Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Neil Pryde RS:Racing 2008

  • tobhed

    Medlem
    15 november, 2007 vid 22:38

    Amen Henke då… Hade det varit officiellt släppt så hade vi ju inte behövt leta efter bilder på franska forum

  • getwet

    Medlem
    16 november, 2007 vid 00:22

    @fredrik.ygge 428788 wrote:

    För att fortsätt på det temat.

    Å ena sidan talas det om hur extremt viktigt det är med aerodynamiken. Någon tillverkare säger att varannan latta skall sitta på respektive sida. Gaastra sa för några år sedan att man måste ha en latta “nedåt” för att få slätt och fint mot underliket.

    Å andra sidan: Så kommer då ny modell av ett av världens framgångsrikaste segel – och det ser ut som ett seglande russin. Jag tvivlar inte på att seglet är bra, men tycker ni det ser bra ut? På vilket sätt då?

    Kan inte heller låta bli att tycka att det borde med ganska enkla medel borde gå att sy seglet så att det har motsatt “randighet” obelastat på land och slätar ut när det spänns i tvisten, men inser att jag har fel – annars skulle de förstås gjort det.

    Det var som fan, om man kikar på bilden du bifogat så ser man ju tydligt att NP måste ha TVÅ bommar för att få seglet o stå ordentligt….blir en dyr historia det där!

  • hanko

    Medlem
    16 november, 2007 vid 06:20

    @tobhed 428815 wrote:

    Amen Henke då… Hade det varit officiellt släppt så hade vi ju inte behövt leta efter bilder på franska forum

    Ok…så RS:Racingseglet 2008 som dom visar på hemsidan är alltså INTE det ni tjatar om!? Utan 2008-2nd Edition eller nåt sånt?

    Ja ja..jag bekräftar mig gärna som the “Junk-surfer” å det går ju hyfsat fort ändå….!! Å plånboken jublar…!!

    Have a nice speedy-weekend Tobbe and the rest of the Swedish Speed Crew

  • imported_macts

    Medlem
    16 november, 2007 vid 06:24

    @tobhed 428794 wrote:

    …men det är inte samma segel som i min post överst, i galleriet ser det ut som ett lätt modifierat RS:Racing medans bilden överst i tråden har ett helt annat utseende

    Då känner jag mig lugnare, jag letade och letade men kunde inte hitta något som liknade “din” bild…

  • jester

    Medlem
    16 november, 2007 vid 07:16

    Np har ju gått ifrån det där med årsmodeller, och kommer producera segel när dom hittat mer prestanda i sina prototyper. Och dessutom kan dom dessutom välja att bara uppdatera vissa storlekar osv.

    Tycker personligen att detta är bra, är ju inte jättekul att prylarna hinner bli “gamla” innan man hunnit köra in sig på dom.

  • ola-h

    Medlem
    16 november, 2007 vid 07:44

    @Jester 428834 wrote:

    Np har ju gått ifrån det där med årsmodeller, och kommer producera segel när dom hittat mer prestanda i sina prototyper. Och dessutom kan dom dessutom välja att bara uppdatera vissa storlekar osv.

    Tycker personligen att detta är bra, är ju inte jättekul att prylarna hinner bli “gamla” innan man hunnit köra in sig på dom.

    Men tänk om dom hittar mer prestanda i sina prototyper _oftare_ än en gång per år…

  • fredrik-ygge

    Medlem
    16 november, 2007 vid 07:44

    @Jester 428834 wrote:

    Tycker personligen att detta är bra, är ju inte jättekul att prylarna hinner bli “gamla” innan man hunnit köra in sig på dom.

    För mig som i princip bara köper begagnat är det precis tvärtom:

    Perfekt att köpa fjolårssegel för halva priset eller mindre och som i det närmaste är oanvända och som är exakt de samma som den nya modellen så när som på någon liten grafisk detalj.

  • jester

    Medlem
    16 november, 2007 vid 08:38

    Livet är hårt… 🙂

    Ola: Det lär dom inte göra… Dessutom är det för dyrt att göra nya segel så fort en proto är bättre än tidigare. Iaf jämfört med vågsegel o annan dynga 😉

  • tobhed

    Medlem
    16 november, 2007 vid 09:10
    fredrik.ygge;428837 wrote:
    För mig som i princip bara köper begagnat är det precis tvärtom:

    Perfekt att köpa fjolårssegel för halva priset eller mindre och som i det närmaste är oanvända och som är exakt de samma som den nya modellen så när som på någon liten grafisk detalj.

    Då det verkar som om NP endast kommer att uppdatera storlekarna 6.2 – 9.? så kommer alltså små slalomsegel & Formulasegel att ha ett utseende medans övriga storlekar kommer att uppsdateras och förmodligen då få ett annat utseende.

  • tobhed

    Medlem
    16 november, 2007 vid 09:12
    Hänkö;428829 wrote:
    Ok…så RS:Racingseglet 2008 som dom visar på hemsidan är alltså INTE det ni tjatar om!? Utan 2008-2nd Edition eller nåt sånt?

    Ja ja..jag bekräftar mig gärna som the “Junk-surfer” å det går ju hyfsat fort ändå….!! Å plånboken jublar…!!

    Have a nice speedy-weekend Tobbe and the rest of the Swedish Speed Crew

    henke, det är skillnad på RS:Racing och RS:Slalom – de ser lika ut men har olika syfte. RS:slalom modell 2008 finns på neilpryde.com medans informationen som finns på sidan om rs:racing släpptes för ca 1 år sedan

  • hanko

    Medlem
    16 november, 2007 vid 09:26

    @tobhed 428848 wrote:

    henke, det är skillnad på RS:Racing och RS:Slalom – de ser lika ut men har olika syfte. RS:slalom modell 2008 finns på neilpryde.com medans informationen som finns på sidan om rs:racing släpptes för ca 1 år sedan

    Åh så skönt att få det utrett Tobie..!!

    Enjoy your weekend ….o tack !!

    Inga mer sömnlösa nätter nu för mig !

  • tobhed

    Medlem
    16 november, 2007 vid 14:25
    tobhed;428847 wrote:
    Då det verkar som om NP endast kommer att uppdatera storlekarna 6.2 – 9.? så kommer alltså små slalomsegel & Formulasegel att ha ett utseende medans övriga storlekar kommer att uppsdateras och förmodligen då få ett annat utseende.

    The RS Racing in 4.6 to 5.8 and 9.8 and bigger will remain unchanged indefinitely. “Indefinitely” means probably until the 2009 collection, or unless some significant design change is made earlier.

    The remaining sizes are under development now, and sizing remains to be confirmed – as does release date. I suspect there will be a Slalom 42 specific quiver of RSR MKII released by next spring, but that is not confirmed by NP. I’ve sailed the prototypes, but that’s all I can tell you for now… “

  • jester

    Medlem
    16 november, 2007 vid 14:32

    Låter ju vettigt. Dessutom är det ju så att dom små storlekarna används väldigt sällan, så det är ju bra att det blir en naturlig uppgradering av dom storlekar som används mest.

    Och j-vlar va porrigt med MKII-namnet… 😀

  • hankloose

    Medlem
    17 november, 2007 vid 08:53

    Pryde leder som vanligt utvecklingen……Förstår inte varför fler kör på dessa segel. Man lever bara ett liv!!!

  • getwet

    Medlem
    17 november, 2007 vid 09:28

    Förstår inte varför fler kör på dessa segel

    Hörru, förklara dig nu? Jag förstår……inte:wink:

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Neil Pryde RS:Racing 2008

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.