är inloggad…..

    //Glenn – Besserwissersmith tongue.gif

    [/ QUOTE ]

    Nu ska du inte begära för mycket av Frippe när det gäller datakunskaper heller. Han är ju bara en sån där data konsult som lämnar efter sej hutlösa fakturor till godtrogna stackars kunder.

  • frippe75

    Medlem
    23 mars, 2005 vid 09:22

    Jag orkar inte ens svara… Fan nu gjorde jag det ialla fall…

    FOKUSERA slusken… FOKUSERA….

    Du ska inte fokusera på inlägg som INTE HANDLAR OM SURF… Du behöver lägga all din energi på surfen … om det ens hjälper…

    Jag tycker att du ska använda dina datakunskaper till att byta användarnamn ifrån surfslusken till bara slusken… Det passar liksom bättre!

  • andreas-f

    Medlem
    23 mars, 2005 vid 10:10

    Ju tidigare på säsongen desto bättre vågor, tror jag. Jag har varit där i april, då var det ordentliga vågor även inne i viken i Essaouira. Tyvärr lite sämre vind då. Nu åker vi 19 Maj! Borde bli perfekt! Dessutom fortfarande lågsäsong och mindre folk på vattnet.

  • frippe75

    Medlem
    23 mars, 2005 vid 15:48

    Om man åker 16 dagar i Juni…

    Vad är risken att man får 2-3 meters vågor?? Med vind??

    3-4 dagar ??

  • surfslusken

    Medlem
    24 mars, 2005 vid 16:45

    Svar till:


    Om man åker 16 dagar i Juni…

    Vad är risken att man får 2-3 meters vågor?? Med vind??

    3-4 dagar ??

    [/ QUOTE ]

    Helt rätt Frippe! För dej är allt över 30cm vågor en STOR RISK! Blir väl som vanligt att ditt gamla diskbrock (eller är det egentligen konsult rojder?) börjar spöka så fort det börjar rulla större set än halv metern!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Marocco i juni?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.