Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Maui dec ’08-jan ’09, vilka ska iväg?

  • Maui dec ’08-jan ’09, vilka ska iväg?

    Publicerad av davo på 27 juli, 2008 vid 10:10

    Jag tänkte dra i mitten på december, en månad.
    Ska fler dit vid den tidpunkten? Vore kul att veta.
    /David

    irieman svarade 15 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • jesper_b

    Medlem
    27 juli, 2008 vid 13:50

    Enligt mig bästa tiden. Visst, mer regn och statistiskt sett färre dagar med vindsurf, men däremellan är det de bästa dagarna för surf och vindsurf. Dvs STORT svall och LÄTT trade. Ses! /JB

  • frippe75

    Medlem
    27 juli, 2008 vid 15:06

    Som planen är kommmer vi dit runt början av Dec och drar hemmåt i Mars… Om gud vill och Allah är stor 🙂

    Visst… Man är ju lite skeptisk till att dra denna tid då det kan blir dåligt med vind… Men å andra sidan har vi prövat Mars månad med tre vindfria veckor som följd… Livet är som en stor lotto dragning… Bara att köpa en biljett och hoppas på det bästa…

  • basse

    Medlem
    27 juli, 2008 vid 15:38

    Åååå nej… skall “vilka skall till Maui”-trådarna redan dra igång!??

    Kanske får bli en månad i vår iaf. För vår del blir det i så fall senare pga av överlappning i pappa-mamma-dagar. Har hört att det kommer vara ganska många som drar denna våren. Hoppas vi ses!

  • davo

    Medlem
    27 juli, 2008 vid 18:26

    Trevligt med fler! Jag kommer bo i Paia som det ser ut. Tips på bil mottages tacksamt, senast ägde jag en liten Red Hot Chic Puller (4dr Tercel Hatchback, ni som minns :), men då var jag borta längre, hade varit gött att hyra en den här gången.

    Vi ses! Kul! Blir mycket film o foto =)
    /David

  • frippe75

    Medlem
    27 juli, 2008 vid 19:02

    @Davo 485268 wrote:

    Trevligt med fler! Jag kommer bo i Paia som det ser ut. Tips på bil mottages tacksamt, senast ägde jag en liten Red Hot Chic Puller (4dr Tercel Hatchback, ni som minns :), men då var jag borta längre, hade varit gött att hyra en den här gången.

    Vi ses! Kul! Blir mycket film o foto =)
    /David

    Är det läge att köpa en bil kanske om man är borta 3 månader???
    Vilken nivå ska man lägga sig på?

    Hyra kommer nog att gå på 2200-2400$, runt 14000 kanske…
    Om man köper en bil för 24000:- borde man väl kunna dumpa den för 10000:- om det strular med försäljning… -Hur resonerar ni som köpt tidigare?

    Annars är väl Al West bästa stället om man vill ha hyffsad bil för bra peng. Billigare kanske blir word-of-mouth…

  • davo

    Medlem
    11 augusti, 2008 vid 13:28

    Woohooo! Biljetten är bokad. Drar den 12:e dec. Hyr nog bil av Word…får se när jag kommer ner.
    Ses!

  • hanko

    Medlem
    11 augusti, 2008 vid 13:38

    Avundsjukan sprider sig som en löpeld..! Penicilinet kanske hjälper..!!

  • ubbe

    Medlem
    11 augusti, 2008 vid 14:04

    Vi har hyrt här tre gånger, gamla bilar men de funkar:
    http://www.manaloharentacar.net/pages/1/index.htm

    En italienare som håller till i Haiku bredvid Quattro fabriken. Du hämtar och lämnar på flygplatsen.
    /Honken

  • davo

    Medlem
    11 augusti, 2008 vid 14:11

    Grymt tips Ubbe, tackar!

  • irieman

    Medlem
    12 augusti, 2008 vid 21:40

    Har också funderingar på Maui igen till våren. Men hur fixa boende? Är det inte nästan kört nu med de nya lagarna? Fick senast för några dagar se’n mail om att de var nära att stänga ner alla privatuthyrda cottages m m till förmån för hotellen?

    Irie Man

  • frippe75

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 06:13

    @IrieMan 489722 wrote:

    Har också funderingar på Maui igen till våren. Men hur fixa boende? Är det inte nästan kört nu med de nya lagarna? Fick senast för några dagar se’n mail om att de var nära att stänga ner alla privatuthyrda cottages m m till förmån för hotellen?

    Irie Man

    I mailet stog det även att man ombades skicka ett mail till någon på mayorsoffice.. Gärna utlänningar som beskriver hur man inte tänker åka på någon hotell semester utan att man hellre byter plats/land. Skriv gärna hur länge ni tänker stanna och att ni tänker spendera mycket pengar på lokala affärer/restauranger….

    Jag skickade till mayors.office@mauicounty.gov

  • irieman

    Medlem
    14 augusti, 2008 vid 09:52

    @frippe75 489772 wrote:

    I mailet stog det även att man ombades skicka ett mail till någon på mayorsoffice.. Gärna utlänningar som beskriver hur man inte tänker åka på någon hotell semester utan att man hellre byter plats/land. Skriv gärna hur länge ni tänker stanna och att ni tänker spendera mycket pengar på lokala affärer/restauranger….

    Jag skickade till mayors.office@mauicounty.gov

    Jäpp, ska också göra det tänkte jag. Men frågan kvarstår, finns det boende att få tag på? Där vi bodde sist, Mana Aina (Goyas föräldrars ställe), har stängt ner i alla fall.

    Irie Man

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Maui dec ’08-jan ’09, vilka ska iväg?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.