Senaste nytt Forums Övriga Support & Förslag Namnbyte underforum: Formula Windsurfing till …

  • Namnbyte underforum: Formula Windsurfing till …

    Publicerad av longboard på 19 april, 2007 vid 08:46

    Mitt förslag är:

    Racing (Formula/Raceboard/One design)

    Som då inte bara inriktar sig på formula utan all typ av racing; formula, raceboard klassen, hybridbrädor, RS-X och alla entypsklasser inom vindsurfingen som finns.

    Klasser som i huvudsak inriktar sig på racing runt en bana/mellan två punkter.

    Vad sägs om det?

    longboard svarade 17 år, 1 månad sedan 7 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • adde

    Medlem
    19 april, 2007 vid 08:48

    Om det nu är så viktigt med egna forum till allting så kan du ju posta detta i förslagsforumet…

  • romo

    Medlem
    19 april, 2007 vid 08:53

    Hmm . någon som vaknat på fel sida?

    Han ville ju bara byta namnet på forumet så det täcker in all racing och inte bara Formula.

    Bra humör för att vara moderator på sveriges största windsurfingforum.

  • Oregistrerade

    Gäst
    19 april, 2007 vid 08:53

    är det bara jag som tycker det är för många underforum?

  • romo

    Medlem
    19 april, 2007 vid 08:58

    Som jag ser det så är det bra med underforum, p.g.a att man lättare hittar det man söker.

    Det gör att man slipper en mängd dubbeltrådar som handlar om samma sak, speciellt för nybörjare som har funderingar.

  • Oregistrerade

    Gäst
    19 april, 2007 vid 09:02

    ja men det blir ju så tråkigt. finns hemska exempel på hur forum blir om man överdriver antalet underforum. fast den allmäna ppfattningen kanske är att det räcker att byta namn på formulaforumet och att det bara är några enstaka galningar som vill ha ett “eget” forum..

  • adde

    Medlem
    19 april, 2007 vid 09:05

    @romo 377509 wrote:

    Hmm . någon som vaknat på fel sida?

    Han ville ju bara byta namnet på forumet så det täcker in all racing och inte bara Formula.

    Bra humör för att vara moderator på sveriges största windsurfingforum.

    Jag är på jättebra humör, det vankas ju surf idag.

    Dock så verkar ju longboarder inte lyssna på svar från varesig steffo (personen) eller ifrån vana användare av steffo (alltså forumet inte personen). En något ignorant inställning från en helt ny användare i mina ögon

    Det postat ca en tråd i ämnet lonboard/raceboard i halvåret idag (tro mig, jag läser ALLA inlägg).

    Min uppfattning är att majoriteten av läsarna redan idag anser det vara för många underforum – tex dubbelpostas det otroligt mkt, eftersom många inte läser tex wave/freestyleforumet.

  • drakglenn

    Medlem
    19 april, 2007 vid 09:10

    Vad jag förstår vill han bara ändra rubriken på det befintliga underforum som finns (Formula vindsurfing), inte fler underforum….. :smirk:

    //Glenn

  • romo

    Medlem
    19 april, 2007 vid 09:16

    @adde 377515 wrote:

    Jag är på jättebra humör, det vankas ju surf idag.

    Dock så verkar ju longboarder inte lyssna på svar från varesig steffo (personen) eller ifrån vana användare av steffo (alltså forumet inte personen). En något ignorant inställning från en helt ny användare i mina ögon

    Det postat ca en tråd i ämnet lonboard/raceboard i halvåret idag (tro mig, jag läser ALLA inlägg).

    Min uppfattning är att majoriteten av läsarna redan idag anser det vara för många underforum – tex dubbelpostas det otroligt mkt, eftersom många inte läser tex wave/freestyleforumet.

    Surf idag låter ju perfekt, själv får det nog bli skidåkning då isen fortfarande ligger kvar här uppe i Åre.

    Ok, om du menar dubbelpostning som att jag lägger samma tråd i flera forum så håller jag med , det är riktigt tråkigt.

    Det jag menade var att man ena dagen får en ganska banal fråga från en person, sen nästa dag kommer den frågan upp igen från en annan person bara för att han inte lyckats hitta svaret genom att leta på gamla trådar.

    Detta slipper man till viss del om forumet är uppdelat i klara kategorier plus att man informerar om och lägger sökfunktionen på en central plats på sidan.

  • longboard

    Medlem
    19 april, 2007 vid 09:22

    Hallå!

    Vilka påhopp! Ingen bra attityd från en Moderator.

    Jag skrev ju ett nytt inlägg där jag föreslog ett namnbyte på formula underforumet istället för nytt underforum efter inlägg från steffo (personen).

    Om du med “vana” användare menar köpta personer som är sponsrade av företag och gång på gång lägger in direktreklam så lyssnar inte jag då sådana personer. Dubbelmoraliserande konfpoliser är inget för mig.
    Jag kan se flera sådana inlägg varje dag av “vana användare” som slinker förbi dina vakande ögon.

  • jakob_s

    Medlem
    19 april, 2007 vid 09:38

    Men Hallå då !

    Jag själv har otroligt svårt att tåla excentriska och obstinata människor.

    Så snälla döp antingen om formula till Racing, så vi slipper se vad longboard och romo skriver (dom verkar ju vara helt omöjliga att husera bland normalt forum folk, sånnadär obstinata, tävlingsinriktade och konfrontativa typer..

    Efter bara ett par poster var så retar dom gallfebern på moderatorer och användare..

