Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon som ska till Öland från Stockholm?

  • Någon som ska till Öland från Stockholm?

    Publicerad av parmezzan på 16 juni, 2013 vid 22:33

    Hej och godkväll

    En vindsurfing älskande och social 17 åring, som jag är, har en stor längtan till att dra ner till Haga Park och surfa veckan efter midsommar, eller veckan därpå. Men som minderårig kan man tydligen inte köra bil själv, dessutom har finns ingen surfkompis att åka med, därav postar jag detta inlägg. Finns det någon som sitter i samma sits (men har körkort)? som vill dela soppa pengar och resa?:laugh:

    /marcus

    svennebanan svarade 10 år, 10 månader sedan 7 Medlemmar · 20 Svar
  • 20 Svar
  • malteaserr

    Medlem
    17 juni, 2013 vid 12:08

    Jag funderar på att ev dra en sväng snart, men det blir bara över en helg fre-sön. Kör själv och det finns plats. Allt beror på vind och intensitet på jobbet. Du kan PM:a ditt nummer så hör jag av mig.

  • svenne

    Medlem
    17 juni, 2013 vid 18:22

    Jag åker ner helgen efter midsommar så skjuts ner kan du i alla fall få. Kan hända att jag åker vidare mot Gbg annars hem mån eller tis. Har du nånstans att bo?

  • parmezzan

    Medlem
    17 juni, 2013 vid 19:46

    @malteaserr 711797 wrote:

    Jag funderar på att ev dra en sväng snart, men det blir bara över en helg fre-sön. Kör själv och det finns plats. Allt beror på vind och intensitet på jobbet. Du kan PM:a ditt nummer så hör jag av mig.

    Du har pm!

    @Svenne 711812 wrote:

    Jag åker ner helgen efter midsommar så skjuts ner kan du i alla fall få. Kan hända att jag åker vidare mot Gbg annars hem mån eller tis. Har du nånstans att bo?

    Tack för svar! Tänkte köra tält, alt dra in på vandrarhem. Vad är bäst, mest värt?

  • brutus

    Medlem
    17 juni, 2013 vid 21:00

    Tjena, kan tyvärr inte ta fler i bilen då den kommer att vara ordentligt fullpackad, men jag kan iaf tipsa om hyggligt boende – http://www.hagapark.se/index.php/boende/vandrarhem
    Nytt och bra boende nära beachen. kommer att bo där från 28/6-3/7, hoppas på vind nu!!

  • svenne

    Medlem
    17 juni, 2013 vid 21:00

    Jag tror att du kan få plats på Strandnära, om inte annat smiskar jag in dig där. 😉

  • parmezzan

    Medlem
    17 juni, 2013 vid 21:20

    @brutus 711817 wrote:

    Tjena, kan tyvärr inte ta fler i bilen då den kommer att vara ordentligt fullpackad, men jag kan iaf tipsa om hyggligt boende – http://www.hagapark.se/index.php/boende/vandrarhem
    Nytt och bra boende nära beachen. kommer att bo där från 28/6-3/7, hoppas på vind nu!!

    Okej tack tack! ska kolla upp boende-tipset!

    @Svenne 711818 wrote:

    Jag tror att du kan få plats på Strandnära, om inte annat smiskar jag in dig där. 😉

    Har kollat in strandnära, ser fint ut, men är det gångavstånd med grejerna till stranden? pris? :smirk:

  • styret

    Medlem
    18 juni, 2013 vid 06:01

    Bli medlem i ÖWC så fixar vi så du kan ha dina grejer i vår container. det kostar 150 spänn och hur du gör kan du läsa här http://www.owc.nu/about/member.asp

    Campingen är det billigaste alternativet. typ 250 spänn/natt. men jag vet inte riktigt hur det funkar med att boka där om du är under 18. Ring dom och kolla. Säj att du är ensam och där för att vindsurfa så funkar det nog.

    Sen är det viltcamping kvar. Det finns skitfina områden några kilometer från själva Haga. PMa mig om så blir fallet så får du låna en gammal cykel av mig.

  • jester

    Medlem
    18 juni, 2013 vid 08:13

    Om man skall tälta på campingen så behövs det inte bokas något. Om det inte ändrats senaste åren, såklart…

  • styret

    Medlem
    18 juni, 2013 vid 09:22

    Risken finns ju att det kan vara fullt kring midsommar Jesper.
    Men okej, boka/bo/checka in, samma sak. Det är ofta tjurigt att campa på svenska campingar om man inte är över 18. Är iallafall min erfarenhet från dom glada tonåren. Men det är ju några år sen nu tyvärr…

  • parmezzan

    Medlem
    18 juni, 2013 vid 19:00

    @styret 711831 wrote:

    Bli medlem i ÖWC så fixar vi så du kan ha dina grejer i vår container. det kostar 150 spänn och hur du gör kan du läsa här http://www.owc.nu/about/member.asp

    Campingen är det billigaste alternativet. typ 250 spänn/natt. men jag vet inte riktigt hur det funkar med att boka där om du är under 18. Ring dom och kolla. Säj att du är ensam och där för att vindsurfa så funkar det nog.

    Sen är det viltcamping kvar. Det finns skitfina områden några kilometer från själva Haga. PMa mig om så blir fallet så får du låna en gammal cykel av mig.

    Jag fixar medlemskap direkt, tack.

    Ska fundera lite mer kring boende, camping några kilometer bort låter lite overkill kanske, men ändå är 250 spänn natten för ett litet fjutt tält ganska mycket.

    @styret 711843 wrote:

    Risken finns ju att det kan vara fullt kring midsommar Jesper.
    Men okej, boka/bo/checka in, samma sak. Det är ofta tjurigt att campa på svenska campingar om man inte är över 18. Är iallafall min erfarenhet från dom glada tonåren. Men det är ju några år sen nu tyvärr…

    Ska kolla upp vad de säger!

  • svenne

    Medlem
    18 juni, 2013 vid 19:46

    Som sagt, kolla med Strandnära.

  • parmezzan

    Medlem
    20 juni, 2013 vid 10:34

    18 års gräns gäller både för tält och strandnära..

  • svenne

    Medlem
    20 juni, 2013 vid 11:57

    Fast jag har en lösning på det där sörru. Så ta å ring mig nu.

  • parmezzan

    Medlem
    20 juni, 2013 vid 18:33

    @Svenne 711952 wrote:

    Fast jag har en lösning på det där sörru. Så ta å ring mig nu.

    Då får du pm’s ditt nummer, sörru! 😉

  • svenne

    Medlem
    20 juni, 2013 vid 19:24

    @Parmezzan 711964 wrote:

    Då får du pm’s ditt nummer, sörru! 😉

    Det gjorde jag för sju timmar sen…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon som ska till Öland från Stockholm?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.