Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Några ord från PKRA Venezuela

  • Några ord från PKRA Venezuela

    Publicerad av sourra på 4 maj, 2008 vid 09:57

    Nedstående är saxat från Langerees hemsida efter nederlaget i Singles. Man får nog säga att han tar förluster rätt bra.

    The singles are already done! And in the finale I had to go up against Aaron again. It was a really exciting heat. Aaron did really well in the beginning of the heat. But in the last few minutes I came back with a double front mobe a double blind judge and a kiteloop double handle pass. This trick was never landed in competition before so I was super stoked to stick it! But those trick were not enough to win the heat… It was a really close heat again and we made it pretty hard for the judges. But we still have the doubles so every thing can still change. I ended up 2nd in de singles.

    Here a movie of the high light in the singles!

    [YOUTUBE]fnQ86lbkw_0[/YOUTUBE]

    vicky svarade 16 år sedan 10 Medlemmar · 23 Svar
  • 23 Svar
  • skotten

    Medlem
    5 maj, 2008 vid 07:41

    hehehe go on son, shame he didnt get a little more points for landing that double handlepass kiteloop, but who cares, the boy did good.

    EDIT – Hadlow sucks

  • skanepaul

    Medlem
    5 maj, 2008 vid 09:05

    Du glömde dissa Aaron i ditt inlägg Tony!

  • skotten

    Medlem
    5 maj, 2008 vid 13:41

    hell, sorry people what the heck was I thinking??

  • skejtar_henke

    Medlem
    5 maj, 2008 vid 14:45

    Asså sjukt duktiga killar. Men kite håller på att gå samma väg som snowbord var på väg en gång när det gäller tävling.. Snurra snurra. Svårt är det men snyggt det är jag tveksam till. Fan så mycket fetare men en clean hård vanlig hp eller flat 360 som är lite stil på.. Inte för att jag kan nått av det men det är min åskikt… Minder snurr och mer stil och höjd. Ska jag vara lite elak så tycker jag det börjar dra åt konståkningshållet i tävlingsammanhang lite.

    Är jag ute och cyklar eller nån som håller med?

  • sourra

    Medlem
    5 maj, 2008 vid 15:03

    Jag håller med. Stort, långsamt och cleant är det jag vill se. Smått, ryckigt och sloppy är så jag kör.

  • vicky

    Medlem
    5 maj, 2008 vid 15:14

    @skejtar_henke 462993 wrote:

    Asså sjukt duktiga killar. Men kite håller på att gå samma väg som snowbord var på väg en gång när det gäller tävling.. Snurra snurra. Svårt är det men snyggt det är jag tveksam till. Fan så mycket fetare men en clean hård vanlig hp eller flat 360 som är lite stil på.. Inte för att jag kan nått av det men det är min åskikt… Minder snurr och mer stil och höjd. Ska jag vara lite elak så tycker jag det börjar dra åt konståkningshållet i tävlingsammanhang lite.

    Är jag ute och cyklar eller nån som håller med?

    Jag håller med ser så mycket bättre ut med bra power och låg drake och “singlepass” istället för doubles. Men det här vara nånting som pkra måste gå igenom. För de sätter nya svåra saker. TYp Kevins kiteeloop doublepass. Inte för att det är snyggt men det är svårt.

    Det borde finnas en till tävling som inte bedömmer åkare enligt svårighetsgrad utan oberoende domare, kanske mer en jury som fick rösta på overall cleanaste stilen.

    Enligt mig kör Hadlow 10x bättre än Kevin. Han har fått mycket schysstare stil. Alltid landa blind och åka. Grabs och olika pops. Alvaro har också en schysst up powrad stil med lite dingel.

  • skotten

    Medlem
    5 maj, 2008 vid 15:39

    @Vicky 463002 wrote:

    Enligt mig kör Hadlow 10x bättre än Kevin.

    Aww vicky……. nooo……… babe… say its not true : (

  • vicky

    Medlem
    5 maj, 2008 vid 15:52

    Är det bara jag eller tycker ni Kevin kör fett? Han om någon är konst åkning

  • sourra

    Medlem
    5 maj, 2008 vid 17:00

    Tycker Hadlow kör en wakigare stil medan Langeree kör mer styrkemoves.

  • neven

    Medlem
    5 maj, 2008 vid 21:12

    andra sporter (konståkning t.ex om jag inte minns fel… :-)) har ju två olika poäng: en för teknisk svårighet och en för stil. Dvs man kan egentligen vinna på att ha ett relativt enkelt upplägg utfört sjukt snyggt

  • vicky

    Medlem
    5 maj, 2008 vid 21:18

    @Neven 463110 wrote:

    andra sporter (konståkning t.ex om jag inte minns fel… :-)) har ju två olika poäng: en för teknisk svårighet och en för stil. Dvs man kan egentligen vinna på att ha ett relativt enkelt upplägg utfört sjukt snyggt

    Intressant men finns det då två som vinner en konståknings tävling. En på poäng och en på stil?

  • neven

    Medlem
    5 maj, 2008 vid 21:36

    nä, det kombineras till ett betyg, men båda delarna är lika viktiga och man ser hur man har dömt de olika komponenterna.

  • vicky

    Medlem
    5 maj, 2008 vid 21:44

    PKRA och KPWT är så riggade tävlingar att det är helt löjligt. Finns inte pengar nog för att de ska kunna köras ärligt. Knappast den bästa som alltid vinner.

    KPWT i Brasilien var ju rena skämtet.

  • ankii

    Medlem
    5 maj, 2008 vid 22:33

    @Vicky 463122 wrote:

    PKRA och KPWT är så riggade tävlingar att det är helt löjligt. Finns inte pengar nog för att de ska kunna köras ärligt. Knappast den bästa som alltid vinner.

    Vad menar du med det? Jag har jobbat som dommare i PKRA sen 2004 och ser inte hur tävlingarna skulle kunna vara ‘riggade’. Och som i alla bedömningssporter så kommer det alltid finnas någon som tycker annorlunda. I våra föreskrifter finns beskrivna de kriteria som vi dömer efter (som åkarna själv bestämt) så att alla har samma förutsättningar för att vinna.

  • vicky

    Medlem
    5 maj, 2008 vid 23:07

    Du är dommare så du vet bättre än mig hur det går till.

    du menar att det aldrig döms felaktigt för att inte Aaron ska vara skriven segrare efter 8 omgångar och inte behöva åka på de restrerande stoppen?
    Nu vill jag inte förstöra det roliga men det är det som diskuteras på stranden och det är vad man kan se.

    Ta KPWT i brasilien finalen var rätt rolig. Alex Soto mot Ariel Corniel. Ariel landar verkligen inte ett enda trick under hela finalen. Alex däremot Landar 4 stycken double passes. Plus endel annat, helt outstanding.

    Jag fick det hela förklarat för mig och tittade och frågade endel hur det var.
    Men detta är bara mina egna funderingar och jag tycker alla ska skapa sina egna. Men det är ju egentligen bra för man får se alla åkare på alla tävlingar. Vore trist om alla bara sket i sista tävlingen för att det var skrivet hur det skulle sluta.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Några ord från PKRA Venezuela

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.