Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Naish Sigma Series -> Helix

  • patrikol

    Medlem
    16 juli, 2007 vid 16:42

    @Eddie 397641 wrote:

    Mao så finns det inget andrahandsvärde för årets bowkites heller…

    *fan*

    Jag tyckte Bow var fula när de kom… Nu har jag iofs vant mig.
    Men kommer man någonsin att vänja sig vid denna (brist på) form?

    Säkert inget problem kommer hela tiden nybörjare.

    Snackade med en Stockholmare för någon dag sedan han sa att det har kommit ovanligt många nybörjare i år.

    Själv hade jag kunnat sälja mina Raven kites 4 ggr om så många har ringt och velat köpa så trenden kanske är på väg att vända.

  • telekiter

    Medlem
    16 juli, 2007 vid 16:47

    Jaha, å vilka storlekar kommer dem då?

    /Urban.

  • patrikol

    Medlem
    16 juli, 2007 vid 17:04

    @Telekiter 397673 wrote:

    Jaha, å vilka storlekar kommer dem då?

    /Urban.

    Bra fråga vet faktisk inte förhoppningsvis så uppdateras sidan efterhand som man börjar leverera.

    Skall höra med Falle om han vet.

  • hugeo

    Medlem
    16 juli, 2007 vid 21:46

    Naish har alltid haft det senaste inom det nyaste, snart dags att damma av C kiten!

  • falle

    Medlem
    16 juli, 2007 vid 22:04

    @jezaja 397504 wrote:

    Nu har dom släppt lite officiell information om Helix:
    http://www.naishkites.com/sigma/helix/helix_home.html

    Inte fixat en riktig spinning leash retar mig rätt mkt, men nya depowersystemet verkar kunna bli riktigt bra om det fungerar smärtfritt. Inga mer hängande totar som är ivägen.
    Riktigt sugen på att testa!

    Jag kommer att köra ett “Oh shit handle” isf lång leash till selen… dock inte på kurskites.
    Första Sigmas som kommer levereras till mig är utan Smart Loop (kommer dock att kompletteras senare)

  • falle

    Medlem
    16 juli, 2007 vid 22:07

    @sourra 397520 wrote:

    Det är bara att hoppas att Naishcentret i Pounda har fått in skiten när man är där. Eller ska man kanske hoppas att de inte fått nåt, för plånbokens skull. Falle, när kommer bomdelar in så man kan fixa och trixa med sin Shockwave bar?

    Får alla modeller till mig om någon vecka eller 2… Demar omgående!

  • falle

    Medlem
    16 juli, 2007 vid 22:09

    @patrikol 397629 wrote:

    What?

    Helix är väl en bow kite?

    Nää, Helix är ingen bow… det är en Sigma-kite 🙂

  • falle

    Medlem
    16 juli, 2007 vid 22:15

    @Telekiter 397673 wrote:

    Jaha, å vilka storlekar kommer dem då?

    /Urban.

    Helix : 5.0, 7.0, 9.0, 12.0, 14.0 and 16.0.

  • psychonauten

    Medlem
    16 juli, 2007 vid 22:41

    Det luktar skumt om den där kiten alltså. Hittils har det ju varit halt Har iofs inte läst på om alla detaljer, men de jag såg verkar vara massa coola ord för att beskriva vanliga saker.
    Aramidförstärkningar.. inte illa.
    Molded bumpers kan va bra att ha!
    eller Dual 2-PLY trailing edge. Den var inte dum den heller.
    Första intrycket är att den tål nog att mogna ett par år innan jag lägger surt förvärvade slantar på nåt som ser ut att komma från framtiden.
    Dags å skaffa batmobile 2008 också kanske? 🙂
    Med Dual pro tech high core shock absorbers, and 2 way missile firing ranging system with infra red target spotters!

  • patrikol

    Medlem
    17 juli, 2007 vid 05:39

    @Falle 397777 wrote:

    Nää, Helix är ingen bow… det är en Sigma-kite 🙂

    He he Sorry SLE skall det vara.

    Sigma är desigen.

    Helix ersätter i vartfall Shockwaven.

  • patrikol

    Medlem
    17 juli, 2007 vid 05:55

    @psychonauten 397785 wrote:

    Det luktar skumt om den där kiten alltså. Hittils har det ju varit halt Har iofs inte läst på om alla detaljer, men de jag såg verkar vara massa coola ord för att beskriva vanliga saker.
    Aramidförstärkningar.. inte illa.
    Molded bumpers kan va bra att ha!
    eller Dual 2-PLY trailing edge. Den var inte dum den heller.
    Första intrycket är att den tål nog att mogna ett par år innan jag lägger surt förvärvade slantar på nåt som ser ut att komma från framtiden.
    Dags å skaffa batmobile 2008 också kanske? 🙂
    Med Dual pro tech high core shock absorbers, and 2 way missile firing ranging system with infra red target spotters!

    Då är det nog dags att du läser lite nogrannare! På siten finns föklaringen på fördelarna med Sigma designen utan en massa coola ord. Utan vilka fördelar just designen har för kitens uppförande.

    Men hur bra allt fungerar i verkligheten återstår att se när alla har provat och hyllat eller dissat designen.

  • skejtar_henke

    Medlem
    17 juli, 2007 vid 10:15

    @SamHansson 397644 wrote:

    naish är inge bra

    ta ut tampongen sam.. Mensen är nog över nu. Du behöver inte var bitter för att du inte har nån… mhooaaa

  • psychonauten

    Medlem
    17 juli, 2007 vid 10:26

    @patrikol 397794 wrote:

    Då är det nog dags att du läser lite nogrannare! På siten finns föklaringen på fördelarna med Sigma designen utan en massa coola ord. Utan vilka fördelar just designen har för kitens uppförande.

    Men hur bra allt fungerar i verkligheten återstår att se när alla har provat och hyllat eller dissat designen.

    Tycker inte det var nåt revolutionerande eller speciellt övertygande faktiskt.

  • sourra

    Medlem
    17 juli, 2007 vid 10:52

    @psychonauten 397877 wrote:

    Tycker inte det var nåt revolutionerande eller speciellt övertygande faktiskt.

    Det är ju i varje fall mer revolutionerande och spännande än det brukar vara då nästa års pryttlar släpps.

  • patrikol

    Medlem
    17 juli, 2007 vid 19:05

    @psychonauten 397877 wrote:

    Tycker inte det var nåt revolutionerande eller speciellt övertygande faktiskt.

    Nej det må så vara men förklaring på vad fördelarna är med sigmaformen finns bra förklarat med flash animationer ifrån kitedesignern.

    Såg nu att videon funkar! Bra info i den med!

    Hur bra det verkligen är vet vi väl först om ett år när det provats av opartiska kitare har fått testa grejorna.

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Naish Sigma Series -> Helix

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.