Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Nitad på Maui?

  • Nitad på Maui?

    Publicerad av dr-masse på 23 augusti, 2007 vid 10:47

    Ja, de eviga maui-reseplanerna finns ju alltid där.

    Läste dock nyss en intervju med Web Pedrick, han som uppfann flakan typ, på amerikanska Windsurf Magazines webbsida (http://www.windsurfingmag.com/article.jsp?ID=53347)

    Ett litet utdrag:

    Let’s go back 9 weeks. You’ve spent a good part of the last 3 years on the mend, recovering from torn ACL ligaments in both knees. You’re visiting Maui. You’re windsurfing again. You’re coming out of a restaurant in Kihei to your car and… The next thing I was aware of was that I was standing in the parking lot with people and police all around me and I was covered in blood. My mouth was full of broken teeth and my jaw was broken in four places. My scalp and face were open and I had a concussion. I was in bad shape. I got jumped from behind by 5 guys with sticks or baseball bats. I never saw them as they must have come at me from behind. I spent three days in the hospital. The doctors told me this happens all the time over there and is sometimes much worse. I had never spent any time over there [Kihei] so the guys that did this didn’t know me – just random violence. Since then I have heard so many stories like this that it’s sickening.

    Jag trodde att Maui var ett lugnt och soft ställe (förutom lite bråk med lokala surfare, typ), men sånt här? Ere vanligt?

    challq svarade 16 år, 8 månader sedan 8 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • mag

    Medlem
    23 augusti, 2007 vid 19:58

    Va, tusan ska man i Kihei o göra när man har Paia! 😉 Plattvattensidan och tjocksmockar till turister suger…
    /Magnus

  • jesper_b

    Medlem
    23 augusti, 2007 vid 20:30

    Hugg,
    Vi, dvs hela min familj med två döttrar, en fru och en lite grabb, också jag då, är inte helt sällan i Kihei efter fin surf utanför Kalama park. Det är mitt och Toras (ena dotterns favoritsurfspot) och jag vet inte hur många solnedgångar vid just bilen på parkeringsplatserna vi stått och hängt. Har aldrig sett, varit i närheten av, eller hört något om dylika våldsamheter – har vi bara haft tur?

    /Jesper B

  • mag

    Medlem
    24 augusti, 2007 vid 09:23

    Kalama är väl inte direkt Kihei Jesper, det ligger ju 20 minuter norrut? På Kalama BP ställde jag Carin på brädan också senast vi var där, ett kanonfint ställe.
    Man som Jesper säger har vi också alltid kännt oss säkra där.
    /Magnus

  • oldschool

    Medlem
    29 augusti, 2007 vid 01:48

    Kan inte uttala mig om Maui direkt, men efter ca 7 år boende på Oahu så måste jag säga att jag känner mig väldigt säker här. Har aldrig hört talas om något sånt från nån jag känner, men det är ju klart att det händer skit härmed…..precis som överallt i världen.

    För det mesta så är det jäkligt Aloha 🙂

  • eldgris

    Medlem
    30 augusti, 2007 vid 07:52

    Det var längesedan jag var på Maui (-97) men vad jag minns så var det en ganska spänd stämmning mellan natives och s.k. howlies (Howli = Invader, Outsider, Enemy, Anyone not native Hawaiian).

    Vid Hookipa, där vågsurfarna var till höger av stranden, sas det att om man stack ut där blev man dränkt (they’ll kill you…).

    Vissa är alltså väldigt trötta på turister.

  • carrera

    Medlem
    30 augusti, 2007 vid 17:27

    @Eldgris 409966 wrote:

    Det var längesedan jag var på Maui (-97) men vad jag minns så var det en ganska spänd stämmning mellan natives och s.k. howlies (Howli = Invader, Outsider, Enemy, Anyone not native Hawaiian).

    Vid Hookipa, där vågsurfarna var till höger av stranden, sas det att om man stack ut där blev man dränkt (they’ll kill you…).

    Vissa är alltså väldigt trötta på turister.

    Jag var på maui med ett grabbgäng redan 89-90 och jag känner helt klart igen det hela! Det roliga är att man numera känner igen en o annan sk “native” som var med o bråkade med oss då! Då jag ska dit ni igen till våren dock med famlij så hoppas man ju den generationen har mognat till lite 😉

  • davo

    Medlem
    30 augusti, 2007 vid 22:21

    Var där ’97 jag med och fick rekommendationen att inte komma sist från stranden…gjorde så en gång när jag lämnade Sprecks, mötte en pimpad nedsänkt lila pick-up vid kurvan, fullsmockad med hawaiians, gjorde mig lite nervös iallafall…
    Blev nästan överkörd i Paia av en bamsehawaiian, varpå jag gapade nåt i stil med “heeey…watch it”. Räknade med spö där faktiskt, men blev inget av det.

    Annars är det rätt soft. Fan i hell vad jag längtar tillbaka…

  • challq

    Medlem
    5 september, 2007 vid 15:56

    “My mouth was full of broken teeth and my jaw was broken in four places. My scalp and face were open and I had a concussion… The doctors told me this happens all the time over there and is sometimes MUCH WORSE.”

    Låter som ett härligt ställe iaf. 😀

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Nitad på Maui?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.