• Publicerad av joschen på 22 juli, 2010 vid 15:37

    Är på semester på Muskö… verkar som det ska blåsa i dagarna.

    Vart surfar man är då frågan? Bor vid Sund…har såklart bil men finns det något surfbart i närheten?

    jocla svarade 13 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • joschen

    Medlem
    22 juli, 2010 vid 22:12

    Som jag misstänkte…vindsurfingen är död på östkusten!
    Snart hemma på framsidan igen 😉

  • getwet

    Medlem
    23 juli, 2010 vid 08:10

    På NO är det Skälåker som gäller, ligger på Gålö. Inte så längt bort från Muskö. Tyvärr har du missat det gottigaste under din semester eftersom du inte åkt till Fituna (som också ligger nära Muskö) där det brisat i princip nästan varje dag med sol. Där missade du något, har seglats där 3-5 dagar i veckan nu senaste veckorna. Ostkusten levererar, men man måste veta vart man ska.

  • joschen

    Medlem
    23 juli, 2010 vid 13:38

    Tack för tipsen!! =)

    Har haft semester ett par veckor redan uppe i Strömstad och haft gottiga dagar där med 4.5 och 5.3 segling i strålande sol, så jag har nog inte missat något ändå 😉

  • mikaels

    Medlem
    23 juli, 2010 vid 15:26
  • getwet

    Medlem
    23 juli, 2010 vid 17:10

    Du missade oss ubertrevliga och goa Stockholmare, det var trist för dig!

  • jocla

    Medlem
    23 juli, 2010 vid 19:45

    Kan bara hålla med om att det var synd att du missade soliga Fituna 🙂 Och när jag ändå är här passar jag på att kapa tråden…

    Joschen, var kör du i Strömstadtrakten? Råssö känner jag till men finns det bra spotar närmare stan? (har en stuga norr om strömstad)

  • svenne

    Medlem
    23 juli, 2010 vid 22:38

    Äh, en dryg felkustbo gjorde inget att vi slapp. Låt han tro att Strömstad är paradiset.

  • joschen

    Medlem
    27 juli, 2010 vid 15:04

    Tjenare!
    Jag brukar starta från Svalhagen, Tjärnö och tar mig ut en liten bit och kör sedan mellan Rossö och Saltö som du kör, men man slipper ju köra bil ända ut till Saltö. OBS, se upp för ilskna öbor på den privata vägen in.

    Annars har ja kört Capri nån gång för längesen, på VNV.

    Jo, de skulle ju varit för att träffa alla goa gubbar där då, förutom en dryg kille som inte vet vad han snackar om då förståss..Fituna får det bli nästa år

  • jocla

    Medlem
    28 juli, 2010 vid 20:36

    Tack för tipset, jag får prova det nästa gång jag är där.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.