Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Maui no ka oi

  • per_m

    Medlem
    9 februari, 2010 vid 12:56
    Jesper B;597921 wrote:
    SJUKT SUPERDUPERFIN!!!! /JB

    Kan bara håll med!!

    Perfekt pappaledighets dag att sitta och jämföra rocker 😉 då isen fortfarande ligger!
    //P

  • andreas-f

    Medlem
    9 februari, 2010 vid 13:00
    Jesper B;597799 wrote:
    Visst fasen kan man överleva på Maui med “enbart” fokus på vindsurfing – otroligt bra dessutom!

    För den som dessutom vill ha lite surf – såg att Sean Ordonez flickvän var på surfline. Alla bilder från Maui! Förutom att hon rippar så får vi här Svaret på vad Sean håller på med numera: Förutom att ta hand om sin nya hund, så shapar han shortboards så det visslar om det… och har dessutom fullt upp med att hålla den rätt mycket yngre Pages tempo!

    http://www.surfline.com/video/women/mauis-paige-alms_39108

    /JB

    Fett att se tjejer som rippar! Kul det går bra för SO med, han hade väl lite oflyt med att få sina brädor kopierade eller vad det nu var.

    Och vågsurfing är verkligen the shit, oj vilken närhet man får till vågen jämfört med vindsurfingen. Men det kompletterar varandra väldigt bra, kul på olika sätt helt enkelt

  • mag

    Medlem
    9 februari, 2010 vid 17:17

    Bra med färg på vattnet Rille!

    Njuuuut!
    /Magnus

  • lars_k

    Medlem
    9 februari, 2010 vid 18:01

    Kul ni gillar plankan… Är ju bara helröd med lite extra stickers på sidorna. Lite tråkigt kanske men jag gillar det som fan. Min CarbonArt är likadan vilket är lite coolt. :santa:

  • bjorn_surfer

    Medlem
    9 februari, 2010 vid 19:45

    Grattis till nya barnet Rille. Ska bli kul å se den på nära håll. Du kommer gilla den som tusan. Jysta bilder oxå. Keep on today.

    Vi ses därnere. Kommer efter 2 blecket. Måste bara köpa en begagnad mast igen….

    vänligen
    Björn

    Lars_K;597951 wrote:
    Kul ni gillar plankan… Är ju bara helröd med lite extra stickers på sidorna. Lite tråkigt kanske men jag gillar det som fan. Min CarbonArt är likadan vilket är lite coolt. :santa:
  • bjorn_surfer

    Medlem
    9 februari, 2010 vid 20:13

    ….oxå ett quadplankalternativ från samma chaper…

    82 liter, 55 bred och 230 lång. Rocker 4. Tailkick=inte en aning – men den svänger som attans å funkar för mig….

    Lillan shapades för John Sky som inte fick rida den för RRD som bara tillåter killen åka “rena” RRD plankor…Synd för honom men bra för mig….

  • bjorn_surfer

    Medlem
    9 februari, 2010 vid 20:17
    björn_surfer;597967 wrote:
    ….oxå ett quadplankalternativ från samma chaper…

    82 liter, 55 bred och 230 lång. Rocker 4. Tailkick=inte en aning – men den svänger som attans å funkar för mig….

    Lillan shapades för John Sky som inte fick rida den för RRD som bara tillåter killen åka “rena” RRD plankor…Synd för honom men bra för mig….

    …………….

  • lars_k

    Medlem
    9 februari, 2010 vid 20:27

    Grym planka där Björn. Tyckte mej se en tailkick på din med när jag granskade den med getögat. Så vi har nog ganska lik bottenshape. Men min är bredare, 56.5 cm, och längre 234 cm.
    Vafaen knäckte du en mast till igår? 2 st på 3 dar eller?

    Jag drar till Hoo nu. Kanske hinner plocka några vågor innan crowdsen väller in.

  • bjorn_surfer

    Medlem
    9 februari, 2010 vid 21:16
    Lars_K;597969 wrote:
    Grym planka där Björn. Tyckte mej se en tailkick på din med när jag granskade den med getögat. Så vi har nog ganska lik bottenshape. Men min är bredare, 56.5 cm, och längre 234 cm.
    Vafaen knäckte du en mast till igår? 2 st på 3 dar eller?

    Jag drar till Hoo nu. Kanske hinner plocka några vågor innan crowdsen väller in.

    Typ ja. Så nu är kvoten uppfylld…

    Björn

  • lars_k

    Medlem
    10 februari, 2010 vid 05:10
  • bjorn_surfer

    Medlem
    10 februari, 2010 vid 06:23
    Lars_K;598007 wrote:

    Tack! Kul med bilder. Dock svårt idag med den starka och byiga offshorevinden. Ska hålla utkik efter den röda quaden och försöka knäppa lite bilder framöver.

    Imorgon kan bli magiskt! Se ya

    Vänligen
    B

  • philippos

    Medlem
    10 februari, 2010 vid 06:44

    För er som undrar vem som ägde Hookipa idag är svaret: Bernd! Vem? Tvärhand stor talang med mohikanfrilla, 3.2:a och en bedömt 60 liter stor planka.

    Alltid lika härligt att bli omseglad av yngre förmågor. Fler bilder på nedanstående länk.

    / Filip

  • basse

    Medlem
    10 februari, 2010 vid 12:13

    Bernd Roediger är med i Naish’s internationella team! Shit vad gammal man är…

  • adde

    Medlem
    10 februari, 2010 vid 12:41

    Vafan killen har ju stödfenor fortfarande…

  • superkassen

    Medlem
    10 februari, 2010 vid 12:54

    ser mkt fina ut, vad kostar dessa plankor ‘over there’?

    Lars_K;597969 wrote:
    Grym planka där Björn. Tyckte mej se en tailkick på din med när jag granskade den med getögat. Så vi har nog ganska lik bottenshape. Men min är bredare, 56.5 cm, och längre 234 cm.
    Vafaen knäckte du en mast till igår? 2 st på 3 dar eller?

    Jag drar till Hoo nu. Kanske hinner plocka några vågor innan crowdsen väller in.

Sida 6 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Maui no ka oi

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.