Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Någon som testat North Evo

  • eddie

    Medlem
    24 mars, 2009 vid 09:35

    Later som en sjukt liten kite…

  • mrpatric

    Medlem
    24 mars, 2009 vid 10:54

    Ja sjukt liten men man vill ju ha ett sista ess i ärmen när det blåser sjukt mycket.

  • skotten

    Medlem
    24 mars, 2009 vid 11:31

    eh rippehr 6.

  • chohoo

    Medlem
    24 mars, 2009 vid 14:23

    Har kört och undervisat med 6:an, med 4-linors setup. Den är förstås snabb som en liten drake brukar vara. Och utan något knasigt one-pump som alltid brukar krångla efter ett tag. Däremot har fyralinorsbommen ingenstans att depowra draken komplett för att göra en self-rescue, men det går ju att snickra ihop själv med två ringar om man vill ha det. Jag tycker den är helt ok.

  • kitemaster

    Medlem
    24 mars, 2009 vid 15:25

    Jag tycker Evon är bra (har bara testat 12an dock), enkel med mycket bomtryck. Dock depowrar den inte lika mycket som Rebel exempelvis. Jag gillar depower på stormkiten.

  • tomp89

    Medlem
    24 mars, 2009 vid 15:28
    Chohoo;536808 wrote:
    Har kört och undervisat med 6:an, med 4-linors setup. Den är förstås snabb som en liten drake brukar vara. Och utan något knasigt one-pump som alltid brukar krångla efter ett tag. Däremot har fyralinorsbommen ingenstans att depowra draken komplett för att göra en self-rescue, men det går ju att snickra ihop själv med två ringar om man vill ha det. Jag tycker den är helt ok.

    HA!!!! krångel med one-pump-systemet…. förstår att det inte är en cabrinha du har mannen 😀

  • eddie

    Medlem
    24 mars, 2009 vid 17:12

    Tomp89:

    Jag gillade ditt visdomsord. Det känns roligt och fräscht!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Någon som testat North Evo

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.