Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Maui no ka oi

  • jesper-b

    Medlem
    10 februari, 2010 vid 14:40

    Bernt är som de flesta unga Maui-vindsurfare en av de som började och utvecklade sig på Hotsailmauis Mikrosegel och riggar. Betydelsen av att de grejorna finns kan inte överskattas. Naish köpte över honom när han började göra airs på litet Hookipa för nåt drygt år sedan. /JB

  • lars_k

    Medlem
    10 februari, 2010 vid 18:00
    superkassen;598048 wrote:
    ser mkt fina ut, vad kostar dessa plankor ‘over there’?

    En std custom kostar $1950. Custom Quadfenor $250. Ska man ha airbrush läggs det på $125. Sen har han ett ställ med färdiga plankor också. De kan vara något billigare antar jag.
    En upplevelse i sej att sitta och snacka brädor med Pascal uppe i Haiku. Genomtrevlig och det ena världsnamnet efter det andra dyker upp o ska snacka eller hämta grejor. Så en riktig grymmeplanka kan man väl unna sej när man är här tycker jag. Jag hade tur som kunde ta en demobräda som redan byggts halvvägs. Beställ i god tid innan ni kommer hit!

  • mag

    Medlem
    10 februari, 2010 vid 18:47

    han är trevlig och duktig på vattnet. Hälsa Pascal från mig. Han minns nog mig med en Orange Qtwin som jag fick jobba för att få målad. De gillar mest vita brädor. Inte omöjligt med en ny beställning i julklapp.
    Magnus

  • lars_k

    Medlem
    10 februari, 2010 vid 19:10

    Orange är kanske för ovanlig färg. Röd var inga problem, säkert samma färgburk som till Keiths plankor. Pascal är duktig som fan, snappy på vågen och drar oftast av en airial på slutet. Är alltid ute på vattnet dessutom oavsett förhållandena.

  • bjorn_surfer

    Medlem
    11 februari, 2010 vid 07:11

    Hej!
    Knäppte några bilder i förmiddags på ett enligt mitt tycke “stort” Hookipa. Den lätta vinden var offshore så jag tror surfarna tyckte förhållandena var grymma. Dvs de som vågade sig ut, för rätt många undvek de största “setvågorna”.
    Klicka gärna upp bilderna för det ger lite bättre upplösning och perspektiv.
    Mvh
    Björn

  • kate

    Medlem
    12 februari, 2010 vid 07:56

    Då har nästa pack kommit till ön. Jag bloggar på
    http://surfkate.blogspot.com/

    Inga roliga foton än, bara en massa tråkig text. Har inte riktigt fått surfat av mig än för att stå lugnt på stranden o fota:-)

    100% utdelning än så länge. 2 dagars vindsurf på 2 dagars semester:-)
    Båda sessions har varit på Kanaha. Inte så mycket vind, men rätt saftigt swell därav Kanaha. 3m set. Trevligt men extremt crowded.

    Har oxå talat med Pascal om Quattro bräda. 5 veckors leverans. Det får bli ett projekt till nästa år:-) Ola har lovat att jag skall få prova hans 70litare:-)

    Prognosen ser fin ut en vecka framåt.
    Det är underbart att vara tillbaka:-)

    /Kate

Sida 7 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Maui no ka oi

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.