    Släng ut dom eller ge dom sitt underforum (Formula lär väl inte tåla dom heller om ni bara byter namn på deras forum !

  • canoya

    Medlem
    19 april, 2007 vid 09:46

    Återigen, jag tror inte att man skapar ökat intresse för LB/RB genom rubrikändringar och underforum. Skriv istället så mycket du kan på det mest använda forumet – Konfen Vindsurfing, då kommer du att få flest läsare och flest svar på trådarna (och förhoppningsvis blir det fler som startar trådar i ämnet). Först när det blir för mycket LB/RB snack där så är det dags för att flytta det till ett underforum (eget eller in i tex Formula).

    Om jag minns rätt så var det precis så som speedforumet kom till – och det verkar ju ha funkat bra!

    Skriv om LB/RB så att vi blir inspirerade att göra likadant!

    Aloha,
    Håkan

  • the_novice

    Medlem
    19 april, 2007 vid 09:50

    @adde 377505 wrote:

    Om det nu är så viktigt med egna forum till allting så kan du ju posta detta i förslagsforumet…

    Hahaha, klockrent… 😀

    Jag fick min surf-fix tidigt i Åsa idag…

  • adde

    Medlem
    19 april, 2007 vid 09:52

    @longboard 377523 wrote:

    Hallå!

    Vilka påhopp! Ingen bra attityd från en Moderator.

    Jag skrev ju ett nytt inlägg där jag föreslog ett namnbyte på formula underforumet istället för nytt underforum efter inlägg från steffo (personen).

    Om du med “vana” användare menar köpta personer som är sponsrade av företag och gång på gång lägger in direktreklam så lyssnar inte jag då sådana personer. Dubbelmoraliserande konfpoliser är inget för mig.
    Jag kan se flera sådana inlägg varje dag som slinker förbi dina vakande ögon.

    Då ber jag dig anmäla dessa inlägg, det finns en rapporteringknapp att använda. Dock så plockas inte alla inlägg bort bara för att de är rapporterade. Vi är alla olika känsliga helt enkelt (jag tyckte Ilas gul-vante inlägg var klockrent tex :D)

    Det moderas inte speciellt mkt på denna bräda, direktreklam tas bort, likaså direkta säljesannonser som inte ligger under köp&sälj. I motsats till vad det verkar så tycker jag att man ska få skriva och tycka vad man vill (innom rimliga gränser såklart)

    Med vana användare så menar jag folk som läser och skriver mkt på steffo helt enkelt. Ens användande av forumet tror jag varierar lite med hur aktiv man är/hur länge man har varit aktiv. Kontentar är att bland dessa “vana” användare så är det nästan bara speed/slalom-forumet som är riktigt renodlat.

    Jag ber om ursäkt om du känner dig påhoppad, kände bara att det kanske räckte med den andra tråden i ämnet – som ju mynnade ut en evt. ändring av formulaunderforumet. Som en poäng så flyttade jag din första tråd till support/förslag med resultatet att du inte såg att den flyttats, dvs man läser inte så mkt i underforum eller hur?

  • romo

    Medlem
    19 april, 2007 vid 09:56

    @Jakob_S 377526 wrote:

    Men Hallå då !

    Jag själv har otroligt svårt att tåla excentriska och obstinata människor.

    Så snälla döp antingen om formula till Racing, så vi slipper se vad longboard och romo skriver (dom verkar ju vara helt omöjliga att husera bland normalt forum folk, sånnadär obstinata, tävlingsinriktade och konfrontativa typer..

    Efter bara ett par poster var så retar dom gallfebern på moderatorer och användare..

    Släng ut dom eller ge dom sitt underforum (Formula lär väl inte tåla dom heller om ni bara byter namn på deras forum !

    Hmm… frågan är vem som är mest obstinat.

    1. Jag tyckte att Addes ton mot longboard var lite onödigt sträv och reagerade på det, men uppenbarligen har dom haft någon/några andra diskussioner tidigare som jag inte känner till.

    2. Jag tyckte att namnbytet var legitimt eftersom Formula bara är en del av racingseglingen precis som Longboard säger.

    3. Jag vet inte om diskussionen om underforum varit uppe förut här men det verkar så eftersom den väcker sånna känslor hos en del , men jag talade enbart om vad jag tyckte i den frågan , hoppas det var tillåtet eller är det bara din åsikt som gäller ?

    4 Såvitt jag förstår så är det bara du än så länge som blivit uppretad.

    5 ” Släng ut dom” det var ju ett kreativt förslag till att lösa en diskussion, diktatur kallas det i större format när man gör sig av med oliktänkande och sånna finns det ju många trevliga på jorden.

    6 ” Ge dom sitt underforum” vad menar du med detta ? Läs från början och tala om var jag krävde ett underforum, jag har hållt med om ett eventuellt namnbyte och gett en generell åsikt om att jag tycker att underforum kan göra nytta för att sortera upp ett forum. om detta sen inte faller ledningen i smaken så gör det mig detsamma för jag har förmågan att söka information ändå. Detta är det däremot ganska många som inte kan/orkar utan dom startar nya trådar istället, ibland till och med (som problemet tydligen är här) i flera olika forum samtidigt för att dom inte kan vänta på att få svar.

  • romo

    Medlem
    19 april, 2007 vid 10:08

    OK, nu har jag läst den andra tråden oxå.

    Nu tycker jag väl att hela denna tråden var onödig att starta överhuvudtaget eftersom den hade samma syfta som den tidigare.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Support & Förslag Namnbyte underforum: Formula Windsurfing till …

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.