Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Någon som kiteat i Rio?

  • Någon som kiteat i Rio?

    Publicerad av jan_banan på 24 september, 2006 vid 21:08

    Hej

    Ska till Rio jan-feb och brottas lite. Tänkte ta med mig prylarna men har ingen aning om det går att åka i Rio. E det någon som kört där eller har tips på vart man annars tar vägen i Brasilien? Hade oxå varit bra med tips på storlek på drake.

    //Henke

    periskop svarade 17 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • wibban

    Medlem
    24 september, 2006 vid 22:05

    Jag ska till Natal i November och kita. Vet dock inte så mycket mer om det än att det ska vara ett bra kiteställe. Dessutom så är jag helt ny på det här så jag hoppas du får hjälp av de andra här…

    Ska bli otroligt kul iaf 🙂
    /Magnus

  • periskop

    Medlem
    25 september, 2006 vid 05:10

    Jag var i Rio i april i år. Hade för avsikt att surfa lite. MEN det shorebreaket som finns runt Rio -Ipanema är grymt! Tänk dig vågor i 2 meters klassen som dumpar tungt in mot stranden (nästan oavsett vindstyrka tycktes det). Men jag kanske hade otur. Det finns kanske dagar med litet shorebreak och bra vind. Problem 2. man får hålla i prylarna. Dom stjäler allt av värde :-(.
    Jag såg aldrig en kitare runt Rio under min vistelse där, men jag skall inte måla fan på väggen. Jag provade aldrig stränderna runt Rio. Måste ju finnas nått ställe! Å andra sidan finns det mycket annat kul i Rio att gör…se upp för brudarna bara. Dom är nog farligare än shorebreaket 😉
    /Kent

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Någon som kiteat i Rio?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.