Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Midjedjupt i Kailua Bay?

  • mats_o

    Medlem
    17 januari, 2009 vid 16:01

    Inte i hela viken men lagom långrunt och för det mesta pålandsvind gör det safe och perfekt för nybörjaren.

  • combat-4-2

    Medlem
    18 januari, 2009 vid 19:28

    tackar mats, menar du att det är “stådjupt” / bottnar en tjej på 160 huvudtaget? Det är för min fru som vill träna vattenstarter och gippar utan att behöva simma 🙂

  • mag

    Medlem
    19 januari, 2009 vid 20:37

    En bit ut bottnar hon och kan träna vattenstart. Inte så svärt i shorts och badvarmt vatten! 🙂
    /Magnus

  • combat-4-2

    Medlem
    20 januari, 2009 vid 14:49

    Ok, så djupt först och sen stådjupt? tro mig men det spelar roll (vid val av resa). Är det ett större del av viken som man bottnar i eller bara på vissa ställen.

  • mag

    Medlem
    20 januari, 2009 vid 17:44

    Aj, utryckte mig oklart. Nej det är hyfsat långgrunt så hon bottnar första biten, kanske 30-50m. (Det är alltså inte först djupt, sedan grunt) Dock kan det vara lite vågigt oktober-mars, värst nu i januari. Detta gör ju inte vattenstart helt enkelt.

    Vinden är mest frekvent tvärtom, dvs maj-sept, men hyfsat året om.
    /Magnus

  • mats_o

    Medlem
    20 januari, 2009 vid 18:15

    Håller nog inte med om att det är speciellt mycket vågor att oroa sig för där på vintern, det ligger närmast i våglä för swellen. Men jag kan minnas fel, många år sen jag var där nu…

  • combat-4-2

    Medlem
    20 januari, 2009 vid 18:40

    Ok, jag förstår nu vad du menade, hade nog lite bråttom när jag läste först. Tack, men det låter i princip som Kanaha på Maui då, inte det där perfekta nybörjarstället som jag fick för mig det var. (Även om det säkert det är det i alla övriga avseenden).

  • danielt

    Medlem
    20 januari, 2009 vid 19:39

    Det är lite swell om man kommer långt ut i bukten och ett litet beachbreak som kanske kan vara knepigt för nybörjaren. (Har brutit en mast där en gång…) Dock tror jag att beachbreaket inte är något direkt problem när det blåser nybörjarvind. Var längesen jag körde där där, men har för mig att det blev djupt ganska så snabbt. Inte lika nybörjarvänligt som Haga park eller Torkelstorp, men om man får hjälp i och upp med prylarna så är det inte vara några problem för nybörjare.

    Lycka till

  • andersbq

    Medlem
    20 januari, 2009 vid 19:46

    Ja det är inte så väldigt långgrunt, hon kommer inte bottna en bit ut.
    Förlägg resan till TT istället, köp sköna vinterdräkter för pengarna!

  • combat-4-2

    Medlem
    21 januari, 2009 vid 09:07

    ok jag fattar – synd – misstänkte det var så faktiskt. .. som vanligt får man inse man håller på med en helt hopplös (men fantastisk) sport. jaja ..

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Midjedjupt i Kailua Bay?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.