Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ngn som skall snökajta idag runt gbg?

  • rickard_nr1

    Medlem
    19 december, 2010 vid 00:39

    va ute å gled på en åker några 100meter från solberga k:a idag, första ggn jag ens åker kite, och damn va nöjd jag är! va där vid 10tiden och hade inga större förvätingar på vind skulle väl blåsa 5-6 idag men försöka går ju 😛 ja å kompisen köpmade ett tag men va nära att ge upp kullen intill läade och de bråkade.. sen kom snön å med den vinden fick upp rikitg go fartkänsla och de va inte sista ggn jag åker i vinter , btw skit i isen det är sinnesjukt hård skare på åkrarna och de snöar ju ute nu så puder och skare i botten är inte fy skam:)

    en annan sak ang. ödslåls kile så pratade jag med en lokal fiskare på brattön som inte ligger spec långt därifrån och han sa att så länge det är nordlig till ostlig vind blir det ingen is i området, måste va vindstilla eller syd. han trodde att vindarna drog upp bottenvatten vid nordlig typ 😛

  • djevulen

    Medlem
    19 december, 2010 vid 08:14

    Godmorgon alla,vad tror ni om att köra idag? Nils å svinet?

  • svinet

    Medlem
    19 december, 2010 vid 08:57

    Jag är ganska sugen. Blir det ngn vind? vart har du tänkt köra?

  • karl-petter

    Medlem
    19 december, 2010 vid 09:05

    Sugen också! Dock Onsala visar typ 2-3 m/s!! Och vägverkets mätare verkar vara offline… Någon som vart ute och kännt än?

    Jag funderade annars på att dra upp mot Kode och se hur det ser ut vid Ödsmåls Kile eller på fälten innan Solberga, borde funka ok i N/NÖ.

    /Kalle

  • sl0k

    Medlem
    19 december, 2010 vid 09:13

    Jag testade Ödsmåls kile igår. Isen låg en bra bit ut, och när jag kikade på sjökortet är där ca 0,2 – 0,3m djupt så borde inte vara någon fara för att gå igenom isen där nu.
    Det var dock inte speciellt bra där igår. Isen låg där, men i princip all snö var bortblåst så det hade passat bättre med skridskor än snowboard.
    Sen läade bergen bakom rätt bra i ostlig vind så det var riktigt byig(kass) vind, bra tryck emellanåt och sen ramlade draken ner av i princip ingen vind alls.

  • djevulen

    Medlem
    19 december, 2010 vid 09:17
    Svinet;642524 wrote:
    Jag är ganska sugen. Blir det ngn vind? vart har du tänkt köra?

    drar nog ut en timme på torslanda golfbana,ska iväg ett par timmar i eftermiddag,
    det e inte jättemycket vind men tror det räcker

  • svinet

    Medlem
    19 december, 2010 vid 09:37

    kanonbra! Kan du dra ett sms när du är på plats? Var ligger spottet och var riggar man? Är ju ingen golfare ;0)

  • djevulen

    Medlem
    19 december, 2010 vid 10:46

    Jag var precis över å tittade,det blåser nog ok för en 12-14
    jag hinner tyvärr inte köra något idag,ska strax åka till svärföräldrarna,

    Martin,det är en liten parkeringsplats precis vid infarten där de lastar alla bilarna,ställ dig på den å gå upp på en brant backe precis vid parkeringen,tror det funkar bäst där vid nordost,

  • svinet

    Medlem
    19 december, 2010 vid 11:09

    Kanon! Tack för all info! Får köra ihop i veckan!

  • petting_4

    Medlem
    19 december, 2010 vid 15:15
    Rickard_nr1;642510 wrote:
    va ute å gled på en åker några 100meter från solberga k:a idag, första ggn jag ens åker kite, och damn va nöjd jag är! va där vid 10tiden och hade inga större förvätingar på vind skulle väl blåsa 5-6 idag men försöka går ju 😛 ja å kompisen köpmade ett tag men va nära att ge upp kullen intill läade och de bråkade.. sen kom snön å med den vinden fick upp rikitg go fartkänsla och de va inte sista ggn jag åker i vinter , btw skit i isen det är sinnesjukt hård skare på åkrarna och de snöar ju ute nu så puder och skare i botten är inte fy skam:)

    en annan sak ang. ödslåls kile så pratade jag med en lokal fiskare på brattön som inte ligger spec långt därifrån och han sa att så länge det är nordlig till ostlig vind blir det ingen is i området, måste va vindstilla eller syd. han trodde att vindarna drog upp bottenvatten vid nordlig typ 😛

    Ja det ar ju faktiskt ganska oppet, dock har jag alltid vart radd att pajja bradan mot den ojamna, plogade gjorden som blir som sten nar karlen kommer. Men om det har takts med skare o jamnats ut sa ar ju det perfekt!

  • rickard_nr1

    Medlem
    19 december, 2010 vid 17:37
    petting_4;642545 wrote:
    Ja det ar ju faktiskt ganska oppet, dock har jag alltid vart radd att pajja bradan mot den ojamna, plogade gjorden som blir som sten nar karlen kommer. Men om det har takts med skare o jamnats ut sa ar ju det perfekt!

    därför åker man på en obrukad åker :rolleyes: men som sagt skaren löser det oavsett underlag som de är idag, man trampar inte igenom skaren när man går på den, dock blåser den goa nysnön lätt bort på öppna ytor så de hade vart fint med lite vindstilla när snön faller..

  • dykserv

    Medlem
    22 december, 2010 vid 05:33

    Någon som ska ut idag el. imorgon, i Fiskebäck el någon annanstans i Gbgs-området?

  • solomin

    Medlem
    22 december, 2010 vid 18:23

    Hoppas på golfbanan i torslanda imorgon eftermiddag.

  • maackaan

    Medlem
    23 december, 2010 vid 10:26

    Jag ska testa torslanda gk idag, blir la på plats runt 12.30

  • faderfora

    Medlem
    23 december, 2010 vid 11:00

    jag e på men blåser det ngt?har en 10 ba

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ngn som skall snökajta idag runt gbg?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.