Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Naish Playmate 2007

  • dr-masse

    Medlem
    12 september, 2006 vid 21:42

    Jaaaaaaa! Segern är min!!!! När kommer whiskyn?

    Jag går på Basses mätning, helt och hållet. Addes gissning ligger och skräpar bland oräknade Florida röster… 🙂

    Det här var roligt, mer sånt.

  • ola-h

    Medlem
    12 september, 2006 vid 21:47

    Hugg tag i mig om du ser mig på Torö så skall du få en slurk Bowmore – surf edition. Siktar på att ta mig dit vid nästa lämpliga väder som inte samtidigt ser allt för lämpligt ut för Åsa.

  • basse

    Medlem
    13 september, 2006 vid 05:28
    adde wrote:
    I demand a recount!

    Hmm.. Kan ju alltid kolla det igen men det är inte mycket tid till brädkramning hemma just nu. De där jävla väggarna blir ju aldrig klara…. usch

  • jakob_s

    Medlem
    13 september, 2006 vid 20:00

    Vad är det som skiljer Playmate 06 och 07 ?
    bortsett från den “kubiska strukturen på fotpadsen” och att “Deckmaterialet syns”

    De yttre måtten är ju helt identiska..

  • adde

    Medlem
    13 september, 2006 vid 20:40
    Jakob_S wrote:
    Vad är det som skiljer Playmate 06 och 07 ?
    bortsett från den “kubiska strukturen på fotpadsen” och att “Deckmaterialet syns”

    De yttre måtten är ju helt identiska..

    Shapemässigt är de identiska, verkar vara ca 200 gram lättare pga nya finishen!

    Stropparna är mkt bättre med anti-twist bricka alá Da kine.

  • jakob_s

    Medlem
    14 september, 2006 vid 12:17

    Vad väger 06 & 07 playmate 99&116 ?
    Har sett några påståenden men det skulle ju vara bättre om man fick höra från “hästens mun”, så att säga.

    Blir med 06 116 om några dagar..och en lättviktar kompis blir med 06 99a.

  • adde

    Medlem
    14 september, 2006 vid 14:46
    Jakob_S wrote:
    Vad väger 06 & 07 playmate 99&116 ?
    Har sett några påståenden men det skulle ju vara bättre om man fick höra från “hästens mun”, så att säga.

    Blir med 06 116 om några dagar..och en lättviktar kompis blir med 06 99a.

    Min 116 06 vägde 6.2 tror jag och min 07:a vägde 6.0, alltså inom tolleransen från Cobra. 99 från 06 har jag inte vägt men 07:an vägde 5.8, så gissningsvis kring 6.0 kg.

  • lars_k

    Medlem
    14 september, 2006 vid 15:07

    SURF vägde in 99:an ’06 på 5.9 kg.

  • fantomen

    Medlem
    14 september, 2006 vid 17:35

    Lite sugen på en 06a playmate med. Väger runt 75 och håller på å försöker med vulcanos. Vilken av modellerna rekommenderar ni till mig? 99an låter lite väl liten. Blir ju största bräda för mig, har även vågis på 85liter. Skulle en 116litrare funka bra för mig eller blir den för stor?

    Har för tillfället 5.7 som störst men funderar på ett 6.2 eller 6.4 med. Seglar rätt ofta, 69 dagar hitills i år, då jag bor precis vid vattnet så det händer ju att man går ut bara för att snurra segel. Men skulle 99litaren funka bra för detta tro? Provade en kompis 100 liters starboard freesex 05a funkade fint för helitacks å upwind360 men den kändes lite på gränsen till för liten för mer avancerade snurrar. Men i och med den platta nosen och feta tailen kanske playmaten har mer flytkraft för sin storlek än starboarden.

    Vad tror ni 99 eller 116liter?

  • basse

    Medlem
    14 september, 2006 vid 19:56

    Jag tycker nog 99’an helt klart.
    Jag kommer köra den som största och jag väger 84. Kommer vara på gränsen när det inte är riktigt så mycket vind som man vill ha men jag har kört Gureilla 96’an lite när det varit lite dåligt och det funkar faktiskt bra!

