Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon som körde Vänern idag?

  • Någon som körde Vänern idag?

    Publicerad av jfk på 17 maj, 2004 vid 19:21

    Hallå! Hoppas många Vänersurfare var ute idag… Jag körde 6.2 men kände mig väldigt överriggad? Ni som körde, vart körde ni och vilka segel?
    Ser ut att bli vind flera dar till förresten (för mycket för mitt 6.2 tyvärr).
    JFK

    nordgren svarade 19 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • nordgren

    Medlem
    17 maj, 2004 vid 20:39

    Jepp jag var ut i 4-5 timmar. Körde 7,5 fast jag är tung iofs. smile.gif

    Var på skutberget utanför Kcarlstad met ett par andra.

  • ove_j

    Medlem
    17 maj, 2004 vid 20:40

    Vi var tre från Carlstad Windsurfing Club som körde på Skutberget nyss, precis hemma. Lite för byigt men annars var det bra. Vinden ökade mot slutet. Vi kör på samma ställe imorrn.

    /Ove

  • jfk

    Medlem
    17 maj, 2004 vid 21:54

    Faan, hur stor är du Nordgren? 7.5 låter ju sjukt stort tycker jag, eller så är det så enkelt att jag inte kan rigga alls. Jag hade som sagt 6.2 och tyckte det var helt okontollerbart på slutet, vid ca 19-tiden. Jag väger iofs bara 70 pannor. För mig hade nog ca 5.5 varit bra idag, eller? Förresten inga i Karlstad området somhar ett schysst segel till salu, ca 5.5 wink.gif
    JFK

  • nordgren

    Medlem
    18 maj, 2004 vid 09:25

    Jag väger 98 pannor så jag har ju lite att lägga bakom, men dra riktigt ordentligt i nedhalet och uthlaet så ska du nog kunna hålla grejerna längre. =)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 maj, 2004 vid 15:05

    ok,skall prova det. Får skall köra ett tag i kväll, så det får bli att dra satan i nedhalet, drar väl ut förlängarn två hack till då hehe. Till att börja med.
    Fast jag tycker det ser ut som det blåser mindre idag? Skulle ju blåsa mer.
    JFK

  • bergelin

    Medlem
    18 maj, 2004 vid 18:17

    Jepp.. Körde i Lidköping idag.. gött drag med 5.7.. överriggad i byarna.. Hoppas att det fortsätter!

  • nordgren

    Medlem
    18 maj, 2004 vid 18:52

    Gör så, se till att ha någon riggpinne eller så att dra med (hängselekroken).

    Fasen vi var tre glada grabbar och körde på samma ställe idag. Grymt var det!
    Själv blev det bra tryck i 6,4an (freestyle) mumma! smile.gif
    De andra körde 5,7 race-segle (fullcam) och 5,0 vågsegel.

    Blir nog samma ställe imorrn också om man årkar, så satans trött idag efter surfet. tongue.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon som körde Vänern idag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.