Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nobile N62 eller annan Delta kite?

  • Nobile N62 eller annan Delta kite?

    Publicerad av henkelu på 21 augusti, 2009 vid 09:00

    Hejsan. Jag har för tillfället bara en kite. En Ozone Instinct Sport 11 -07. Men vill byta upp mig i vinter og mot sommaren. Med och ha 2 st kites. Jag har väldig lust att pröva en delta eller delta/hybrid kite.
    Är det någon som har någon erfarenhet av Nobile N62 eller Wainman? Eller med någon annan Delta kite?

    Är rätt ny i sporten så jag vill ha en lättsam men ändå bra kite som passar det mesta.
    Väger 80kg.
    Tacksam för tips og förslag!

    pjoter svarade 14 år, 8 månader sedan 14 Medlemmar · 20 Svar
  • 20 Svar
  • cortex

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 09:38

    Prova några olika deltas. Även om de alla är deltakites så är de ganska olika.

    Eftersom jag importerar Spleene så tycker jag givetvis att du ska testa Spleene Q. 😀
    Lägre bomtryck än hos andra deltakites jag testat och med väldigt bra bottendrag.

    Men som sagt, prova lite olika. Omöjligt att säga vilken du gillar bäst eftersom det är så individuellt.

    /Kaj

  • spexz

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 10:21

    Om du har svängarna förbi Öland något så kan du få testa Core GT delta kite.

    Har i stl 7,9 samt 12.. Väldigt skön kite enligt mig men smaken är som baken:-)
    Säljs bäst i Tyskland i åre.. väldigt populär..
    Hör av dig fall du är intresserad, LA Surf i Landskrona har de också för test tror jag..

  • olandstoken

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 10:45
    henkelu;569019 wrote:
    Hejsan. Jag har för tillfället bara en kite. En Ozone Instinct Sport 11 -07. Men vill byta upp mig i vinter og mot sommaren. Med och ha 2 st kites. Jag har väldig lust att pröva en delta eller delta/hybrid kite.
    Är det någon som har någon erfarenhet av Nobile N62 eller Wainman? Eller med någon annan Delta kite?

    Är rätt ny i sporten så jag vill ha en lättsam men ändå bra kite som passar det mesta.
    Väger 80kg.
    Tacksam för tips og förslag!

    Med risk för påhopp för at jag är partisk 😉

    Jag kan starkt rekommendera North EVO (Finns en ny 2009:a 12m2 till salu av mig på köp och sälj), den har lagom svänghastighet, inte toksnabb som en del andra deltamodeller, vilket är riktigt skönt. Den levererar kraften jämnt och mjukt i hela windrangen och är väldigt väldigt stabil i luften, som alla deltakites så går den upp i vindögat själv om man släpper bommen efter krash.

    Och till er som vill hugga, Jag skulle aldrig rekommendera nåt som jag inte kan stå för, det är enmycket bra drake

  • haze

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 10:49

    Så klart det ær en bra drake. Du får ju førmodligen køpa den billigare så då blir den automatisk en mycket bra kite. 😉

    Ps/Vad ær det før fel på en snabb kite? Det ær ju det man ønskar sig oftast.. Och En delta ær inte så mycket snabbare æn de andra shaperna tycker jag..

  • mrmille

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 10:53

    Hej

    Jag kör med Eclipse Nano, vilket är en Delta Hybrid kite. Har storlekarna 9 och 12 och de täcker in 6 till 16 m/s för mig (75 kg) med två olika brädor.

    De är enkla att relauncha eller starta själv, lagom* snabba och har bra tryck genom hela vindfönstret, enkla att köra urkrokat och är svåra att få att stalla vid överskotning. Passar alla nivåer och är även tokssköna på vintern!

    Snacka med björn på surfstore.se för demo.

    varamon16aug.jpg

  • richard-m

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 11:45

    Hej,

    jag har också en Core GT 12m2 (väger också 80 kg). Kan rekommendera den, du kan kolle den på http://www.core-kites.com. Kontakta Anders på http://www.lasurf.se, han säljer de i Sverige.

  • henkelu

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 20:14

    Gött då har jag lite att kolla upp. 🙂 Eftersom jag inte kommer ha råd att köpa 2 nya kites direkt så tänkte jag köpa den mindre nu snart å sen sälja 11:an jag har senare å byta ut den till en annan 11-12:a. Vad ska jag satsa på för size på den mindre? ca. Väger som sagt 80kg.

  • gh0st

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 21:25

    Jag väger 80kg o kör en 12a o 9a.
    Jag skulle vilja prova Naish Charger, Naishs nya 2010 Delta kite (jag är dock partisk jag med men det förändrar inte saken).

  • henkelu

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 21:40
    gh0st;569246 wrote:
    Jag väger 80kg o kör en 12a o 9a.
    Jag skulle vilja prova Naish Charger, Naishs nya 2010 Delta kite (jag är dock partisk jag med men det förändrar inte saken).

    He he, många som är partiska här har jag förstått. :laugh:. Ja, jag såg den Charger oxå. Har prövat Culten när jag gick kurs nu i våras å gillade den skarpt. (hur mycket skillnad man nu kan känna när man kiteat 2 gånger) Hade med och körde på min Ozone Instinct Sport oxå vid samma tillfälle så.. Kände ändå lite skillnad då.

    Men vet dock inte om jag kommer ha råd att köpa helt färsk kite. Därför kollat lite mer på -09:orna. Såg LF kommer med en delta kite oxå, Envy. Ser oxå riktigt nice ut!
    Får hoppas d dyker upp nå bra å med rätt pris på forumet när pengar finns på kontot!:smile:

  • skotten

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 23:40

    buy an ovando.. its awesome.

    half a billion dead people wouldnt argue right now if they had the chance

  • henkelu

    Medlem
    23 augusti, 2009 vid 11:21
    Spexz;569039 wrote:
    Om du har svängarna förbi Öland något så kan du få testa Core GT delta kite.

    Har i stl 7,9 samt 12.. Väldigt skön kite enligt mig men smaken är som baken:-)
    Säljs bäst i Tyskland i åre.. väldigt populär..
    Hör av dig fall du är intresserad, LA Surf i Landskrona har de också för test tror jag..

    Skulle jag gärna gjort men har liten bit till Öland. Bor i Oslo så.. 🙂

  • jakobb

    Medlem
    23 augusti, 2009 vid 15:35
    skotten;569262 wrote:
    buy an ovando.. its awesome.

    agree!

  • henkelu

    Medlem
    23 augusti, 2009 vid 21:05
    skotten;569262 wrote:
    buy an ovando.. its awesome.

    half a billion dead people wouldnt argue right now if they had the chance

    What??

  • sourra

    Medlem
    23 augusti, 2009 vid 21:10
  • skotten

    Medlem
    23 augusti, 2009 vid 21:25

    hehe sourra is smarter than the average smart joe : )

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nobile N62 eller annan Delta kite?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.