Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Några funderingar…

  • Några funderingar…

    Publicerad av andurz på 28 augusti, 2008 vid 16:33

    Har precis gått kurs och handlat prylar men har lite funderingar jag hoppas få svar på innan jag sätter igång på allvar.

    1. Kom över en RH ripper 06:a och en cabarete tablas bräda 130 cm lång helt ovandvända. Kommer denna utrustning att funka för en nybörjare?

    2. Då grejorna är ouppackade och utan någon manual. Är det möjligt att montera linor eller dylikt fel om man inte är helt ute och cyklar?

    3. Då jag är en total nybörjare och vattenstarter är nästa steg letar jag efter några bra och säkra spots att börja på. Några förslag (helst i stockholmsområdet)?

    Några fler nybörjare här i stockholmsområdet? Hör gärna av er!

    atte svarade 15 år, 8 månader sedan 10 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • hengo

    Medlem
    28 augusti, 2008 vid 16:39

    1. Kiten är nog en aning liten om du inte är väldigt liten själv.

    2. det borde du lärt dig på kursen. be någon om hjälp om du är osäker, det går att koppla jättefel

    3. ?

  • falsterbo

    Medlem
    28 augusti, 2008 vid 17:00

    @hengo 494741 wrote:

    1. Kiten är nog en aning liten om du inte är väldigt liten själv.

    2. det borde du lärt dig på kursen. be någon om hjälp om du är osäker, det går att koppla jättefel

    3. ?

    Hur vet du att kiten är liten?

  • hengo

    Medlem
    28 augusti, 2008 vid 17:41

    haha läste fel trodde att det var en 6:a alltså 6kvm

  • nic

    Medlem
    28 augusti, 2008 vid 18:30

    rippern är tydligen inte den lättaste kiten att vattenstarta och sägs vara sämre i sitt låga register. Har inte provat den själv. Tablasen är grym även om finishen inte är lika posh som modernare brädor.

    Nic

  • gadget

    Medlem
    28 augusti, 2008 vid 18:36

    Om du inte lärt dig vattenstart på din kurs tycker jag inte du ska ge dig ut själv över huvud taget!