  • adde

    Medlem
    14 september, 2006 vid 21:28

    Jag hade nog gått på 116:an, 5cm bredare och 17 liter ger dig bättre marginaler för att lära dig vulcanos mm. Jag kommer fortsätta med 116 (07) trotts att jag deffat ner mig under 80 kg :D. Visserligen har jag en 96 freestylewave i år också…

  • naish

    Medlem
    14 september, 2006 vid 23:46

    Fick hem min Naish Playmate 99 2007 idag. OJOJOJ, verkar va riiiktigt grym!! Ska försöka fixa lite action bilder imorgon!

  • toka

    Medlem
    15 september, 2006 vid 10:47
    adde wrote:
    Jag hade nog gått på 116:an, 5cm bredare och 17 liter ger dig bättre marginaler för att lära dig vulcanos mm. Jag kommer fortsätta med 116 (07) trotts att jag deffat ner mig under 80 kg :D. Visserligen har jag en 96 freestylewave i år också…

    Jag provade aldrig att poppa med din bräda när jag lånade den…åkte mest runt och fascinerades över känslan i schabraket (stavas det så?) som var helt sjuk jämfört med min. Som att åka runt på ett stort flak. Kändes iof väldigt lös på vattnet, men för att få till en skärande sväng som i en gipp så var man ju tvungen att ställa sig med båda fötterna på ena sidan och hoppa några gånger! 🙂
    När jag har lånat Basses RWW så har jag förvånats att den känns så poppvänlig och lätt under fötterna trots “vågegenskaperna”. Kanske är det bara för att den är mindre? Tror jag ska låna din bräda en gång till och testa lite mer!
    Men det jag försöker komma till är: Kan inte en bräda bli FÖR stor när man väger lite mindre?! Visst det kan vara tryggt med bredd och volym för att inte få det hela så känsligt och vingligt. Men å andra sidan kan det vara skönt att något händer också och att brädan reagerar på det man försöker göra? Är jag fel ute??

  • dr-masse

    Medlem
    15 september, 2006 vid 11:53

    Om du väger 75 och verkligen vill lära dig trick i lättvind (jag håller också på och larvar mig med patetiska vulkanförsök, lite spinloops, stroppade upp och nervinds tresextisar och annat larv) så skulle jag verkligen rekommendera en större freestyle.

    Och detta, frånsett adde the guru, går ju lite emot den storlek man brukar rekommendera. Varför?

    Jo, jag har haft 2 st 100 liters freestajlplankor, två 115 liters och lånar nu syrrans Joker 114 så fort hon inte vet om det.

    På Jokern så blir jag rejält inspirerad att verkligen testa lite allt möjligt. Marginalen och möjligheten att missa lite men ändå lyckas är så inspirerande. Jag sätter mer än dubbelt så många försök till trick på Jokern mot vad jag gjorde på mina 100-liters brädor. Det är faktiskt kul att lyckas med det man tränar på!

    Så – att en som basse väljer 99 som största bräda är helt självklart. Har man bättre koll på tricken (han sätter ju grubbys, flakas och annat skoj) så är en lite mindre bräda lättare att kontrollera och få igenom med mer fart. Men håller man på och lär sig mer grundläggande freestyle (den nivån jag är och verkar förbli på i tid och evighet, amen) så kan en lite större bräda verkligen vara väldigt, väldigt kul.

    Jag röstar för 116, således. Om vi talar enbart plattvattensanvändning.

  • ola-h

    Medlem
    15 september, 2006 vid 12:53

    Tack Masse. Efter att i många år haft tillgång till extremt bra freestyleutrustning men ändå aldrig lärt mig några trick så har jag varit tvungen att erkänna att jag super (EDIT: suger menar jag) på freestyle. Nu ger du mig en utmärkt motivation att upprätta min självkänsla: Jag har haft fel storlek!

    (Mina freestajlbrädor har varit från 86 till 100 liter, den senaste ligger på 99. Om saningen skall fram kan en del av problemet vara att jag bara några fåtal gånger ens försökt några trick, men, men i dina formuleringar ovan kan ju även bristen på försökslust tillskrivas den felaktiga storleken.)

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Naish Playmate 2007

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.