Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon som prövat O’neills Technobutter?

  • t_h_s

    Medlem
    13 september, 2013 vid 11:53

    Jag har kört med en Psycho 1, 3/2 i sommar. Den är grymt flexibel, lätt och torkar väldigt snabbt. Däremot undrar jag om den inte ev är något kallare än den bästa “vanliga” neoprenkvaliteten som de använder i sina dyrare dräkter tex min Psycho 2 som är något år gammal som jag har i 5/3. Jag hade förväntat mig något mindre skillnade mellan dessa än vad jag verkligen upplever. Iofs är det enkelneopren på magen på 5/3an som också hjälper till. Kollar man Oneill-reklamen för Technobutter så nämner de heller inte mycket om isoleringsförmåga utan framförallt vikt och torktid. Detta kanske indikerar att de inte nått riktigt ända fram på detta område…

  • tim-eriksson

    Medlem
    14 september, 2013 vid 08:43

    Köpte mig en Psycho 1 3/2 på rean nu i sommars och är ruskigt nöjd! Som T_H_S skriver är den galet smidig, helt annan känsla än mina “gamla” enkelneopren dräkterna.

    Jag håller dock inte med om att den upplevs kallare än andra dräkter, enkelneopren. Kanske lite kallare när man är i luften, kylningsfaktorn, men inte så farligt. En 3/2 är ju ändå en sommar/vår/höst dräkt och när det blir kallare får man helt enkelt ta en tjockare bara…

    Grym dräkt! Köp

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon som prövat O’neills Technobutter?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.