Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Någon som kör med Mosquito?

  • Någon som kör med Mosquito?

    Publicerad av metallifredd på 29 mars, 2001 vid 09:35

    Har kört lite med en Mosquito KS 5,5. Tyvärr fattade jag inte riktigt fördelen med fyra linor så jag kopplade om den till 2 för att det kändes lättare då jag e rätt grön. Har hört att den skall svänga snabbare med fyra linor om man drog i “baklinorna” men fick bara draken att bete sig skumt och vilja kollapsa på det sättet. Med 2 linor är jag dock nöjd men vill ändå kunna utnyttja 4 linorstekniken. Har också haft en del problem med kollaps då man har draken rakt över huvet, men läste någonstans att man kunde
    “trimma” bort problemet. Har du någon erfarenhet av mosquito så svara gärna!

    anonym-anvandare svarade 22 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • mats

    Medlem
    11 april, 2001 vid 16:46

    Halloj,

    jo jag körde en Mosqito 7.5 förra säsongen. Hade stora problem att när den stog i neutralläge så kollapsa den hela tiden (vilket inte är speciellt kul när den fyller igen….)

    Jag var i kontakt med Windtools och de tyckte att jag skulle göra om den till två linors och lägga på lite broms. Hjälpte sådär, men sedan prova jag att korta ned c och d linorna, vilket gjorde susen. Det är dock inte mycket man behöver korta dem. Jag gjorde en knut på c linorna och två knutar på d. Jag har även kollat med windtools och de tycker att det är ok att korta c o d linorna.

    Jag prova även att köra med fyra-linors men det verkar ganska besvärligt så jag föredrar nog två, speciellt när man lär sig.

    Mvh
    Mats

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 juni, 2001 vid 16:19

    Mosquiton har en tendens att “falla ur” detta kan fixas med att spänna till de bakre linorna ngt, testa dig fram till rätt “tension”

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Någon som kör med Mosquito?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.