Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Min första gopro snutt!

  • Min första gopro snutt!

    Publicerad av hellgren på 29 augusti, 2010 vid 12:43

    Tja!

    Filmade lite i TT den 24:e, när det nu va, blåste gjorde det. Tänkte dela med mig.

    Ha i åtanke att jag är ganska kass på o surfa och jag klippte filmen i sängen på min laptop samma kväll, så det är inget mästerverk. Men jag tycker den e kul o se på iaf.

    [ame=”http://www.vimeo.com/14518169″]Bra drag i TT on Vimeo[/ame]

    Hur f*n “embeddar” man filmen?

    /Hellgren

    edit: Mhm, man ser inte det i förhandsgranskningen. Very sneaky..

    hellgren svarade 13 år, 8 månader sedan 11 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • surfslusken

    Medlem
    29 augusti, 2010 vid 13:38
    hellgren;628501 wrote:
    ….så det är inget mästerverk. Men jag tycker den e kul o se på iaf.

    Har du så rätt i, och huvudsaken är ju att man roar sej själv.
    Fast man kan ju försöka göra de med iaf lite hänsyn till andra som förvirrat sej in här på forumet, ELLER?

  • Knatte

    Gäst
    29 augusti, 2010 vid 13:57

    Såg kostbart ut med vurpan:smirk: Men som du säger så kan det vara värt det..

  • hellgren

    Medlem
    29 augusti, 2010 vid 16:43

    Nog e du förvirrad alltid slusko 😉

    Knatte-> va dock inte den vurpan som kosta segel o bräda. Det där va en av dom mildare..

  • skeppohoj

    Medlem
    29 augusti, 2010 vid 18:35

    de e nått med introt där.. swallowtailen, ebbot i våtdräkt eller kanske musiken? gött e de iallafall

  • kris

    Medlem
    29 augusti, 2010 vid 19:04

    Och gött med sjögräs, det hängde liksom överallt där. Skön feeling, äkta TT-feeling s a s.. 😀
    En och annan dyr vurpa förutom Hellgren, som han som klev i med en Mistralbräda och strax efteråt kom upp med två..

  • blandsvamp

    Medlem
    29 augusti, 2010 vid 19:54

    …och jag diggade det stora smilet man ser när du precis planar iväg i första repan efter 29 sekunder.

  • johanoeberg

    Medlem
    29 augusti, 2010 vid 20:08

    En liten fråga. Varför är bilden/filmen så “smal”?

  • hellgren

    Medlem
    29 augusti, 2010 vid 20:52

    skeppohoj-> haha! tack!
    Kris-> ja jävlar va sjögräs där va, ingen idé att plocka bort det ens, kom ju mer lika fort.
    blandsvamp -> vi vet ju alla känslan 🙂
    Johan-> Kameran sitter med ett “wrist” fäste på masten under bommen. Så den filmade liksom i stående bild. Var i fart med att kapa ner det till 4:3 format men insåg att man då blev tvungen att välja på att se vatten eller nylle, så jag körde den stående istället.

  • alken

    Medlem
    30 augusti, 2010 vid 08:45

    Äntligen någon som har mer silvertejp i fören på brädan än jag! 🙂

  • jester

    Medlem
    30 augusti, 2010 vid 09:27

    Hellgren: Läge o sälja dom där hopp-o-skutt prylarna och skaffa prylar med lite fart i istället…

  • hellgren

    Medlem
    30 augusti, 2010 vid 15:29

    Jester-> haha! Vi pratade ju om det här för ett tag sen.. 2 olika sporter, jag gillar hopp o skutt varianten 😉
    Men det skulle va kul o testa en riktig speed bräda någon gång. Likaså skulle det va kul o testa gps på hopp o skutt bräda.
    Kanske någon som redan gjort? Vad kör man i med en FSW eller liknande?

  • frippe75

    Medlem
    30 augusti, 2010 vid 16:36

    Surfslusk, för en gångs skull måste jag hålla med till 100%. Nästan off-topic.

  • stoorfaen

    Medlem
    30 augusti, 2010 vid 18:31

    Go känsla i den! 🙂

  • glader

    Medlem
    30 augusti, 2010 vid 19:27
    hellgren;628681 wrote:
    … skulle det va kul o testa gps på hopp o skutt bräda.
    Kanske någon som redan gjort? Vad kör man i med en FSW eller liknande?

    Det är mycket större skillnad mellan seglare än mellan utrustning och därför omöjligt att svara på. Om man är intrimmad på slalom/speed-utrustning skulle jag säga att den är ca 3-6 knop snabbare än ett FSW-kit, med reservation för massor av faktorer.

    hellgren;628681 wrote:
    Men det skulle va kul o testa en riktig speed bräda någon gång.

    Ett råd är att börja med att testa en slalombräda med segel runt 6.5 – 7.0 först. Speedbräda är så himla extremt och lite chockartat i början. Det är dock löjligt dyrt att trasha slalomutrustning som saker trashas i din film, så folk kan vara lite avvaktande med att låna ut.

  • hellgren

    Medlem
    30 augusti, 2010 vid 19:50
    glader;628722 wrote:
    Det är mycket större skillnad mellan seglare än mellan utrustning och därför omöjligt att svara på. Om man är intrimmad på slalom/speed-utrustning skulle jag säga att den är ca 3-6 knop snabbare än ett FSW-kit, med reservation för massor av faktorer.

    Hmm, varför köra med så sköra prylar då om det inte spelar mer roll?

    glader;628722 wrote:
    Ett råd är att börja med att testa en slalombräda med segel runt 6.5 – 7.0 först. Speedbräda är så himla extremt och lite chockartat i början. Det är dock löjligt dyrt att trasha slalomutrustning som saker trashas i din film, så folk kan vara lite avvaktande med att låna ut.

    Hehe! Hör ju kanske inte till vanligheterna ATT jag trashar saker. Det här vara helt enkelt en speciell dag 😉

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Min första gopro snutt!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.