Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Några ord från PKRA Venezuela

  • skotten

    Medlem
    5 maj, 2008 vid 23:15

    she knows her shit… I just found out today the EH boy won…

  • vicky

    Medlem
    5 maj, 2008 vid 23:18

    @ankii 463132 wrote:

    I våra föreskrifter finns beskrivna de kriteria som vi dömer efter (som åkarna själv bestämt)

    Det är sjukt bra, kanske självklart att det ska vara så men det är coolt

  • ankii

    Medlem
    6 maj, 2008 vid 03:00

    @Vicky 463140 wrote:

    du menar att det aldrig döms felaktigt för att inte Aaron ska vara skriven segrare efter 8 omgångar och inte behöva åka på de restrerande stoppen?

    ‘Behöver åka’, det är hans jobb. Han tjänar pengar på att tävla, annars hade han inte gjort det. Även om han var skriven segrare efter 8 ggr så hade han slutfört alla tävlingar. Så NEJ, det finns inga felaktiga beslut för att påverka rankingen. Det påverkar inte PKRA negativt även om Aaron inte kör alla tävlingar.

    Om KPWT kan jag inte yttra mig. Jag känner inte till deras sätt att döma. Men det finns säkert anledningar till varför alla toppåkare kör PKRA och inte KPWT (Garat och Pulido, ‘världsmästarna’ i KPWT, kör numera PKRA).

  • vicky

    Medlem
    6 maj, 2008 vid 08:22

    Okej jag får ge mig men en dag ska jag komma tillbaka med bevis :cool2

  • yfo

    Medlem
    6 maj, 2008 vid 09:12

    @skejtar_henke 462993 wrote:

    Asså sjukt duktiga killar. Men kite håller på att gå samma väg som snowbord var på väg en gång när det gäller tävling.. Snurra snurra. Svårt är det men snyggt det är jag tveksam till. Fan så mycket fetare men en clean hård vanlig hp eller flat 360 som är lite stil på.. Inte för att jag kan nått av det men det är min åskikt… Minder snurr och mer stil och höjd. Ska jag vara lite elak så tycker jag det börjar dra åt konståkningshållet i tävlingsammanhang lite.

    Är jag ute och cyklar eller nån som håller med?

    Ruben!!

  • mjersen

    Medlem
    6 maj, 2008 vid 10:32

    ja tycker att hadlow e den ende som gör dubbla hp trick med stil utan att det ser krystat ut. så e det.

  • hengo

    Medlem
    6 maj, 2008 vid 11:58

    den enda snygga dubble/to blind whatever HPn som finns dokumenterad e fan mikes KGB to blind eller va de nu e!!

    det verkar va lite fel på domarnas stilbedömnigsförmåga? Eller kan de va så att de undermedvetet blir påverkade av att hela publiken juublar då någon gör en pladder dubbelHP med kiten klockan 11-12? Eller vet de för lite om kite och brädsporter i allmänhet? Har aldrig träffat en PKRA domare och har ingen aning om deras bakgrund…
    ärlit, allt som krävs är väl bara att PKRA domarna sätter sig in lite i andra brädsporter (tex wake…) och då förhoppningsvis förstår att stil väger tyngre än enbart teknik och att en kombination mellan de båda är the shit..

  • vicky

    Medlem
    6 maj, 2008 vid 12:37

    @mjersen 463225 wrote:

    ja tycker att hadlow e den ende som gör dubbla hp trick med stil utan att det ser krystat ut. så e det.

    instämmer

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Några ord från PKRA Venezuela

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.