Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Marocko, Taghazout?

  • Marocko, Taghazout?

    Publicerad av malibu på 22 februari, 2016 vid 12:11

    familjen har börjat fundera på en surfresa nästa vinter, och Taghazout har seglat upp som en favorit. Jag har barn som vågsurfar och vindsurfar själv, och har en fru som vill yoga. Allt det här verkar finnas!

    Men, är det så sjukt populärt som det verkar? Jag kikade på lite olika boenden och bara för att få koll på prisnivån skrev jag in lite datum, och nästan allt var fullbokat! Om ett år alltså.

    Vi är ganska vana resenärer och har kånkat runt med barn en hel del. Planen är flyg till Agadir och sedan kanske hyra bil och ta sig norrut.

    Men boende? Är det som vanligt att det finns massor väl på plats eller ska man hitta någon annat ställe utmed kusten som inte är fullt så trångt? Det verkar ju vara hur många bra ställen ända upp till Essaouira, men vi vill inte resa för långt.

    Jag tycker att det verkar exotiskt, prisvärt, bra surf och överlag riktigt spännande.

    Så, finns det någon med tips/erfarenheter? har jag rätt eller fel? Finns det bättre ställen? Osv.

    balackobama svarade 8 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • hollister

    Medlem
    26 februari, 2016 vid 19:37

    Hallå,
    Jag var i Marocko för två år sen. Var där en vecka och bodde med Maroc Surf Camp i Tamraght som ligger mellan Agadir och Taghazout. Jag var där ensam men har två barn 5 och 2 år som varit med på flera surfresor. Stränderna var ganska nerskräpade med mycket plast och krossat glas.
    Jag tyckte det var en rolig upplevelse men väljer hellre Kanarieöarna om jag reser med familjen. Kan rekommendera Fuerteventura som funkar fint för både vindsurf och vågsurf. Yoga vet jag inte mycke om men det känns som om det borde finnas även där.

    Hoppas ni får en bra resa oavsett vart ni åker 🙂

  • malibu

    Medlem
    29 februari, 2016 vid 08:01

    Tackar!

    Ja, jag har läst minst sagt varierande betyg på stranden/stränderna. Tydligen verkar det variera sig väldigt mycket mellan rent och…inte fullt så rent 🙂

    Fortfarande väldigt sugen på Marocko, det är även kulturen/naturen som lockar. Och gamla hippieställen uppblandade med surfkultur i Afrika låter helt klart spännande!

    Ja, vi får se hur det slutar 🙂

  • balackobama

    Medlem
    7 mars, 2016 vid 04:01

    😀

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Marocko, Taghazout?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.