Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Meddelande från www.kulingvarning.nu

  • Meddelande från www.kulingvarning.nu

    Publicerad av gurra1978 på 11 november, 2008 vid 16:24

    Hej!

    Jag tänkte bara tala om att kulingvarning varit nere under en liten tid och att adressen till hemsidan numera alltid är http://www.kulingvarning.nu och inte http://www.junkshop.nu/gurra som den också varit. Således är det viktigt att uppdatera era gamla länkar och gå in på rätt adress (http://www.kulingvarning.nu) om ni ska se någon hemsida. Kanske måste ni även refresha browsern.

    Nu ska hemsidan gå snabbare att surfa på, men det finns några små länkar som inte lirar än (typ smidig gallerivisning). Jag fixar det snart. Hur som helst så hoppas jag ni fortsätter besöker oss och har överseende med de eventuella problem uppdateringen har skapat.

    Jag ska försöka få upp Fredriks bilder från Åsa ikväll så ni har en anledning att gå in på hemsidan 😉

    Mvh
    Gurra

    stinger svarade 15 år, 6 månader sedan 12 Medlemmar · 20 Svar
  • 20 Svar
  • mexi_

    Medlem
    11 november, 2008 vid 17:28

    bra trimmat sitter på bussen med iPhone och 3g funkar klockrent. Skönt med lite story och bilder att gotta sig med i mörkret. Bra jobbat!

  • gurra1978

    Medlem
    11 november, 2008 vid 19:42

    Tack. Jag har också testat att surfa in på sidan med mobil och blev förvånad över hur snyggt och lätt det var. WordPress is the shit. Förövrigt är gallerietbuggen fixad nu och Åsa galleriet är på gång. Deadline 23:59 🙂

  • thundal

    Medlem
    11 november, 2008 vid 20:27

    Kommer inte in på sidan längre.

    Kommer till en sida däe följande står:

    Parkerad hos Loopia.
    Det här domännamnet är köpt och parkerat av en kund till oss. Om du vill ta reda på den publika ägar- och kontaktinformationen kan du använda tjänsten LoopiaWHOIS.

    Några tips?

  • gurra1978

    Medlem
    11 november, 2008 vid 20:35

    Gå in på http://www.kulingvarning.nu och inte http://kulingvarning.nu/
    Testa även att uppdatera i browsern. Borde funka tycker jag.

    Gå verkligen INTE in på denna sida 🙂

  • thundal

    Medlem
    11 november, 2008 vid 21:25

    Nej det funkar faktiskt inte, skumt!

  • gurra1978

    Medlem
    11 november, 2008 vid 21:30

    Synd Thundal. Jag vet inte vad som är felet för dig då men en sak vet jag. NU finns det feta bilder från Åsa ute.

  • ola-h

    Medlem
    11 november, 2008 vid 21:36

    Funkar för mig nu efter några omladdningar. Grymt snygga bilder som verkligen visar kraften i Åsas vågor. Nu är jag rejält besviken att jag missade den bra perioden på grund av min simtur. Epic (fast antagligen rätt svårkört även då).

    Nästa gång, då jävlar…

  • jps

    Medlem
    11 november, 2008 vid 22:08

    Fina bilder. Som vanligt! Som någon sa tidigare så känns det som om fotandet och filmandet nått en helt ny nivå det senaste året 🙂

  • lars_k

    Medlem
    12 november, 2008 vid 06:47

    Grymma bilder och kul kommentarer!
    Åsa yttre e najs, synd bara att man satt fast denna gång! 🙁

  • bananen

    Medlem
    12 november, 2008 vid 07:00

    Jag sitter här med knäckt mast, det blåser varje dag och till råga på allt har kulingvarning varit nere. Äntligen fick mitt liv lite mer mening, bilderna på Åsa gjorde mig lite gladare!

    Tack kulingvarnare!

  • fj69

    Medlem
    12 november, 2008 vid 07:58

    @bananen 515187 wrote:

    Jag sitter här med knäckt mast, det blåser varje dag och till råga på allt har kulingvarning varit nere. Äntligen fick mitt liv lite mer mening, bilderna på Åsa gjorde mig lite gladare!

    Tack kulingvarnare!

    Tack för den fina kritiken, speciellt från dig bananen, det var det vackraste jag hört sedan min konfirmation – och dig tror jag till å med på.

    F

  • johan_gbg

    Medlem
    12 november, 2008 vid 08:35

    Helt klart respekt Rolle!

    Bra att det gick bra för dig Ola. En sådan lång simtur kan sluta illa. Kan bara uppmana till försiktighet på radical spots, går saker sönder kan det gå åt fanders.

  • koa

    Medlem
    12 november, 2008 vid 08:44

    Snyggt och bra jobbat med en skön hemsida Gurra!
    Och fina bilder FJ69 med flera.

    Keep up the good work!

    🙂

    Calle Nyberg

  • lars_k

    Medlem
    12 november, 2008 vid 08:45

    Mm. Egentligen borde man inte köra själv där ute. Iallafall ha en plan om nåt går snett. Tex dumpa riggen och paddla in så snabbt det går nu när det börjar bli kallt. Inte börja fippla med nedriggning etc. Dumpa!

  • ola-h

    Medlem
    12 november, 2008 vid 09:28

    Nu var problemet att jag inte hade brädan kvar. Det är ett worst case-scenario egentligen. Tanken på att skita i riggen och simma in slog mig, men samtidigt var det ändå rätt så nära land och eftersom jag inte fick kämpa nämnvärt för att hålla riggen flytande så simmade jag med den in. Det var inte kallt, så jag bedömnde att det skulle funka. Däremot var det lite lurigt när jag väl kom in i brytet. Det så länge jag höll i riggen kunde jag inte dyka genom vågorna och de sög torrt och slog upp rätt hårt mot en del sten som ligger i vattnet där. Samtidigt skulle riggen antagligen sjunka och driva igäg om jag släppte den. Men jag lät mig bli inspolad rätt nära land och släppte den sedan med en våg så den åkte upp på land. Sedan vände jag och dök genom några set och kollade in lite noggrannare hur stenarna låg. Sedan simmade jag in mellan två set och gick upp. Brädan hade som sagt spolats in på samma ställe, utan en (ny) skråma (den har några skråmor sedan tidigare Åsa+Torö-sessions). Seglet klarade sig också fint, endast bomen kan ha fått några repor i gummit. Även jag klarade mig bra och var varm och gå när jag kom in. Däremot slog jag mig hårt på tummen med en stor sten när jag skulle fixa lite med mastfoten som också hade fått sig en törn när förlängaren sprack. Men det värsta var som sagt att missa den bästa tiden på vattnet.

    Det hade säkert varit rätt kritiskt om man hade tappat brädan i yttre gippen istället. Visserligen rätt osannolikt, men ändå. Eller om det varit lite kallare i vattnet. När det är kallt skall man nog inte köra så långt ut utan hålla sig nära breaket där man kan använda vågorna för at bli inspolad. Yttre Åsa är ju lite lurigt på det sättet eftersom strömmen drar en bort från brytet. Dessutom är man rätt långt ut när man kryssar dit.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Meddelande från www.kulingvarning.nu

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.