Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing montainboards!??

  • hbgkitare

    Medlem
    23 september, 2008 vid 07:01

    @Vogon Jeltz 501729 wrote:

    va det en sån du köpade Marcus?

    Japp, det var det!

  • gh0st

    Medlem
    23 september, 2008 vid 10:15

    @skejtar_henke 501777 wrote:

    Asså jag är ledsen.. jag fattar inte det häftiga? klart bor man mitt i småland och inte har någe vatten så.. Men varför ska man köra på land. Visst jag kan tänka mig att prova.. Men verkar lite segt jäfört med vatten?

    Jo håller med, men du behöver inte lika mycket vind helt enkelt. Nått att göra när det inte blåser tillräckligt

  • brushanen

    Medlem
    23 september, 2008 vid 12:31

    @Hbgkitare 501528 wrote:

    Har en sådan där Flexifoil som jag nu testade i förrgår. Körde med en 2.5 övningsdrake i 5-6 ms på gräs. Var inte helt enkelt men gick. Skall testa nästa gång med min 9:a Best Warroo, tror det är lite lättare med att köra ikrokat plus kunna depowrar också.

    Haha, det skall inte vara för lätt i början Marcus. I svängarna, lägg lite mer vikt på bakre benet än när du kitesurfar.

    Lewis Wilbys anses vara världens bästa landboarder. Kolla in hans coola video, bra musik också.
    http://www.robsport.se/default.asp?lid=11&ulid=23&show=1
    Mer videos finns på
    http://www.flexifoil.com/downloads/videos.php

  • above_the_law

    Medlem
    23 september, 2008 vid 12:39
    debkåusf;501412 wrote:
    Funderar på att bygga eller köpa en. Någon som har lite tips?:confused2:

    Hallå mannen,
    du kan få köpa min för en billig penning.
    Det är en Groundrush med ställbara/hydraliska trax och pumpbara hjul.

    Roligast och enklast är det faktiskt att köra den med vindsurfingrigg på land och is, så jag har borrat ett hål för en mastfot okså.

    Har även låtit fixa en tillsats så att du kan köra på is (borttagbara långfärdsskridskor med vinkeljärn i lättmetall och rundstav mm).
    Ska du ha långfärdsskridskoskenorna så kan det ju inte bli lika bra pris, så vida du inte tänkt köpa sådana ändå;-)… Du kan få med två av skenorna, för de andra två använder jag till det dom är ämnade för ibland.

    Rolig att ha, men nu måste jag rensa ordentligt i förrådet…

    Ge ett bud om du är intresserad.

  • hbgkitare

    Medlem
    23 september, 2008 vid 12:59

    1:a testet av min landboard på Örby ängar i Helsingborg!

  • debkausf

    Medlem
    23 september, 2008 vid 15:05

    @above_the_law 501921 wrote:

    Hallå mannen,
    du kan få köpa min för en billig penning.
    Det är en Groundrush med ställbara/hydraliska trax och pumpbara hjul.

    Roligast och enklast är det faktiskt att köra den med vindsurfingrigg på land och is, så jag har borrat ett hål för en mastfot okså.

    Har även låtit fixa en tillsats så att du kan köra på is (borttagbara långfärdsskridskor med vinkeljärn i lättmetall och rundstav mm).
    Ska du ha långfärdsskridskoskenorna så kan det ju inte bli lika bra pris, så vida du inte tänkt köpa sådana ändå;-)… Du kan få med två av skenorna, för de andra två använder jag till det dom är ämnade för ibland.

    Rolig att ha, men nu måste jag rensa ordentligt i förrådet…

    Ge ett bud om du är intresserad.

    Ha ha, du har legat is ser jag! Om jag får provköra så kan jag lägga ett bud sedan(Världsbankerna kommer dock inte skälva i grundvalarna). Is o mastfötter vågar jag mig inte på dock. Vi kan ju snacka på lördag för nu e de nog tokläge för dig o fixa barnvakt, tävlingen blir nog av i helgen om prognosen fortsätter att vara lika krääm!

  • dannep

    Medlem
    23 september, 2008 vid 16:23
    above_the_law;501921 wrote:
    Hallå mannen,
    du kan få köpa min för en billig penning.
    Det är en Groundrush med ställbara/hydraliska trax och pumpbara hjul.

    Roligast och enklast är det faktiskt att köra den med vindsurfingrigg på land och is, så jag har borrat ett hål för en mastfot okså.

    Har även låtit fixa en tillsats så att du kan köra på is (borttagbara långfärdsskridskor med vinkeljärn i lättmetall och rundstav mm).
    Ska du ha långfärdsskridskoskenorna så kan det ju inte bli lika bra pris, så vida du inte tänkt köpa sådana ändå;-)… Du kan få med två av skenorna, för de andra två använder jag till det dom är ämnade för ibland.

    Rolig att ha, men nu måste jag rensa ordentligt i förrådet…

    Ge ett bud om du är intresserad.

    Har du en bättre bild på hur du fäste mastfoten på brädan? Eller den hade fäste sen tidigare?? Hur stort segel kör du med då och i vilka vindar? rätt litet antar jag?

    MVH

    Daniel

  • bladesurfer

    Medlem
    23 september, 2008 vid 16:37

    Kan nog ha grymt kul om man bara vågar.

    http://www.youtube.com/watch?v=9kzF7cQhRnw

    högt över land 2:10

    http://www.youtube.com/watch?v=4oVSslf63YI

  • above_the_law

    Medlem
    25 september, 2008 vid 07:40
    debkåusf;501971 wrote:
    Ha ha, du har legat is ser jag! Om jag får provköra så kan jag lägga ett bud sedan(Världsbankerna kommer dock inte skälva i grundvalarna). Is o mastfötter vågar jag mig inte på dock. Vi kan ju snacka på lördag för nu e de nog tokläge för dig o fixa barnvakt, tävlingen blir nog av i helgen om prognosen fortsätter att vara lika krääm!

    Vi ses absolut till helgen:-)!
    Kanske får med mountainboarden om plats finnes…

  • skejtar_henke

    Medlem
    25 september, 2008 vid 09:28

    Ledsen jag fattar fortfarande inte grejen. Men får väl prova och bli överbevisad. Men och andra sidan så gillar jag ju inte bow heller.

    HMMMMM

  • larssa

    Medlem
    1 oktober, 2008 vid 19:37

    @Bladesurfer 501986 wrote:

    Kan nog ha grymt kul om man bara vågar.

    http://www.youtube.com/watch?v=9kzF7cQhRnw

    högt över land 2:10

    http://www.youtube.com/watch?v=4oVSslf63YI

    Imponerande!
    Säga vad man vill om landboard, men det är ett bra alternativ när det inte blåser mycket eller e jävligt kallt. I like 🙂

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing montainboards!??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.