Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Neil Pryde Tempo

  • Neil Pryde Tempo

    Publicerad av pebr på 27 maj, 2011 vid 12:10

    Tjenare.

    Skall till och investera i två nya segel 6.2-7.7 och funderar på NP Tempo.
    Är det nån där ute som testat dessa och kan ge lite input.

    MVH Per

    klas-tss svarade 12 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • speedkenta

    Medlem
    28 maj, 2011 vid 12:31

    NP Tempo är 2010 års modell. Det finns inte som 2011.
    Seglet påminner om det gamla Supersonic i känsla, men det är lite lättare och kompaktare.
    Det är ett bra freeridesegel ifall man inte ska segla mycket överriggad.
    Det är inte lika förstärkt och har lite tunnare monofilm så det har inte samma hållbarhet som tillexempel Fusion.
    En mindre latta sen är det inte tublattor

  • radius

    Medlem
    29 maj, 2011 vid 20:02

    Har inte testat NP Tempo personligen men du kan läsa Boardseekers test här: http://www.boardseekermag.com/windsurfing-equipment-tests/clone-quotes/2010/neilpryde-tempo-2010.html

    Det flesta masterna på marknaden är av sk Constant Curve typ, NP seglen vill ha en mast med mjuk top (Flex-top), kan vara bra att tänka på vid val av mast/segel.

    Mvh C
    boardtests.com

  • pebr

    Medlem
    30 maj, 2011 vid 20:20

    Tackar för svaren, låter som det är lite av en budgetvariant och det kanske förklarar varför man kan hitta dom till rätt skapliga priser nu.

  • klas-tss

    Medlem
    31 maj, 2011 vid 04:40

    Det är ett bra segel, men som du själv säger en budgtetvariant. Jag köpte efterföljaren “Fusion” 7,2kvm. Riktigt nöjd. Många tipsade mig om FUSION istället för TEMPO. Det har bättre drag, topphastighet och tål mer överriggning än TEMPO. Men det är gjort med enkelhet i tanken, precis som TEMPO. Riggningen är bara att dra ner och ut och det funkar, inte mycket trimning behövs även om jag fann att det fungerade att arbeta med uthalet en hel del. På vattnet var det bara att hänga i och åka. I all ärlighet måste jag säga att det är lite tråkig åkning om man är van vid våg/freestyle segel där man måste vara lite aktiv. Men överlag väldigt nöjd för de där dagarna med större bräda och lugn segling. Och prismässigt är det oslagbart..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Neil Pryde Tempo

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.