Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Några Umesurfare som va ute idag?

  • Några Umesurfare som va ute idag?

    Publicerad av johan_m på 5 maj, 2008 vid 12:20

    Va de några i Umeåtrakten som var ute idag?
    Själv var jag ute i obbola, kom ut rätt sent va nog ute på vattnet vid 12-tiden så missade nog en del men fick iaf en timmes finfin 5.9 surfing, innan det mojnade och jag gav.

    Va det några fler som var ute och vart körde ni isf, och hur var vinden där?

    lajvarn svarade 16 år sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • lajvarn

    Medlem
    5 maj, 2008 vid 15:02

    har kört upp mina surfgrejor till umeå hela dagen idag, inte hunnit ut något. Hur är surfet i Obbola? var går du i?

  • johan_m

    Medlem
    5 maj, 2008 vid 16:10

    Surfet i obbola är väl helt ok tycker jag, finns bättre ställen på nord/nordost men då måste man åka så långt har för mig att det är 6mil eller nåt till bettnässand tror jag de heter.

    Obbola Vind: Nord, Nordost
    I Obbola kör man avtagsvägen norrut närmast bron över älven, efter 500m så tar den slut men då kör man in en liten grusväg i skogen rakt fram och kommer efter 50m fram till en långgrund sandstrand med gräsytor man kan rigga på.

    Saxat från en gammal hemsida som hette umesurf.tk vet ej om den finns kvar på någon annnan adress men sparade ner spotinformationen därifrån iaf.

    Jag tycker obbola är helt ok men vet att alla inte delar min uppfattning om det. Nyvik heter området som man åker igenom direkt innan bron om du vill kolla på en karta
    http://www.hitta.se/SearchCombi.aspx?vad=&var=nyvik+obbola

  • lajvarn

    Medlem
    5 maj, 2008 vid 19:08

    det låter ju iaf helt ok! Börjar se hyfsat ut på forecas prognos för tisdag eft-kväll, runt 10m/s Nordost.. Vad tror ni?

  • peco

    Medlem
    5 maj, 2008 vid 22:24

    självklart har man redovisning av ett projekt första dagen det blåser på en månad.. men jag känner på mig att det riktiga brallet är på gång, så man kan segla på lillis!

  • calle_kuling

    Medlem
    6 maj, 2008 vid 12:58

    Halloj johan! Grattis till premiären!
    Jag hade fullt upp igår hela dagen, inget surf där inte.

    Dags fixa bilen så man kan packa för surf! Det verkar bli många surfare i år.
    Hoppas alla kört mycket bil och flugit var dag så vi får lite bättre vind här! 😉

    Hörs när det blåser! (Innan är väl bäst iof)

  • lajvarn

    Medlem
    7 maj, 2008 vid 20:01

    @calle_kuling 463272 wrote:

    Halloj johan! Grattis till premiären!
    Jag hade fullt upp igår hela dagen, inget surf där inte.

    Dags fixa bilen så man kan packa för surf! Det verkar bli många surfare i år.
    Hoppas alla kört mycket bil och flugit var dag så vi får lite bättre vind här! 😉

    Hörs när det blåser! (Innan är väl bäst iof)

    Jäklar nu måste vi ut alltså. Jag packar i och sticker direkt så fort jag hör en halvtaskig prognos. Nu ser det dock väldigt knapert ut.
    Blåser det ingenting så far jag nog ändå ut och “badar lite” bara för att få kryssa premiären.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Några Umesurfare som va ute idag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.