Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon som har handlat från Sport-Roth?

  • Någon som har handlat från Sport-Roth?

    Publicerad av fastforward på 28 juni, 2006 vid 08:46

    Hej

    Jag hade tänkt inhandla en rigg från http://www.sport-roth.de som verkar ha bra priser. Frakten kostar 30€ – vilket är helt ok. Problemet är att de vill ha förskottsbetalning på sitt konto innan de skickar grejerna och det känns lite osäkert.

    Är det någon som handlat därifrån tidigare och kan verifiera att grejerna faktiskt kommer? Jag sökte här på forumet och hittade en person som hade köpt därifrån tidigare utan problem men jag vill gärna höra från andra också.

    bill svarade 17 år, 8 månader sedan 10 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • niclase

    Medlem
    28 juni, 2006 vid 09:43

    MEGA bra leverantör.

    Köpte en Tabou X- Rocket från honom i våras men den visade sig vara sprucken när den kom med DHL. Ringde Sport-Roth, mailde bilder på den trasiga brädan och 7dgr senare kom DHL med en ny och hämtade den trasiga.

    Det kallar jag jäkligt bra service varför jag varmt kan rekomendera honom som leverantör.

    Och jag betalde också i förskott

    //Niclas

  • jomensaatt

    Medlem
    28 juni, 2006 vid 10:13

    Varför skulle det kännas konstigt med förskottsbetalning?
    Det kör ju alla handlare med, inget konstigt med det. Jag har aldrig varit med om att en handlare ska ha betalt efter att man fått prylarna, möjligtvis är det betalning vid leverans för en extrasumma. Men har man en affär är det klart att man håller vad man lovar, tror du att affären hade funnits kvar annars?

    Bara att lägga din beställning.

  • fastforward

    Medlem
    28 juni, 2006 vid 10:39

    Tack för infon.

    Nu ska jag bara luska ut hur man skickar pengar via IBAN – det kanske du kan tala om niclase?

  • kesse

    Medlem
    28 juni, 2006 vid 10:46

    Knalla in på banken med företagets IBAN konto, står på fakturan, och säg att du vill sätta in pengar på det. Hur lätt som helst. IBAN konton är för betalning till utlandet . Att betala till IBAN konto är billigt i jämförelse med att betala in på utlandsföretagets vanliga konto.

  • basse

    Medlem
    28 juni, 2006 vid 10:53

    De flesta nätbanker (iaf Skandiabanken) har väldigt lätta transaktioner till utländska banker. SOm att fylla i vilken räkning som helst bara du har all info. Är de vana att ta emot betalningar från utlandet vet de vilken information du behöver.

    Lycka till med köpet!

  • jeppo_f

    Medlem
    28 juni, 2006 vid 10:54
    Kesse wrote:
    Knalla in på banken med företagets IBAN konto, står på fakturan, och säg att du vill sätta in pengar på det. Hur lätt som helst. IBAN konton är för betalning till utlandet . Att betala till IBAN konto är billigt i jämförelse med att betala in på utlandsföretagets vanliga konto.

    Det går att betala via internetbank också, i alla fall på FSB. Skulle förvåna mig om inte alla andra banker också har det. Jag har betalat både surfgrejjer och sjukhusräkningar via IBAN-konto, och det är inga problem.

    Keppler körde ju i alla fall tidigare med betalning i efterskott. På kvittot man fick med leveransen stod det “Please send money”, och en pil som pekade på kontonumret. Snacka om att lita på sina kunder!

    /jeppo

  • bill

    Medlem
    28 juni, 2006 vid 11:21

    Funkar med IBAN på SEB åxå

  • niclase

    Medlem
    29 juni, 2006 vid 10:51

    På FSB har jag för mig att man fick en fråga om jag skulle betala ev. bankavgifter för mottagaren. Jag tryckte NEJ och det funkade ju för mig…

    Lycka till.

  • fastforward

    Medlem
    29 juni, 2006 vid 20:50

    Nu har jag fört över pengarna – bara att vänta på prylarna.

    Det var väldigt smidigt med Skandiabanken – ett snabbt mail till kundtjänst löste de frågor jag hade angående vad som skulle stå i vilket fält.

  • tall-jonny

    Medlem
    30 juni, 2006 vid 13:13

    Sport Roth funkar mycket bra, köpte 2005 års rigg+bräda+våtdräkt+sele levererat till dörren via DHL för kanonpriser. Om man absolut inte behöver årets grejer skall man defiinitvt kasta ett öga på de tyska onlinebutikerna – i synnerhet Sport Roth och Surf Keppler. Om man vill klaga på nåt så var det väl deras förmåga att använda mail – där verkar de behöva någon som lär upp dem.

    surf´s up:wink:

  • fastforward

    Medlem
    30 juni, 2006 vid 19:25

    Jo, man får se till att inte använda för svåra ord och verkligen vara övertydlig med allt när man mailar. Det känns verkligen som om hela orderförfarandet hänger i en skör tråd. 😀

    edit: Idag, exakt 2 veckor sedan jag skickade pengarna fick jag det efterlängtade paketet. Inte så jätteväl inpackat men allt var oskadat. Jag antar att riggprylar inte behöver så mycket vaddering som exempelvis en bräda.

    De 2 veckornas leverans bestod av följande:
    *6 dagar för att föra över pengarna till tyskland (egentligen tar det 1 sekund – men bankerna vill ju tjäna lite ränta på dina pengar)
    *1 dag för att packa och skicka iväg grejerna med UPS
    *3 dagar för frakt till dörren

  • flippocalippo

    Medlem
    12 september, 2006 vid 22:25

    Hallå grabbar.. hur mkt kan/gick frakten på för ett köp av bräda ifrån dessa tyska sajter??? vad gav ni???

  • bill

    Medlem
    12 september, 2006 vid 22:34

    Jag har aldrig betalat frakt hos Keppler.
    Sport-Roth har sagt att han vill ha fraktpengar när jag har mailat.
    Dessutom har jag fått bättre priser hos Keppler än S-R vid mailförfrågan.
    (Ska få paket på fredag och jag fyller inte ens år 🙂 )

  • fastforward

    Medlem
    13 september, 2006 vid 07:10

    Bill: så du menar att man kan pruta hos Keppler?

    Det ska bli intressant att se hur det går när kommunikationen känns tillräckligt haltande som det är…

  • lars_k

    Medlem
    13 september, 2006 vid 08:21

    Jag har prutat hos Keppler…
    “hard to deal with you but o.k “
    tyckte han. 🙂

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon som har handlat från Sport-Roth?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.